Mitä puoluetta äänestät/kannatat?
Itse yleensä joko Kokoomusta tai Keskustaa, hieman vaaleista ja ehdokkaista riippuen.
Kommentit (27)
Olen historian saatossa äänestänyt Kristillisdemokraatteja, Sosialidemokraatteja ja Perussuomalaista. Tällä akselilla aatemaailmani yhä liikkuu. Kokoomus, Keskusta ja Vihreät on ehdoton ei.
Vihreitä, olen ollut myös ehdokkaana. Jos miinusääniä saisi antaa, ne menisi demareille ja ruotsalaisille.
Äänestän ihmistä, en puoluetta. Harmi vaan että ääni menee puolueelle ja siksi vältänä äärilaitojen äänestämistä.
Kokoomus. Vähiten huono vaihtoehto tarjolla olevista vasemmistopuolueista.
Olen sitoutumaton, mutta viimeksi äänestin persuja, sitä ennen SDP:tä.
Kokoomusta, aina ja edelleen ainoa puolue joka ei halua vain jakaa vastikkeetonta rahaa tukijoilleen. Tosin jos tulisi joku karismaattinen soini puhaltamaan liberaalit eroon, siirtyisin varmaan kannattamaan sitä.
Sen verran on omaisuutta kertynyt tähän ikään mennessä, että Kokoomusta pitää äänestää.
KD:tä olen viime vuodet äänestänyt.
KD:tä äänestin viimeksi kun muista puolueista ei enää löydy kristillisyyttä kannattavia ehdokkaita. Vasemmistoa ja sdp:tä olen äänestänyt myös mutta enää en äänestää niitä. Aatemaailma ei enää kolahda. Perussuomalaisia voisin myös äänestää.
Itse äänestän tulevissa vaaleissa tod. näk. Keskusta puoluetta. Saatan myös harkita persujen tai kristillisten äänestämistä. Viher-vasemmisto -akselille ääneni eivät tule luultavasti ikinä menemään.
KD useimmiten, vihreitä tuskin voisin äänestää äärimielipide-erojen vuoksi, mutta on heilläkin hyviä asioita, joita ajavat.
Peurs suoma-laisia