Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naisten keskipalkka Suomessa?

Vierailija
06.08.2020 |

Tienaan himpun alle 3000€ bruttona. Olenko enemmän pieni- vai keskipalkkainen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kun olisi kirjoittanut Googleen niin olisi saanut vastauksen alle sekunnissa.

Vierailija
2/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediaani naisilla 2851, löytyy ihan Googlella. Keskipalkka tietysti oikeasti paljon matalampi koska tuohon laskelmaan mukaan lasketaan kaikki miljonäärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipalkkainen, vaikka noissa puhutaankin paremmin asiaa kuvaavasta mediaanipalkasta.

https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_palkat.html

Vierailija
4/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediaani naisilla 2851, löytyy ihan Googlella. Keskipalkka tietysti oikeasti paljon matalampi koska tuohon laskelmaan mukaan lasketaan kaikki miljonäärit.

Keskipalkka itseasiassa korkeampi kuin mediaani, koska ne huipputuloiset nostavat keskipalkkaa. Siksi mediaania pidetään informaatioarvoltaan tarkempana.

Vierailija
5/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua kun näissä tilastoissa pakat 3000e kieppeillä. Kun tavisihmisten kanssa puhuu niin palkat huitelee 2000e tienoilla. Itse liikun varakkaampien seurassa mutta silloinkin yleensä mies luonut varakkaan elämän.

Vierailija
6/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua kun näissä tilastoissa pakat 3000e kieppeillä. Kun tavisihmisten kanssa puhuu niin palkat huitelee 2000e tienoilla. Itse liikun varakkaampien seurassa mutta silloinkin yleensä mies luonut varakkaan elämän.

Kyllä minunkin palkkani huitelee 2000€ tienoilla, koska tuosta 2970€:n palkasta jää käteen juurikin se pari tonnia.

Ap

Vierailija
7/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni juurikin väärinpäin.

Vierailija
8/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minunkin palkkani huitelee 2000€ tienoilla, koska tuosta 2970€:n palkasta jää käteen juurikin se pari tonnia.

Ap

Tilastoissa puhutaan brutto, eikä nettopalkasta, koska nettopalkkaan vaikuttaa monet asiat, eikä ne ole vertailukelpoisia keskenään. 

Vierailija
9/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tilastoissa puhutaan brutto, eikä nettopalkasta, koska nettopalkkaan vaikuttaa monet asiat, eikä ne ole vertailukelpoisia keskenään. 

Ymmärrän sen, mutta jos vaikkapa teini kysyy minulta, paljon saan palkkaa niin olen vastannut että pari tonnia. Puhekielessä ja omassa mielessä se palkka on se pari tonnia, vaikka tilastoissa ja bruttona se onkin kolme tonnia

Vierailija
10/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän sen, mutta jos vaikkapa teini kysyy minulta, paljon saan palkkaa niin olen vastannut että pari tonnia. Puhekielessä ja omassa mielessä se palkka on se pari tonnia, vaikka tilastoissa ja bruttona se onkin kolme tonnia

Minä esimerkiksi maksan pääomaveroni palkkaveron yhteydessä, mikä nostaa veroprosenttiani useamman prosentin. Muuten nettopalkkani olisi useamman satasen korkeampi.

Vierailija
11/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun bruttopalkkani on nykyisessä työssä 2365€, sisältää 5 vuoden kokemuslisän.. Sihteerin työ kaupungilla, olen koulutukseltani YAMK tradenomi. Opiskelen tällä hetkellä toista alaa parempien työmahdollisuuksien (ja palkkojen) toivossa.

Vierailija
12/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun bruttopalkkani on nykyisessä työssä 2365€, sisältää 5 vuoden kokemuslisän.. Sihteerin työ kaupungilla, olen koulutukseltani YAMK tradenomi. Opiskelen tällä hetkellä toista alaa parempien työmahdollisuuksien (ja palkkojen) toivossa.

Sinun palkkaa, työtä, koulutusta ja tulevaisuuden suunnitelmiahan tässä juuri kysyttiin 🤔

Vierailija
13/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani on 3650€. Olen akateeminen kunnan virassa.

Vierailija
14/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin sukupuoleni mieheksi ja sain 20% palkankorotuksen heti seuraavalla viikolla, voin suositella lämpimästi kaikille!

Vierailija
15/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin sukupuoleni mieheksi ja sain 20% palkankorotuksen heti seuraavalla viikolla, voin suositella lämpimästi kaikille!

Itse vaihdoin sukupuoleni naiseksi ja sain palkankorotuksen otettuani puheeksi "naisen euron".

Vierailija
16/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 6600 e/kk + bonarit, mutta mielestäni olen hienoisessa palkkakuopassa.

Ymärrän, että duunarista kuulostaa hullulta, mutta ei tuo mikään valtava palkka loppujen lopuksi ole.

Vierailija
17/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani on 6600 e/kk + bonarit, mutta mielestäni olen hienoisessa palkkakuopassa.

Ymärrän, että duunarista kuulostaa hullulta, mutta ei tuo mikään valtava palkka loppujen lopuksi ole.

Paljon sinulle jää nettona?

Vierailija
18/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuiko humanistinen koulutuksesi samalla tekniseksi, työnantajasi kunnallisesta yksityiseksi, lyhenikö lomasi ja nousiko viikkotyöaikasi?

Vierailija
19/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun palkkaa, työtä, koulutusta ja tulevaisuuden suunnitelmiahan tässä juuri kysyttiin 🤔

Hän vain kertoo hyvän esimerkin missä se naisten todellinen bruttopalkka keskiarvona on jokin 2000e ja sen kieppeillä eikä lähelläkään 2800e mitä mediaani väittää.

Vierailija
20/21 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipolitiikkaa kun miettii niinden pitäisi liittyäjotenkin siihen kuinka pieni- ja keskituloisia halveksitaan. Oman työn tekemisestä tulee aina saada enemmän rahaa kuin siitä ettei tee mitään.

Eli jos sosiaalitukia joku saa 3300€ ja joku tekee töitä ja saa palkkaa 2200€, kuuluisi valtion maksaa tuolle töissä käyvälle se 1100€ ja vähän enemmän ahkeruuslisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme