Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä ihmisillä on parikymppisiä äitejä vastaan?

Vierailija
24.07.2013 |

Tuo tanskalainen tutkimus kertoo vain sen, että hedelmällisyys laskee erittäin hitaasti, kunnes 35 tulee täyteen. 

http://www.voice.fi/ilmiot/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmekymppisina/8/51885

"Noin 35-vuotiaana naisen kyky tulla raskaaksi alkaa heiketä, mutta tähän vaikuttavat monet muutkin asiat, ei pelkkä ikä."  ja  "Tutkijat uskovat tämän johtuvan siitä, että 30-34-vuotiaat naiset viettävät terveellisempää elämää kuin nuoremmat naiset."  

Eihän siinä ole mitään logiikkaa, että hedelmällisyys nousisi iän myötä! Kyllä siinä käy aivan päinvastoin. Sitä paitsi tutkimus ei kumoa sitä faktaa, että parikymppisellä naisella irtoaa munasolu joka kuukausi, kun taas kolmekymppisellä 8-10 kertaa vuodessa. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo otsikkosi liittyy muuhun juttuun?

Vierailija
2/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei nuoria aiteja vastaan hyokata niin paljon kun vanhempia aiteja. jos haaveilet lapsesta 4-kymppisena ni ei kannata tanne sita tulla mainitsemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätte yhteiskunnan tuilla, ette käy työssä, lapsi hankittu ilman isää, itsekkäistä

syistä, jotta saisitte kaupungin vuokra-asunnon ja ylläpidon. Siinä syitä.

Vierailija
4/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samoista syistä, miksi nelikymppisiä ensisynnyttäjiä mollataan. lapsi tulee hankkia 27-33-vuotiaana, muuten on väärässä. jepjep.

Vierailija
5/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa, kun itse olin vielä 20 neitsyt. 

Vierailija
6/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että nuoret äidit ei oikeasti tajua, että se raskausaikainen tupakka, viina ja mielenterveysongelmiin syötyjen lääkkeiden sekoitus ei sittenkään ollut hyväksi odotetulle ja rakastetulle vauvalle.

Vierailija
7/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:38"]

Varmaan siksi, että nuoret äidit ei oikeasti tajua, että se raskausaikainen tupakka, viina ja mielenterveysongelmiin syötyjen lääkkeiden sekoitus ei sittenkään ollut hyväksi odotetulle ja rakastetulle vauvalle.

[/quote]Törkeää väittää, että kaikki nuoret äidit tupakoivat ja juovat. Ja millä perusteella nuorilla äideillä on aina mielenterveysongelmia?? 

Vierailija
8/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:38"]

[/quote]Törkeää väittää, että kaikki nuoret äidit tupakoivat ja juovat. Ja millä perusteella nuorilla äideillä on aina mielenterveysongelmia?? 

[/quote]

Missä ihmeessä lukee "kaikki" ja "aina"?

Vierailija
9/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole törmännyt kertaakaan kehenkään, jolla olisi ollut minua vastaan mitään! Ihan pötyä. Sain esikoiseni 23-vuotiaana ja asun Helsingissä. Täysin normaali ikä hankkia lapsia, saman ikäisiä on pilvin pimein ja tietysti vanhempiakin. 

Vierailija
10/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 16:34"]

Tuo tanskalainen tutkimus kertoo vain sen, että hedelmällisyys laskee erittäin hitaasti, kunnes 35 tulee täyteen. 

http://www.voice.fi/ilmiot/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmekymppisina/8/51885

"Noin 35-vuotiaana naisen kyky tulla raskaaksi alkaa heiketä, mutta tähän vaikuttavat monet muutkin asiat, ei pelkkä ikä."  ja  "Tutkijat uskovat tämän johtuvan siitä, että 30-34-vuotiaat naiset viettävät terveellisempää elämää kuin nuoremmat naiset."  

Eihän siinä ole mitään logiikkaa, että hedelmällisyys nousisi iän myötä! Kyllä siinä käy aivan päinvastoin. Sitä paitsi tutkimus ei kumoa sitä faktaa, että parikymppisellä naisella irtoaa munasolu joka kuukausi, kun taas kolmekymppisellä 8-10 kertaa vuodessa. 

