Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exiensä kanssa kaveeraavat naiset

Vierailija
05.08.2020 |

Muutama nainen on eri deittisovelluksissa kertonut olevansa vielä kavereita exänsä kanssa. Itse en kyllä haluaisi mitään vakavaa tällaisen naisen kanssa, mielestäni exät kuuluvat menneisyyteen siinä vaiheessa, kun uusi kumppani on löytynyt. Mitä mieltä olette?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi seurustelemaan henkilön kanssa jolle ystävyys exän kanssa on ongelma. Olen viettänyt tuon ihmisen kanssa 20 vuotta elämästäni, hän on ollut läheisin ystäväni vuosikausia, meillä on yhteiset lapset. Se että olemme eronneet pitäisi olla riittävä rauhoite mustasukkaisuuteen. Me emme halunneet jatkaa yhdessä, mutta olemme toistemme elämässä varmasti elämän loppuun saakka. Kukaan uusi ihminen ei muuta tuota.

Siinä kun alapeukutatte. Ei minun kanssa pysty muutenkaan seurustelemaan jos on huono itseluottamus ja mustasukkaisuuteen taipumusta. Ja teen sen kyllä selväksi nopeasti, ei joudu kukaan harhaanjohdetuksi.

Juu, siitähän tuossa onkin kyse. :D Jos ei halua kumppanin kaveeraavan eksän kanssa ei todellakaan tarkoita, että olisi huono itseluottamus tai mustasukkainen. Eksät ovat inhottavia sekaantujia, jotka keräävät uudesta kumppanista tietoja kaveruuden varjolla. Haluavat aina pysyä ykkösinä entisten silmissä. Inhottavia sekaantujia tuollaiset kaverieksät.

En ikinä enää sekaannu kaverieksäilijään. Noista ei ole kuin harmia eikä heistä ole kunnolla sitoutumaan uuteen. He ovat sitoutuneita vain eksiinsä. Kokemusta on.

Siinä on kyse juuri siitä.

Vierailija
22/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi seurustelemaan henkilön kanssa jolle ystävyys exän kanssa on ongelma. Olen viettänyt tuon ihmisen kanssa 20 vuotta elämästäni, hän on ollut läheisin ystäväni vuosikausia, meillä on yhteiset lapset. Se että olemme eronneet pitäisi olla riittävä rauhoite mustasukkaisuuteen. Me emme halunneet jatkaa yhdessä, mutta olemme toistemme elämässä varmasti elämän loppuun saakka. Kukaan uusi ihminen ei muuta tuota.

Siinä kun alapeukutatte. Ei minun kanssa pysty muutenkaan seurustelemaan jos on huono itseluottamus ja mustasukkaisuuteen taipumusta. Ja teen sen kyllä selväksi nopeasti, ei joudu kukaan harhaanjohdetuksi.

Juu, siitähän tuossa onkin kyse. :D Jos ei halua kumppanin kaveeraavan eksän kanssa ei todellakaan tarkoita, että olisi huono itseluottamus tai mustasukkainen. Eksät ovat inhottavia sekaantujia, jotka keräävät uudesta kumppanista tietoja kaveruuden varjolla. Haluavat aina pysyä ykkösinä entisten silmissä. Inhottavia sekaantujia tuollaiset kaverieksät.

En ikinä enää sekaannu kaverieksäilijään. Noista ei ole kuin harmia eikä heistä ole kunnolla sitoutumaan uuteen. He ovat sitoutuneita vain eksiinsä. Kokemusta on.

Moi sekaantujaeksä. Mene eteenpäin! Sulla se huono itseluottamus on kun pitää eksää pitää pihdeissään vielä eron jälkeenkin. Ja kukahan se mustasukkainen on kun pitää laittaa kapuloita rattaisiin vielä eksän uuteenkin suhteeseen. Jos ei hyväksy eksien kaveruutta nimenomaan on vahva itseluottamus kun ei hyväksy mitä vaan kumppaniltaan. Eksät pois kuvioista ja sitten vasta uutta rakentamaan. Jokainen järkevä ihminen tajuaa tämän. Eksissä roikkuvat usein ovat aika yksinkertaisia. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ex on the beach-kuvio taustalla? Kaikki on tuttuja keskenään ja kaikki seurustelee kaikkien kanssa ja kaikki panee kaikkia, oli suhteessa tai ei? Joo, ei kiitos.

