Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ebay ja katoavat huudot

Vierailija
23.07.2013 |

Mä olen jo jonkin aikaa huutanut tuotteita Saksan ebaystä. Tänään joku korotti hintaa korkeammalle kuin olin laittanut automaattiin. Äsken kävin katsomassa mihin hinta on noussut ja yllätyksekseni olin jälleen korkeimman tarjouksen tehnyt ja hinta oli pudonnut useamman kympin. Miten tuolta voi kadota huutajia? Voiko myyjä poistaa tarjouksia, itsehän ei tarjouksia voi poistaa. Ei sillä kyllä mä tuon tuotteen haluan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, ei siellä huudeta vaan tehdään tarjouksia.

Vierailija
2/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebayssä voi peruuttaa hyvällä syyllä huutonsa eli suomeksi "vetää huutonsa takaisin". 

Ebayn ylläpito hyväksyy takasinvedot. Mä olen tehnyt sen kaksi kertaa. Ekalla kerralla noviisina mulla meni sekaisin punnat ja dollarit eli en vaan hoksannut et myyjä olikin britti ja hinnat puntina. Laitoin automaattiin ihan liian korkean katon ja pyysin lupaa vetää huutoni pois ja sainkin.

Kaikki näkee muiden peruutukset menemällä profiiliin. Takaisin veto näkyy mikäli se on tehty alle vuoden sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei voi poistaa huutoja/tarjouksia mitenkään.

Vierailija
4/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi väärä termi, enpä tiennyt että siellä voi perua tarjouksensa. Tämä tapahtui noin tunnin sisään.

Vierailija
5/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, Neuvoisin varovaisuuteen, myös hinnan ylöspäin vedätyksiä voi jotkut idiootit keskenään tehdä.

Vierailija
6/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt huutojen määrä on äsköistä pienempi, mutta minut on ohitettu tarjouksissa. Saa nähdä miten tämä päättyy perjantaina.

ap

Vierailija
7/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, Myyjä voi olla kertonut tuotteen kuvauksessa, ettei toimita johonkin tiettyyn maahan ja jos ostaja ei sitä ole huomioinut, niin ei silloin tarjoustakaan hyväksytä. Tuossa voi olla yksi selitys "katoavalle" tarjoukselle.

Vierailija
8/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvauksen mukaan toimita kuin Saksaan, mutta on luvannut lähettää Suomeen tarvittaessa. 

ap

Vierailija
9/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi huutaa, jos ei toimita maahasi.vaikka yrittäisit-ei toimi.

Vierailija
10/12 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 21:38"]

et voi huutaa, jos ei toimita maahasi.vaikka yrittäisit-ei toimi.

[/quote]

ihan hyvin onnistuu, toki toimituksesta pitää sopia ennen tarjousta

Vierailija
11/12 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseellen meni toikin huutokauppa ebay. Entinen malli paras, silloin voi ostaa sen tuotteen heti siihen hintan mitä näkyi ja sillä selvä. nyt pitää kytätä posteja ja ihmetellä jopa 100$ postikuluja!! eikö ollut perkle jo tarpeeksi netissä huutokauppoja, että nyt piti toikin sivu pilata. Ja sielä kun ei vedätyksiä ole kuin noin joka neljäs..  ei tarvi kuin hetki aikaa, niin myyjä voi itse nostella hintoja.. aivan paska.

Vierailija
12/12 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä voi poistaa huutoja jos huutajan ehdot eivät täyty, esim. toimitusosoite. Ebay voi poistaa huutajan (=huudot) jos osoittautuu että huutajan tunnus on joutunut vääriin käsiin. Vaihtoehtoja ja variantteja on aika monta. Toimitusosoiterajoituksesta voi neuvotella, ongelmia tulee aina jos on kiinteät postikulut merkattuna ja maarajoitus ja makselet paypalilla eikä osoitteeseen toimiteta. Näissäkin sopimalla pääsee eteenpäin, joskus joutuu makselemaan ohi ebayn sitten.

t. "300 kauppaa takana ja 1 kusetus"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi