Käykö ihmiset todellakin vain
1-2 kertaa viikossa suihkussa?!
Itse käyn vähintään 1-2 kertaa päivässä.
Kommentit (18)
Minun! :) ja saunassakin vielä ainakin 3 kert/vk ja uimahalleissa 2kert/vk
En voisi kuvitellakaan olevani ilman suihkuttelua yhtä ainutta päivää.
Kookosöljy pitää ihon pehmeänä.
No, jos totuttaa ihon käymään suihkussa joka päivä, niin päivänkin tauko tuntuu jo aivan kaamealta. Bakteerikanta nimittäin tottuu uusiutumaan iholla paljon nopeammin kuin harvaan suihkuttelijoilla, jolloin hajukin on nopeasti aivan kaamea. Minä käyn ehkä kolme kertaa viikossa suihkussa, koska ei ole tarvetta tiheämpii suihkuttelukertoihin.
Tuoko oli mielestäsi hyvä otsikko jutullesi????
Minulla on vyötärölle asti pitkät hiukset ja nekin pestävä hela dagen,
kai sekin tottumis kysymys..
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:13"]
[/quote]
Peset hiuksiasi koko päivän?!?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:13"]
[/quote]
Ilmaisu, jota etsinet, on varje dag.
Joka aamu käyn minäkin, pesen myös hiukseni. En voi kuvitella aloittavani päivää tunkkaisena. Kamala ajatuskin laittaa puhtaat vaatteet päälle, kun on suoraan noussut sängystä ja on kaikki nukkumisen tunkat iholla. Älkääkä väittäkö ettette yöllä hikoile tai eritä mitään, kaikki ihmiset erittää.
No en minä ainakaan missään nukkumisen tungassa(??) ole herätessäni. Ei muutenkaan ole tarvetta olla aivan kliininen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:36"]
No en minä ainakaan missään nukkumisen tungassa(??) ole herätessäni. Ei muutenkaan ole tarvetta olla aivan kliininen.
[/quote]
Ei ehkä itseäsi varten, mutta voisit ajatella kanssaihmisiä. Sen kyllä haistaa kuka ei ole käynyt herättyään suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:12"]
No, jos totuttaa ihon käymään suihkussa joka päivä, niin päivänkin tauko tuntuu jo aivan kaamealta. Bakteerikanta nimittäin tottuu uusiutumaan iholla paljon nopeammin kuin harvaan suihkuttelijoilla, jolloin hajukin on nopeasti aivan kaamea. Minä käyn ehkä kolme kertaa viikossa suihkussa, koska ei ole tarvetta tiheämpii suihkuttelukertoihin.
[/quote]
sulla ei ole tarvetta mutta lähelläsi olevat ihan varmasti toivovat, että sull olisi tarve. Hyi hitto.
Hiukset pysyy PALJON paremmassa kunnossa, jos niitä ei pese joka päivä. Itse ihmettelin taannoin, miten minulla on nyt blondit hiukset todella huonossa kunnossa, vaikka muutama vuosi sitten blondi pysyi hyvässä kunnossa. Eron tajusin, kun en pessyt hiuksia viikkoon (muuten kävin kyllä suihkussa). Nyt pesen hiukset max 2 krt viikossa, aikaisemmin pesin lähes päivittäin. Ja hiukset on toden totta loistavassa kunnossa :) Shamppoot yms samat kuin aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 17:51"]
Hiukset pysyy PALJON paremmassa kunnossa, jos niitä ei pese joka päivä. [/quote]
Voi olla, mutta ne HAISEE. Mä käytän mieluumin kunnon pesu- ja hoitoaineita ja muotoilutuotteita, kuin annan pääni haista monta päivää. Miksi ihmiset kuvittelee että päänahka on jotenkin erilaista kuin muu iho, eikä sitä tarvitse pestä päivittäin? Tietysti tarvitsee, se hikoilee ja kerää pölyä ja likaa enemmänkin kuin vaatteiden alla oleva iho.
Hajusta päätellen kyllä, mitä nyt turuilla ja toreilla olen liikkunut.
Nenähavaintojeni perusteella tiedän että osa ihmisistä todellakin peseytyy harvoin, ja pesee hiuksensa vielä harvemmin. Nämä tapaukset eivät pukeudu puhtaaseen vaatekertaan päivittäin eivätkä ehkä viikottainkaan, vaihtavat lakanat n kerran kuukaudessa ja pyyheliinat vielä harvemmin jne. Osa höpöttää vanhat ketsupit suupielessä kuinka eivät hikoile lainkaan, eivät varmasti ainakaan yöllä.
Tämä jengi on niin marinoitunutta omassa pa#kassaan, että on jo tottunut siihen katkuun eikä enää haista sitä, ja siten kuvittelee ettei haise. Mutta kyllä te vaan haisette, ja tosi pahalta haisettekin!
Tähän keskusteluun olisi ihotautilääkärillä paljonkin sanottavaa. Päivittäinen pikainen suihku on tietysti ok, mutta päivittäinen saippualla hinkkaaminen (jos ei tee likaista/hiistä työtä) pilaa ihon takuuvarmasti. Sitten laastitaan kuivaa ihoa kosteusvoiteilla ja manataan.
Nopea suihku jossa pestään kainalot, arat paikat ym riittää.
Haju taitaa sitten olla teidän ongelmanne, joilla on liian herkkä nenä. Elämä on rankkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:10"]
Haju taitaa sitten olla teidän ongelmanne, joilla on liian herkkä nenä. Elämä on rankkaa.
[/quote]
mitä pieni kakkapala pyllyssä tai vähän vanhaa eltaantunutta kaikkuhikeä iholla?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 16:57"]
1-2 kertaa viikossa suihkussa?!
Itse käyn vähintään 1-2 kertaa päivässä.
[/quote]
Kenen iho kestää suihkussa käyntiä noin usein, varsinkaan talviaikaan?