Vierailija
24/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäinpä tässä miettimään, että mä tuun kaikkien eksieni kanssa toimeen ihan fine. Ei tässä kummosesti yhteyksiä pidellä, mutta kun nähdään vaihdetaan kuulumiset ja saatetaan käydä kahvilla/olusilla.

Mies tietää noi kaikki ja sekin jää joskus jutuille parin tyypin kanssa. Sama juttu hänen eksiensä kanssa, mä tuun toimeen kaikkien kanssa.

En ole mitään ylintä ystävyyttä kenenkään kanssa jälkeenpäin viritellyt, vaan näin on ajan kanssa tapahtunut. Hyviä tyyppejähän ne on. Sen takiahan mä heidän kanssaan alunperin aloin olemaankin. Kaikki ei silloin natsannut, oli eri mielenkiinnon kohteita, vääränlaiset aikataulut jne. Eihän sellaisten takia hyvää tyyppiä vihaamaan ruveta.

Kyseessä siis oli seurustelusuhteita ja mun puolelta yksi yhden illan juttu. Muita aviomiehiä mulla ei ole ollut kuin nykyiseni.

Vierailija
25/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi sekaantujaeksä. Mene eteenpäin! Sulla se huono itseluottamus on kun pitää eksää pitää pihdeissään vielä eron jälkeenkin. Ja kukahan se mustasukkainen on kun pitää laittaa kapuloita rattaisiin vielä eksän uuteenkin suhteeseen. Jos ei hyväksy eksien kaveruutta nimenomaan on vahva itseluottamus kun ei hyväksy mitä vaan kumppaniltaan. Eksät pois kuvioista ja sitten vasta uutta rakentamaan. Jokainen järkevä ihminen tajuaa tämän. Eksissä roikkuvat usein ovat aika yksinkertaisia. :D

Ja mitähän se ”mitä vaan” sinunkin mustasukkaisessa pienessä mielessä sitten onkaan? Niinpä niin.

Vierailija
26/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Onnea on uusi puoliso jolle asia ei ole ongelma. Jos olisi, hänestä ei alun perinkään olisi tullut puolisoani.

Lisäksi on exän suku. Ihmisiä, joista tuli läheisiä ja rakkaita, kummilapsia on sieltä ja nykyään jo lapsenlapsiakin. (Exälläni on siis lapsia minun ja aiemman rouvansa kanssa, ja nämä aiemmat lapset kuuluu minun elämääni edelleen ja heidän lapsilleen olen bonus-mummo). Niin se suku. Kutsu tulee juhliin edelleen ja koska asumme edelleen exän kanssa samalla paikkakunnalla, meidän on luontevaa mennä samalla kyydillä ja se on kaikille ok. Me emme ole enää parisuhteessa, mutta me olemme lapsemme vanhempia -meillä on loppuikämme vanhemmuuskumppanuus olemassa. Emme harrasta seksiä keskenämme, mutta kyllä, joku vanha yhteinen hauska asia naurattaa edelleen, on sisäpiirijuttuja jotka vain me voimme ymmärtää. Ne ei ole jatkuvaa arkea, mutta jos niitä ajoittain on ja niille nauramme yhdessä, niin se ei ole pois keneeltäkään muulta. En rakasta nykyistä puolisoani yhtään sen vähempää näiden takia. Onneksi hän ymmärtää nämä asiat myös. Itsetunto on molemmilla kunnossa niin ei tarvii naurettavuuksista vetää palkokasvia sieraimiin. 

