Miksi mt potilaat vaativat niin paljon?
Ja miksi muiden ja yhteiskunnan tulisi ihan loputtomasti venyä?
Kommentit (15)
Koska eivät ymmärrä realiteetteja, ovat mielisairaita. Yhteiskunnan tulee tarjota laitoshoito ja lääkitys, muuten on turha mankua mitään ekstra-palvelua.
Mielenterveysongelmaisena kuulisin mielelläni näistä virheistä lisää, jotta osaisin ottaa huomioon nämä. En halua olla kenellekään rasite (tosin luulen että olen itselleni se suurin taakka).
Etuoikeuksia, elatusta, loputtomasti muilta munankuorilla kävelyä, että ei vaan tule paha mieli.
tunnen useita mt-potilaita, ja harvinaisen vähän vaativat. yleensä joku omainen yrittää saada jotain apua, mutta itse vetäytyvät syrjään ja tyytyvät siihen mitä saavat vaikka eivät saisi mitään.
Mä vaadin vaan että mut jätettäis rauhaan ja että muut ei tarttis kärsiä mun pahasta olosta. Yrittänyt jo polttaa siltoja rakkaimpiin ihmisiin. En halua että he joutuvat olemaan missään tekemisissä kanssani, en itsekään kestä itseäni. Parempi kuin unohtavat minut täysin ja keskittyisivät omaan elämäänsä. Minulla ei ole mitään annettavaa henkisellä tasolla.
Hyvinvointivaltion juju ja ydinajatus on kyetä tarjoamaan ihmisarvoinen elämä jokaiselle. Myös niille, joilla sairaus tai vamma vaikeuttaa arjessa suoriutumista. Mittari ei ole se, miten hyvin rikkaimmat ja vahvimmat pärjäävät, vaan se miten hyvin huolehditaan heikoimmista, ja kuinka tuetaan erilaistenkin ihmisten vahvuuksia.
Yhteiskunta joka kykenee tarjoamaan arvokkaan ja hyvän elämän myös niille, joille geenipooli tai elämä lätkäisi huonommat kortit, on turvallisempi myös kaikille muille. Kenestäkään joka kokee olevansa hyväksytty ja arvokas omana itsenään, heikkouksineen ja vahvuuksineen ei tule ympäristölleen vaarallista. Syrjityistä, poljetuista ja sorretuista sen sijaan tulee.
Kyseessä on myös mystinen asia: ihmisyys. Jokin mikä erottaa meidät eläimistä.
Eikö todellinen tilanne ole juuri päinvastoin, eivät hae tarpeeksi ajoissa apua, vaan yrittävät sinnitellä elämässään, toisin jos henkilö kärsii vaikka en sydän sairauksista tai jostakin allergiasta. Monet menevät lääkäriin jo flunssan vuoksi.
Miksi umpisuolipotilaat vaativat v***u soikoon leikkauksia!!?
Koska elämä pyörii niin vahvasti omien ongelmien ympärillä - tavallaan itseään ruokkiva noidankehä. Jos normaalilla on sisältöä elämässä ja oravanpyörä mallia koti-perhe-työelämä, mt-ongelmaisella usein se oravanpyörä pyörii päänsisäisissä asioissa.
Uskoisinkin ettei useimmilla ole voimavaroja suunnattavaksi muihin asioihin tai ihmisiin ja se tulkitaan helposti kiinnostuksen puutteena. En ole tavannut ainuttakaan ihmistä, joka olisi ollut tahallaan "hankala" tai "vaativa", vaan aina se on johtunut sairaudesta. Ymmärrystä on kyllä täytynyt löytyä, mutta sitä tarvitaan elämässä monissa muissakin tilanteissa.
Koska toiset mt-potilaat varastavat heiltä sen vähäisen mitä saavat. Millään mittapuulla mitattuna.
Vierailija kirjoitti:
Etuoikeuksia, elatusta, loputtomasti muilta munankuorilla kävelyä, että ei vaan tule paha mieli.
En tiedä minkälaisista etuoikeuksista puhut, tarkennus olisi paikallaan ennenkuin otan siihen enempää kantaa. Elatusta? Itse olen itseni elättänyt, se vähän niinkuin on aikuisen ihmisen velvollisuus huolehtia itsestään jos mitenkään vain kykenee. Minä en halua mitään erityiskohtelua, ihan normaalia kanssaihmisen kunnioittamista ja korkeintaan ripaus inhimillisyyttä ja vaikeana aikana ymmärrystä ja tukea - niinkuin kaikki muutkin.
T. 3
No eipä tämä juuri poikkea muista ihmisistä. Tätäkin palstaa kun lukee, niin tulee vahva vaikutelma että jokainen miettii vain omaa napaansa ja äimistelee mikseivät muut ihmiset ja yleiset käytännöt voi menneä enemmän itselle suotuisasti.
Kuka sulta on vaatinut?