Miksi uusrikkaat haluavat aina ison "linnan", sitten se pytinki syökseekin ne lopulta talousvaikeuksiin
kun eivät raukat tajunneet millaisia summia kartanon pitäminen vaatii.
Mitä esim neljän hengen perhe tekee talolla, jossa on 15 makuuhuonetta muut huoneet lisäksi?
Lopuksi käy niin että pidetään vain kaksi huonetta lämpimänä ja piitarha on muuttunut viidakoksi.
Miksi joiltain ihmisiltä puuttuu tyystin suhteellisuudentaju. Mitä tekee huoneilla, joissa ei koskaan ole ketään?
Vaikka saisin miljoonia, mulle riittäisi asumiseen aivan tavallisen kokoinen asunto, kuten nytkin. Ei jättikartano toisi elämääni mitään lisäiloa, päinvastoin, tuntisin oloni siellä kolkoksi, en kotoisaksi. Eihän sellaiseen haluaisi jäädä yksinkään. Ajatelkaa yötä yksin sellasessa liian isossa pytingissä, hrr.
Kommentit (6)
Samaa olen ihmetellyt. Suomessakin on näitä kovatuloisia "köyhiä", joiden asuminen vie niin valtavan summan tuloista, että elämiseen jäävää rahaa on kovin vähän.
Itse rakennutan energia-omavaraista taloa, jossa on tarkkaan lasketut neliöt.
Olen siivonnut näitä. Perhe on kerääntynyt johonkin nurkkaan, kun edustustilat huutavat tyhjyyttään.
Siinä amerikkalaisessa ohjelmassahan ne kanssa aina rakensi ihan älyttömån kokoisia pytinkejä köyhille perheille, tyyliin 6 makuuhuonetta kylpyhuoneineen ja vielä pari kylppäriä päälle. Sitten pari olohuonetta, pelihuone, leikkihuone, kotiteatterihuone jne. Lahjaksi vielä joku ihan älyttömöstä polttoainetta vievä katumaasturi. Ihmettelin aina, että millä ne köyhät maksaa tuon kaiken ylläpidon.
Se oli siis se ohjelma, jossa köyhien ahtaat pikku talot vedettiin puskutraktorilla maan tasalle, ja tilalle rakennettiin talkoilla maksimissaan 2-3 viikossa tuo hirveän kokoinen pytinki. (En ymmärtänyt ikinä sitäkään, miten noin lyhyessä ajassa saadaan talo pystyyn niin, että betoni ehtii edes kuivua.)
Onko joillakin 15 makuuhuonetta? Vaikea uskoa, mutta kai tällaistakin sitten tapahtuu.
Mielestäni "oikeus" vain toteutuu. Jos on niin ahne ja tyhmä että valttikortit saatuaankin onnistuu kusemaan homman, niin se on vain kohtuullista että loputkin menee.