Vierailija
27/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan eronnut kenestäkään huonoissa väleissä. Yhden entisen poikaystäväni kanssa pidän edelleen yhteyttä, melko harvoin tosin. Nähdään max kerran vuodessa ja kysellään kuulumisia whatsappin kautta pari kertaa vuodessa. Oltiin yhdessä 3 vuotta. Olin silloin 16-19v. Ero tapahtui minun aloitteestani ja se oli meille kummallekin hyvä ja oikea ratkaisu. Kumpikin löysimme uudet puolisot samoihin aikoihin, joiden kanssa olemme olleet parisuhteessa lähes 10 vuotta. Muiden eksien kanssa en oikeestaan oo tekemisissä, kun suhteet oli todella lyhyitä eikä tunnettu entuudestaan, mut jos he laittais mulle viestiä tai tulis kasvotusten juttelemaa, nii en panis pahakseni.

Vierailija
28/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida ymmärtää, miksi ne eksät pitää siellä deittisovelluksessa mainita. Minä tiesin puolisoni tavatessani, että hänellä on yksi avio-ex (tapasimme yhteisen ystävän kautta joka mainitsi asian). Hänelle kerroin omasta avio-eksästäni, jonka kanssa minulla on yhteinen lapsi. Lisäksi olen maininnut, että oli myös yksi muutaman vuoden suhde, joka oli päättynyt jo vuosia ennen kuin me tapasimme.

Mieheni on tavannut avio-exäni, koska hän oli kanssani lapseni juhlissa. Minä olen tavannut avio-exäni nyksän ja olemme fb-ystäviä. Minä en ole tavannut mieheni avio-exää mutta hänen olemassaolonsa ei ole koskaan ollut minulle ongelma. Yhteinen kotimme on aika pitkälti hänen sisustamansa, hän kun oli alan ammattilainen.

Muista eksistä emme ole koskaan edes keskustelleet. En minä tiedä, mistä puolisoni tuntee esimerkiksi naispuoliset fb-ystävänsä eikä hän ole koskaan kysynyt minulta, mistä tunnen omat miespuoliset fb-ystäväni.

Vierailija
29/29 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän se ”mitä vaan” sinunkin mustasukkaisessa pienessä mielessä sitten onkaan? Niinpä niin.

Mitä vaan = ystävyys eksän kanssa.

Huomaa, että olet vähän yksinkertainen kun et ymmärrä, että ei kaikkia kiinnosta eksissä roikkujat jo ihan siitä syystä että se on epäkunnioittavaa uutta kumppania kohtaan ja miksi aiheuttaa edes turhaa mustasukkaisuutta jos sellaiseen olisikin taipuvainen. Kannattaa jutella psykologin kanssa jos ei eksästä pääse eroon. Voi olla muitakin syitä ettei halua eksiä elämäänsä kuin mustasukkaisuus. Ja kuten sanoin, yleensä ne eksät niitä mustasukkaisia ovat ja tuppaavat sekaantumaan uuteen suhteeseen ja ehkä jopa aiheuttamaan eron mielipiteillään. Eksien mustasukkaisuus se näissä yleensä enemmän ongelma on kuin nykyisen. Valitettavasti. Se "mitä vaan" ei tarkoita kuvitelmia seksistä, vaan ihan ongelmana on pelkkä ystävyys. Se vaan ei sovi uuteen suhteeseen ja ihan inhimillistä on, että entiset rakkaudet luovat uhkaa uuden suhteen etenkin alkuvaiheissa.. Tuo mustasukkaisuudesta ja huonosta itsetunnosta räpätys on aika väsynyttä, koska ihmiset vaan ovat erilaisia. On täysin ok haluta suhde ilman edellisten suhteiden tuomaa epävarmuutta ilman leimaamista mustasukkaiseksi. Eksistä nyt yleensä on pelkkää harmia syytä tai toisesta. Sitäpaitsi mistä uusi kumppani pystyy mitenkään päättelemään eksien ystävyyden tason kun se voi olla mitä vaan platonisesta salaiseen seksisuhteeseen? Kaikki kuitenkin maalaillaan ystävyydeksi. Väärin syyttää uutta kumppania kun luo itse näin epävarman tilanteen toiselle. Tottakai sellainen alussa huolettaa. Huoh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi