Oletko henkisesti valmis taas siihen, että lapset kotikoulussa ja etätyöskentelet samalla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako, mitään etäkoulua ei ole tulossa.
Miten niin ei ole tulossa? Jos käy niinkuin nyt näyttää, että tartuttavuusluku nousee toiselle kymmennelle, aivan varmasti tulee ja aivan varmasti palaamme kevääseen ja takeaway-ravintolameininkiin. Toki nämä rajoitukset alkavat nyt aluekohtaisina, koska viimeiseen asti niitä on vältettävä, talouden nimissä, mutta ne on pakko ottaa käyttöön.
Ihmisten tyhmyydellä ei ole rajaa.
Ihan hienosti sujui meillä. Jätkällä oli oma etäopiskelupisteensä ja minulla oma työtila etähommiin. Itse saan ainakin jatkaa etähommia vielä ja olen ollut niin tehokas töitten jälkeenkin, kun säästyy aikaa työmatkoista. Jätkäkin sai nukkua tunnin pidempään ja naljaili vähemmän, kun ei ollut kuin talviunilta kesken herätetty karhu..
Juu. Lapset ovat teinejä jo, eivätkä kaipaa koulupäivän aikana muuta kuin ruokaa.
Hain ahkerasti keväällä töitä ja jouduin jatkuvasti lainaamaan lasten huoneita haastatteluja varten. Nyt samaa ongelmaa ei ole, etäpaltsut ilman kameraa hoituvat mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole henkisesti valmis etäkouluun, mutta ihan ekaksi yritän valmistautua fyysisesti siihen, että opiskelen musiikkia samoissa tiloissa, missä puolisoni tekee rankkaa aivotyötä vaativaa etätyötä, palavereineen ja puheluineen. Eli pitää järjestää makuuhuoneeseen paikka noille musavehkeille, ettei tarvitse huutaa suoraan puolison mikrofoniin, kun hän palaveeraa työpaikkansa tai asiakasyrityksensä konsernijohtajan kanssa.
Toivottavasti asutte omakotitalossa.
Olet melupesä
Lapseni menee 2.luokalle,heillähän ei etäkoulua tule. Omaa työtäni ei voi tehdä etänä, joten ei ole tulossa etätöitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista lapsia hankkineille 😂, ei enää kukaan selittele että on ne niin ihania!
Itsekään en oo ollu kipeenä kun noi ripulisingot eivät sairastuta koko perhettä ja vanhemmat eivät tuo tauteja töihin.
T. Vela
Ja kirjoitat vauvapalstalla miksi? Taitaapi syödä naista kun ei koskaan saanut kokea äitiyttä, aiheuttaa nähtävästi niin suurta katkeruutta että se pakottaa käyttämään noin rumaa kieltä toisista ihmisistä.
Mun lapset ainakin on hyvin kasvatettuja ja älykkäitä, mutta etäkoulu on silti raskasta kun kumpikin vanhemmista käy kokopäivätyössä, jota ei voi tehdä etänä.
Taidat olla ensimmäistä kertaa palstalla tai olet muuten vaan elänyt jossain tynnyrissä mikäli kuvittelet, että ns. lapselliset käyttäisivät muista ihmisistä parempaa kieltä kuin lapsettomat...
Miksi syytätte matkustelevaisia?
Pitäisi syyttää valtiota, että sallii huvimatkailun ja ei tee valvottuja karanteeneja.
Lapseni kaveri (teini) kävi Puolassa eikä viitsinyt olla yhtään karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se etäkoulu, mutta etäpväkoti saattaa minut hulluksi. Minulla on 4 lasta joista kaksi koulussa ja kaksi pväkodissa. Siinä sitä oli hommaa keväällä, kun samalla piti tehdä etätöitä. Puolison työt ei taivu etätyöksi ja minun taas soveltuu täysin.
En kyllä kovin lämmöllä ajattele tätä kiinan "vientituotetta"
Isukki
Päiväkodit oli kyllä koko ajan auki...
Vierailija kirjoitti:
Ihan hienosti sujui meillä. Jätkällä oli oma etäopiskelupisteensä ja minulla oma työtila etähommiin. Itse saan ainakin jatkaa etähommia vielä ja olen ollut niin tehokas töitten jälkeenkin, kun säästyy aikaa työmatkoista. Jätkäkin sai nukkua tunnin pidempään ja naljaili vähemmän, kun ei ollut kuin talviunilta kesken herätetty karhu..[/
Jätkä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole tulossa? Jos käy niinkuin nyt näyttää, että tartuttavuusluku nousee toiselle kymmennelle, aivan varmasti tulee ja aivan varmasti palaamme kevääseen ja takeaway-ravintolameininkiin. Toki nämä rajoitukset alkavat nyt aluekohtaisina, koska viimeiseen asti niitä on vältettävä, talouden nimissä, mutta ne on pakko ottaa käyttöön.
Tartuttavuusluku nousee toiselle kymmenelle?! Ei se kyllä keväälläkään sentään niin suuri ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia rajoituksia kuin keväällä oli ei ole tulossa. Voi tulla osittaista etäkoulua jne.mutta saman mittakaavan toimia ei tule. Se on tehty päättäjien taholta hyvin selväksi. Taitaa olla vaan märkä unesi tuo kevääseen palaaminen ;)
On onni ettei tuommoisella ihmi ssaa stalla, kuin sinä, ole lapsia. Toivottavasti korona korjaa sinut pian. 🙏🏻
Yksi mitä en ymmärrä.on, että miksei niitä oppitunteja voisi ihan normaalisti videoida livenä luokan omalle teams-kanavalle. Teknisesti helppo toteuttaa. Jos kaikki ovat etäkoulussa, tai vaikka puolet tai kolmasosa, niin oppilaat voivat "olla tunnilla" normaalisti mukana. Sehän olisi pienin vaiva opettajallekin, vetäisi kaiken ihan niin kuin normaalistikin, puhuisi kameralle kuten luokalle.
Nimittäin vaikka olisi kuinka lähikoulua, niin joka tapauksessa iso osa oppilaista tulee olemaan kotona. On pakko jäädä karanteeniin kotiin pienestäkin oireesta ja syksy on flunssakausi. Samoin pitää jäädä kotiin, jos jollakulla perheenjäsenellä on flunssaoireita. Tästä puhutaan ihmeen vähän. Pitää siis tajuta, että lapsi tulee ihan joka tapauksessa olemaan paljon kotona tällä syyslukukaudella. Helpoiten tästä kaikesta selviäisi, jos opettajat pitäisivät tunnit vaikka kännykkänsä kautta suoraan livenä luokan teamsiin.
Olen valmis. Todella toivon ettei tarvisi joka päivä jännittää, milloin lapsi nappaa koulusta koronan mukaansa. Mieluummin etäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mitä en ymmärrä.on, että miksei niitä oppitunteja voisi ihan normaalisti videoida livenä luokan omalle teams-kanavalle. Teknisesti helppo toteuttaa. Jos kaikki ovat etäkoulussa, tai vaikka puolet tai kolmasosa, niin oppilaat voivat "olla tunnilla" normaalisti mukana. Sehän olisi pienin vaiva opettajallekin, vetäisi kaiken ihan niin kuin normaalistikin, puhuisi kameralle kuten luokalle.
Nimittäin vaikka olisi kuinka lähikoulua, niin joka tapauksessa iso osa oppilaista tulee olemaan kotona. On pakko jäädä karanteeniin kotiin pienestäkin oireesta ja syksy on flunssakausi. Samoin pitää jäädä kotiin, jos jollakulla perheenjäsenellä on flunssaoireita. Tästä puhutaan ihmeen vähän. Pitää siis tajuta, että lapsi tulee ihan joka tapauksessa olemaan paljon kotona tällä syyslukukaudella. Helpoiten tästä kaikesta selviäisi, jos opettajat pitäisivät tunnit vaikka kännykkänsä kautta suoraan livenä luokan teamsiin.
Hyvin harvalla opettajalla on Suomessa työkännykkä ja työnantajan maksama liittymä. Lisäksi lähi-ja etätunti suunnitellaan peruskoulussa ihan eri tavoin, kun oppituntia ei voi pitää minään luentotyylisenä. Vaikeita asioita nämä ratkaista.
Mulla ei ole kokemusta kotikoulusta. Mutta pakkohan se sitten olisi yhdistää etätyöt ja etäkoulut, jos tilanne vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista lapsia hankkineille 😂, ei enää kukaan selittele että on ne niin ihania!
Itsekään en oo ollu kipeenä kun noi ripulisingot eivät sairastuta koko perhettä ja vanhemmat eivät tuo tauteja töihin.
T. Vela
Ja kirjoitat vauvapalstalla miksi? Taitaapi syödä naista kun ei koskaan saanut kokea äitiyttä, aiheuttaa nähtävästi niin suurta katkeruutta että se pakottaa käyttämään noin rumaa kieltä toisista ihmisistä.
Mun lapset ainakin on hyvin kasvatettuja ja älykkäitä, mutta etäkoulu on silti raskasta kun kumpikin vanhemmista käy kokopäivätyössä, jota ei voi tehdä etänä.
Täällä ei kyllä vauvoista juuri puhuta. Vai montako keskustelua täällä Aihe vapaalla on tänään ollut vauvoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole henkisesti valmis etäkouluun, mutta ihan ekaksi yritän valmistautua fyysisesti siihen, että opiskelen musiikkia samoissa tiloissa, missä puolisoni tekee rankkaa aivotyötä vaativaa etätyötä, palavereineen ja puheluineen. Eli pitää järjestää makuuhuoneeseen paikka noille musavehkeille, ettei tarvitse huutaa suoraan puolison mikrofoniin, kun hän palaveeraa työpaikkansa tai asiakasyrityksensä konsernijohtajan kanssa.
Toivottavasti asutte omakotitalossa.
Olet melupesä
Kerrostalossa asutaan. Ei ole naapurit valittaneet musiikistani.
Asunne ylimmässä kerroksessa, päätyasunnossa. Alapuolella on saman kokoinen perheasunto, josta myös kuuluu ääniä. Viereinen asunto on ilmeisesti juuri nyt tyhjillään. En musisoi yöllä. Teinejä pitää joskus hillitä, kun haluaisivat soittaa vielä klo 21 jälkeen.
Etäkouluun olen henkisesti varautunut, 10v ja 12v, tarvitsevat joo apua, mutta suhteellisen omatoimisia kuitenkin.
Mutta tuo päiväkotilainen 5v. Pahaa tekee, kun lapsiparka kaipaa huomiota ja itse olisi pakko saada keskittyä. Sitten tuo istuu telkkarin ääressä tai tabletilla kaiket päivät. Isänsä kanssa kyllä tehtiin limittäin hommia mutta silti. En ole henkisesti valmis enää uudestaan, vaikka pakkohan se on, jos tilanne kärjistyy.
Mä olen opiskelija ja lapsi on aikuinen.