Vihdoinkin sain tuon korianterin menestymään
on muuten vaikea kasvatettava, mutta hyvää intialaisessa curryssa
Kommentit (9)
Sain sen menestymään parvekkeella ruukussa. Juurrutin kaupasta ostetun taimen saviruukkuun, jossa multaa. Vaatii paljon vettä, tällä hetkellä puolivarjossa. Mukava napsia tuoretta yrttiä ruokaan. ap
Ostitko siis sellaisen syötäväksi tarkoitetun yrttiruukun jota myydään ruokakaupoissa vai taimen jostain puutarhamyymälästä?
Minä olen kasvattanut useampana vuotena siemenistä. Ihan vain ruukussa keittiön ikkunalla.
Ei ole kyllä helpoimmasta päästä kasvatettava, mutta onnistunut tulos palkitsee.
Jaa, minä perustin tänä keväänä uuteen kotiin kasvimaan kasvatuslaatikkoon, ja korianteri oli yksi parhaista kasvajista. Siemenet kylvin huhti-toukokuussa ja hirveät puskat tuli. Te ette vaan osaa. :D
Munkin mielestä on helppo, kylväytyykin ja itää itsestään taas ensi vuonna ja seuraavana ja seuraavana...
siemenet myös kuivattuina hyvä mauste, käytättekö muut niitä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 23:30"]
Munkin mielestä on helppo, kylväytyykin ja itää itsestään taas ensi vuonna ja seuraavana ja seuraavana...
siemenet myös kuivattuina hyvä mauste, käytättekö muut niitä?
[/quote] Lehdista tulee kitkeranmakuisia jos korianterin antaa kukkia.
annan niiden silti kukkia, ainakin osan, on nättiä kasvimaalla ja siemenet on hyvä, minusta lehtiä parempi mauste joka säilyy. Ja tosiaan kylväytyy sit ensi vuodeksi.
Mulla kukkii just nyt hyvin korianteri ;)
Korianteri on tropiikin kasvi ja vaatii pimeän yön. kasvupaikka on siis saatava pimeäksi yön ajaksi. Kuudelta "verhot eteen" korianterille, niin kasvaa paremmin.
Ooo, kerro heti niksisi! Rakastan korianteria ja haaveena on kasvattaa sitä itse. Maassa vai ruukussa? Varjossa vai valossa? Kerro kaikki!