Sen verran kovat kuukautiskivut, että piti ottaa Panadolin lisäksi..
..Panacod ja nyt sitten pönttökin puuroinen ja raajat vetelät. Kumma aine tuo kodeiini mutta minkäs teet kun oli vatsa ja selkä ihan tulessa:/ Onneksi ei tartte olla töissä..
Kommentit (14)
Saako niitä muute ottaa samaa aikaa?
Minäki syön panakodia 2päivää menkkoje aikaa.. Maha ei enää buranaa kestä! Ihan järettömän kippeet menkat aina..:'(
Parasetamoli on melko tehoton kuukautiskipuihin. Olisit ottanut ibuprofeenia.
Etkö sä voi syödä ibuprofeenia? Panadolilla ei tee kyllä yhtään mitään. Kaks kertaa olen tuollaisen panacodin ottanut, enkä ota toiste. Kipuun se ei auta ja pöhnä on järkyttävä, varmaan auttaa saman verran juoda vaikka salkku kaljaa eikä siitä tule yhtä inhottava olo.
Mulla taas aikoinaan, kun vielä menkkakivuista kärsin, Panadol oli käytännössä ainoa, joka toimi menkkakipuihin noista särkylääkkeistä, jotka ei tarvi reseptiä.
Taitaa olla ihmisestä kiinni, mikä toimii kelläkin.
Vähän kuten osalla toimii kuuma mahan päällä ja osalla kylmä. Jos mä laitoin menkkakipujen aikana jotain lämmintä mahan päälle, ni se noin kolminkertaisti kivut. Samoin kuin liikunta.
Ja monella nuo toimii.
En mielelläni ota ibuprofeenipohjaisia lääkkeitä koska niistä vatsani menee kuralle.
ap
Kokeile kylmäpakkausta tai jääpalapussia alavatsaan ja sitten selkään. Kyseessä lihaspohjaiset kivut, joihin auttaa sama hoito kuin esim lihasrevähdykseen.
Psoas-asento auttaa selkäkipuun.
Kokeiltaa rentoutusharjoituksia. Opettelin tekniikan jo teininä ja se tehoaa aina sataprosenttisesti. Hommaan menee itselläni keskimäärin 20 minuuttia ja nykyään se onnistuu jo vaikka autoa ajaessa, mutta aloittelijan kannattaa asettua vuoteelle tai lattialle. Perusajatus on se, että kipu on lihasjännitystä. Kun nämä jännitykset laukaisee, kipu häviää. Yhtään särkylääkettä en ole tarvinnut, eivät ne edes tehoa. Tämä tehoaa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 10:33"]
Kokeiltaa rentoutusharjoituksia. Opettelin tekniikan jo teininä ja se tehoaa aina sataprosenttisesti. Hommaan menee itselläni keskimäärin 20 minuuttia ja nykyään se onnistuu jo vaikka autoa ajaessa, mutta aloittelijan kannattaa asettua vuoteelle tai lattialle. Perusajatus on se, että kipu on lihasjännitystä. Kun nämä jännitykset laukaisee, kipu häviää. Yhtään särkylääkettä en ole tarvinnut, eivät ne edes tehoa. Tämä tehoaa.
[/quote]
Muttei tehoa kaikille, valitettavasti. Kun menkkakramppien mukana tulee lieväkin migreeni niin se on siinä sitten. Laatta lentää ja huh hah hei.
Kofeiini muuten tehostaa paracetamolin vaikutusta.
Parasetamol auttaa kuukautiskipuihin huonosti, koska suurin osa kivusta on iskeemistä kipua ja siihen ei tehoa kuin tulehduskipulääkkeet. Jos vatsa ei kestä ibuprofeiinia, ja kipuja on joka kuukausi, kannattaa lääkäriltä pyytää resepti naprokseeniin (Pronax, Miranax). Se on pidempivaikutteinen lääkeaine, joten sitä kautta ystävällisempi vatsalle, mutta vähintään yhtä tehokas.
12 jatkaa vielä sen verran, että jos on ottanut jo Panadolin, niin Panacodia ei kannata enää ottaa. Tai ainakin laskea vuorokausiannos huolellisesti. Parasetamolia ei kannata ottaa yhtään enempää, kuin suositeltu anoostus on.
Mulle määrättiin 60kpl panacodia menkkoihin. 60kpl on aika ihanteellinen määrä koukkuun niihin. Aikamoista...
Tuota Panadol 500mg voisi ohjeen mukaan ottaa vaikka 2kpl kerrallaan ja 4-6h välein, Panacodia samoin 1-2kpl kerrallaan 1-3x/vrk.
Ja minä olen siis ottanut nyt 1 kumpaakin, seur kerran jompaakumpaa ehkä illalla jos tarvis. Eli ei ylity määrät lähellekään. Jännä miten tämäkin vaihtelee, siis lääkityksen tarve, yleensä selviä pelkällä Panadolilla eikä useimmiten sitäkään mutta nyt oli/on näin kovat kivut..
ap
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 10:43"]
12 jatkaa vielä sen verran, että jos on ottanut jo Panadolin, niin Panacodia ei kannata enää ottaa. Tai ainakin laskea vuorokausiannos huolellisesti. Parasetamolia ei kannata ottaa yhtään enempää, kuin suositeltu anoostus on.
[/quote]
aloittelija... eipä tuo pancodi enää niin kauheesti vaikuta mulla ainakaan. Ihan mukava sitä on välillä ottaa.