Mieheni reaktio ongelmiin.
On omituinen. Aina kun yritän puhua jostain mikä ei toimi tai mikä vaivaa mieltä, mies suuttuu. Lopulta parinpäivän mökötyksen jälkeen sanoo että pidän häntä ihan paskana miehenä ym. Vakuutan ettei näin ole ja lopulta asia jää siihen. Itse ongelmaa ei koskaan puhuta auki vaikka olisi mistä kyse. Alan olla ihan loppu kun ei aikuisen ihmisen kanssa pysty puhumaan asioita läpi. Onko muilla kokemusta. Mikä auttaisi?
Kommentit (42)
Miehesi harjoittaa manipulointia ja henkistä väkivaltaa.
Tulee ihan mieleen ketosen ja myllyrinteen sketsi
mies52v
Millä tavalla puhut asioista? Syytellen vai kertoen miltä sinusta tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla puhut asioista? Syytellen vai kertoen miltä sinusta tuntuu?
Kertoen. Olen jopa kokeillut kerran kirjoittaa koska ajattelin että asiaa olisi ehtinyt sulatella ja olisi vältytty tältä rituaalilta niin ei. Sama kuvio aina. Enkä syyttele ketään. Mielestäni asioissa on aina yhtä monta puolta kuin on ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Mahtavaa että tästä saa huumoria. Mikähän sketsi?
Ap
Ehkä miehelläsi on heikko itsetunto. Hän ei tiedä kuka on, vaan määrittelee itsensä sen kautta mitä kuvittelee muiden itsestään ajattelevan. Joku hirveä hyväksytyksi tulemisen tarve ja kohtuuton pelko siitä ettei muut hyväksy häntä (kun ei itsekään ehkä hyväksy).
Jos kyse on tällaisesta, niin voin kertoa, ettei varmasti muutu mihinkään, jos mies ei itse halua muutosta asiaan ja ole valmis tekemään paljon töitä sen eteen.
Minun mieheni on juuri tällainen. Mistään ei voi keskustella, vaan heittäytyy ihan lapselliseksi ("pidät minua huonona/vääränlaisena/olisit halunnut paremman jne") tai vaihtoehtoisesti hyökkää puolustuksekseen. Minä en myöskään syytä miestä mistään, mutta hän itse ilmeisesti syyttää itseään. Tämä kaikki myös paheni sen jälkeen kun mies mokasi joskus aika pahasti, minusta tuntuu ettei hän osaa antaa itselleen anteeksi, vaikka minä olen sen tehnyt jo vuosia sitten, enkä ole ottanut asiaa puheeksi. Itse mietin eroa, kun mihinkään rakentavaan keskusteluun ei pysty.
Anna miehesi olla sellainen kuin hän on. Ole kiitollinen siitä, että sinulla edes on mies. Nykyaikana sellainen on harvinaista luksusta, josta naisen tulee olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Mahtavaa että tästä saa huumoria. Mikähän sketsi?
Ap
Joku deittiin liittyvä se oli. Naistuttava kyseli ja teki miehen kanssa deittiilmoitusta. Oli kyllä hyvä
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Anna miehesi olla sellainen kuin hän on. Ole kiitollinen siitä, että sinulla edes on mies. Nykyaikana sellainen on harvinaista luksusta, josta naisen tulee olla kiitollinen.
No mitäs hittua nyt taas? 😂
Minun myös.
Mitä ne oikein kuvittelee tuosta saavuttavansa? Miksi ei haluta tietää miltä kumppaneista tuntuu?
Tuo tunteiden mitätöinti on pahimman laatuista henkistä väkivaltaa.
Ei minunkaan mieheni kanssa pysty puhumaan mistään vaikeammista asioista tai ongelmista. Se on hänen mielestään riidan haastamista. Ja riidaksihan se menee siksi, ettei hän pysty keskustelemaan, vaan suuttuu. Kurjimmalta tuntuu silloin, jos lapsella on ollut vaikeaa, eikä siitäkään saa edes mainita. Mies räjähtää heti, ja huutaa, että mitä hänen sitten pitää tehdä, vaikka kukaan ei ole sanonut, että häneltä jotain odotetaan.
Kerro miehellesi nämä ajatukset. Ettei ongelmanratkaisu toimi noin, etkä pysty elää niin että ongelmat vain lakaistaan maton alle ja mies kostomököttää, jos ongelman sanoo ääneen.
Kysy itse vastapallona, että pitääkö hän sinua niin huonona ettei kiinnosta ratkaista ongelmia.
Siä tässä ihmettele ja kummeksuu millaise hermot ja malti sinulla on Ap. - joku toine olisi heittäny pyyhkeen kehään sanonu miehelle hyvästit. Mutta mitäpä minä sinkkuna enempää osaisinkaan sanoa. - Kyllä olen melkein kade.
Vierailija kirjoitti:
Puhuminen?
Aika raskaalta elämältä kuulostaa tuollainen.
Näiden kanssa on sama kun puhuis seinälle.
Tai itseasiassa ei. Se seinä ei tee elämästä hlvettiä jos sille koittaa puhua.
Aika rankkaa ja varmasti tunnet itsesikin huonoksi kun toinen ei ota huomioon ollenkaan.
Suhteeseen kuuluu huomiointi.
Mitä sä teet tuollaisella miehellä?
"Ihan normaalisti vaan keskustelen".
Juu, niin varmaan. Naiset on täysiä psykopaattinarsisteja
Miten te kestätte näitä kiukkumiehiä. Tai sellaiset miehet, jotka kestää kiukkunaisia.. Meillä vaan yks elämä, äly hoi.
Puhuminen?
Aika raskaalta elämältä kuulostaa tuollainen.