[/quote]Hyvin irtosi munasolu 43 vuotiaana.

Vierailija
11/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 24 -vuotias ja jos olisit kysynyt tuon vuosi sitten, niin olisin ollut kanssasi samaa mieltä (siis ihmetellyt, miksi nuoriin äiteihin ei luoteta). Silloin itse olin vauvakuumeessa ja olimmekin juuri jättäneet ehkäisyn pois.

No, nyt olemme miehen kanssa tämän kuukauden jälkeen virallisesti lapsettomia. Mutta en oikeastaan ole aikanaan nyt enää surullinen. Enemmänkin olen alkanut katsoa asioita eri tavalla, kun pikkuhiljaa ne vauvakuumelasit ovat tippuneet silmiltä.

Tuttavapiirissäni on ikäisiäni äitejä, joilla on jo kaksi lasta eri miesten kanssa. Yhdellä jopa kolme lasta ja kaikilla eri isät. Koulutusta ei joko ole, tai sitten se on jäänyt pelkkään 2. asteen tutkintoon. Ei puhetta, milloin palaisi takaisin koulun penkille. Osalla ei myös työpaikkaa ole, vaan eletään joko sossun rahalla tai sitten mies kustantaa kaiken (eipä siinä mitään, mutta jos suhde kariutuu niin se ainoa tienestinlähde meneekin sitten siinä..).

Näitä tapauksia kun katson nyt realistisesti, niin harkitsen jopa varmuuden vuoksi ehkäisyn ottamista käyttöön. Päätin myös hakea 3. asteen koulutukseen, toivon pääseväni yliopistoon.

Pointtina nyt se, että näin parikymppisenä itse näen, että minun ja monen ikätoverini oma elämä on vielä niin vaiheessa, ettei realistisesti siihen lapsi ehkä mahtuisi. Monella kolmekymppisellä on jo vakaampi elämä, koulut saatu päätökseen ja parempipalkkainen työ. Parisuhteestahan nyt kukaan ei koskaan voi ennustaa, mutta ehkä sitä järkeäkin on tullut silloin jo sen verran, ettei siihen alle vuoden kestäneeseen parisuhteeseen aleta lapsia pyöräyttelemään.

Vierailija
12/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viikko sitten täyttäny 21vuotta ja ensimmäinen lapsi on tulossa joulukuun alussa.
Olen nähtävästi kieroon kasvanut koska mä en ole koskaan polttanut säännöllisesti, alkoholia en ole käyttäny muutaku ennen raskautta juhlatilaisuuksissa maltillisesti, huumeita en ole edes kokeillut. 
Tämän lisäksi olen ylioppilas, lähes valmis matkailuvirkailija ja olen ollut samassa työpaikassa yli vuoden. Olen myös säästeliäs ja asuin ihan omillani jo kolmiossa ennen mieheni muuttoa tähän. Niin ja olen siis ollut kihloissakin jo monta kuukautta ja olemme asuneet yhdessä sitäkin pidempään, enkä koskaan ole pettänyt häntä.
Olen myös 8 (melkein 9) lapsen täti ja ollut tekemisissä eri-ikäisten lasten kanssa vauvasta asti.
Eli kyllä, parikymppiset äidit ovat aina perseestä. Mun puolesta tuota väittävät saavat haistaa kukkahattujaan. 

Vierailija
13/13 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 24-vuotias, sain siis esikoiseni 23-vuotiaana. Olen valmistunut viisi vuotta sitten yliopilaaksi. Vuosi jäljellä korkeakoulututkintoa, joka työllistää hyvin ja haaveena hakeutua tämän jälkeen ns. alan erikoistumisopintoihin maisteriopintoihin, joka pätevöittää johdon- ja hallinnontehtäviin tällä omalla alalla. Meillä ei ole omistusasuntoa, mutta viiden vuoden säteellä tulee näillä näkymin olemaan. Emme polta tupakkaa eikä meillä ole muitakaan ongelmia. Opiskelu ja elämän rakentaminen onnistuu lastenkin kanssa. Ystäväni sai 16-vuotiaana ensimmäisen lapsensa ja hän on nyt 24-vuotiaana kolmen lapsen äiti (joo, hui!) ja pääsi tämän kevään valinnoissa opiskelemaan valtiotieteelliseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi