Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään max säilyttäisit jääkaapissa subia (paahdettu ostaessa)?

Vierailija
05.08.2020 |

?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi paahdettua subia jääkaappiin yhtään sen enempää kuin vaikka hampurilaisateriaa. Sehän on pikaruokaa, joka on tarkoitettu heti syötäväksi. Joskus haen puolikkaan subin evääksi töihin ja syön sen viimeistään tunnin päästä paahtamisesta.

Tismalleen. Subwayn slogan oli pitkään "eat fresh". Ehkä konsepti on sitten viime aikoina muuttunut ja nyt siellä myydäänkin uudelleenlämmitettävää takeaway-safkaa. 

Vierailija
22/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan säilyttäisi subia?

Esim. ostaa tarjouksesta "kokonainen puolikkaan hinnalla" ja säilöö toisen puolen.

Marketista saa leipää ja täytteitä halvemmalla ja ne säilyvät pidempään. Ilman erikoistarjouksiakin. Subin kantava idea tuoreudesta ei oikein toteudu jääkaappiin hilloamalla.

Jos on menossa ostamaan puolikasta subia ja huomaa, että saa samalla hinnalla kokonaisen, niin eikö ole järkevää ottaa se kokonainen ja laittaa toinen puoli jääkaappiin? Kun sen puolikkaan hinta ei ole tarjouksessa eli se maksaisi saman kuin kokonainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

moiduuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavana päivänä söisin pois. Ja tuolle jankkaajalle: jos tulee täyteen jo puolikkaasta, vaikka ajatteli jaksavansa kokonaisen

Kyse on siis siitä, että omaa virhettään ei voi myöntää ja hyväksyä? 

Onko sulla mitään muuta huvia ja iloa elämässäsi kuin jankata ja vääntää ja kääntää joka asiaa? Ja aina pitää päästä sanomaan viimeinen sana, vaikka se olisi miten ääliömäinen.

En alennu lähtemään kuranheittolinjallesi. Totean vaan, että pahansuopa ja ilkeämielinen kielenkäyttösi kertoo enemmän omasta luonteenlaadustasi kuin minusta, vaikka minua yrititkin osoitella. Jos aiheesta keskusteleminen ei sua kiinnosta, voit myös pysyä hiljaa. Velvoitetta osallistua ei kellään ole. 

voi hyvä luoja

Onko pakko ampua ääripäästä toiseen? 

Vierailija
24/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavana päivänä söisin pois. Ja tuolle jankkaajalle: jos tulee täyteen jo puolikkaasta, vaikka ajatteli jaksavansa kokonaisen

Ai siis sinun mielestä pitäisi myöntää virhe ja heittää se subi roskiin, jos ei jaksa kerralla syödä?  Se se vasta tyhmää olisi. 

Voisin säilöä max seuraavaan päivään. Mutta kun olen tälläinen niuhottaja ja tosi tarkka esim ruuan suutuntumasta, inhottaisi minua se kastikkeista lötkistynyt leipä ja edellisestä päivästä nahistuneet kasvikset. Joten syön omani aina samana päivänä. Jos olen ostanut kokonaisen, enkä jaksa kerralla sitä syödä, niin syön muutaman tunnin sisällä loput, enkä säilö sitä aikaa jääkaapissa, vaan huoneenlämmössä. Siitäkin huolimatta, että ostan subin aina kanatäytteellä ja paahdettuna :D 

Vierailija
25/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä Maxilta kysyt. Kaikilla Maxeilla tuskin on sama mielipide.

Vierailija
26/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan säilyttäisi subia?

Esim. ostaa tarjouksesta "kokonainen puolikkaan hinnalla" ja säilöö toisen puolen.

Marketista saa leipää ja täytteitä halvemmalla ja ne säilyvät pidempään. Ilman erikoistarjouksiakin. Subin kantava idea tuoreudesta ei oikein toteudu jääkaappiin hilloamalla.

Jos on menossa ostamaan puolikasta subia ja huomaa, että saa samalla hinnalla kokonaisen, niin eikö ole järkevää ottaa se kokonainen ja laittaa toinen puoli jääkaappiin? Kun sen puolikkaan hinta ei ole tarjouksessa eli se maksaisi saman kuin kokonainen.

Riippuu, mitä ruoassa arvostaa. Itse en pidä mistään muussaantuneista kylmistä limasämpylöistä niin, että huolisin edes ilmaiseksi. En myöskään pidä ruokahävikistä, joten en ottaisi ilmaistakaan puolikasta, joka päätyy suoraan biojätteisiin. Mikrobiologinen riskikin on tällaisissa tuotteissa huomattavan korkea, kun kypsennetyt tuotteet, tuoretuotteet ja vaikkapa majoneesikastikkeet pääsevät muhimaan yhdessä suljetussa pikku sämpylähabitaatissaan ja niitä on ehkä kosketeltu käsin tai niihin pärskitty. 

Vierailija
27/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duecorso kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis sinun mielestä pitäisi myöntää virhe ja heittää se subi roskiin, jos ei jaksa kerralla syödä?  Se se vasta tyhmää olisi. 

Voisin säilöä max seuraavaan päivään. Mutta kun olen tälläinen niuhottaja ja tosi tarkka esim ruuan suutuntumasta, inhottaisi minua se kastikkeista lötkistynyt leipä ja edellisestä päivästä nahistuneet kasvikset. Joten syön omani aina samana päivänä. Jos olen ostanut kokonaisen, enkä jaksa kerralla sitä syödä, niin syön muutaman tunnin sisällä loput, enkä säilö sitä aikaa jääkaapissa, vaan huoneenlämmössä. Siitäkin huolimatta, että ostan subin aina kanatäytteellä ja paahdettuna :D 

Siinä vaiheessa vahinko on jo tapahtunut. Itsensä tarpeeton lihottaminen ja pahoinvoinnin hankkiminen pakkosyömällä yli ähkyrajan ei ole järkevää. Laadun suhteen olen myös kanssasi samaa mieltä, että ei sitä voi enää myöhemmin syödä, joten sen säilöminen seuraavan päivän ruoaksi ei ole myöskään järkevää. Kyllä, pois heittäminen on järkevää. Siinä ei häviä mitään, koska ne rahat menetettiin jo. Biojätteinä sämpylän ravinteet kuitenkin päätyvät kiertoon ja hyötykäyttöön ihan yhtä lailla kuin suoliston läpi väkisin tungettuna, ehkä jopa paremmin. 

Jotenkin irvokas se vanhan kansan pakkosyöntiperiaate, että lautanen on aina syötävä tyhjäksi vaikka väkisin. Sillä saa vaan läskiä ja elintasosairauksia, mutta mitään säästöä ei synny. Kun ruokaa tehtiin tai annosteltiin liikaa, vahinko on jo peruuttamaton. 

Vierailija
28/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän

Vierailija
29/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duecorso kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa vahinko on jo tapahtunut. Itsensä tarpeeton lihottaminen ja pahoinvoinnin hankkiminen pakkosyömällä yli ähkyrajan ei ole järkevää. Laadun suhteen olen myös kanssasi samaa mieltä, että ei sitä voi enää myöhemmin syödä, joten sen säilöminen seuraavan päivän ruoaksi ei ole myöskään järkevää. Kyllä, pois heittäminen on järkevää. Siinä ei häviä mitään, koska ne rahat menetettiin jo. Biojätteinä sämpylän ravinteet kuitenkin päätyvät kiertoon ja hyötykäyttöön ihan yhtä lailla kuin suoliston läpi väkisin tungettuna, ehkä jopa paremmin. 

Jotenkin irvokas se vanhan kansan pakkosyöntiperiaate, että lautanen on aina syötävä tyhjäksi vaikka väkisin. Sillä saa vaan läskiä ja elintasosairauksia, mutta mitään säästöä ei synny. Kun ruokaa tehtiin tai annosteltiin liikaa, vahinko on jo peruuttamaton. 

Vahinko on jo tapahtunut? Tämä on typerä ilmaisu. Eli kun vahinko on jo tapahtunut ei kannata tehdä mitään, vaan peukalo hanurissa pyöritään ympyrää. Talo syttyy palamaan, ei kannata sammuttaa kun vahinkohan on jo tapahtunut. Vaikkakin kyseessä olisi tilanne, jonka hoitamisella ei kärähtäisi kuin pieni osa. Kun kirja repeää ei kannata teipata, vahinkohan on jo tapahtunut. Tässäkin tapauksessa siis heittäisit sivut teippaamisen sijasta roskiin. Ja tätä rataa muissakin täysin korjattavissa ja hoidettavissa olevissa tilanteissa.

Vierailija
30/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää

Vierailija
31/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ihmiset sai tästäkin aloituksesta riidan aikaiseksi 😂😂😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme