Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOKEMUKSIA OVULAATIOTESTEISTÄ

20.07.2013 |

Hyvää päivää kaikille! :)

Haluaisin kuulla kokemuksianne ovulaatiotesteistä. Katselin niitä eilen raskauskeijun sivulta ja ajattelin ehkä tilata jonkinlaisen paketin ja testata. Mutta. Niitähän on vaikka minkälaisia, enkä oikein tiedä millainen paketti nyt sitten kannattaisi hankkia, kun ei ole minkäänmoista kokemusta itsellä noista. Siellä näytti olevan liuskaa, puikkoa ja jopa sylkitestiä, josta en ollut koskaan aiemmin kuullutkaan. Mikähän näistä olisi helpoin ja luotettavin käyttää? Raskaustestejä olen kyllä jokusen kerran elämäni aikana tehnyt, ja silloin olen kokenut että noita liuskoja on vaikea tulkita ja puikon tulkitseminen on helpompaa. Onko ovulaatiotestin kanssa sama juttu? Entä onko merkeissä eroa? Ja miltä sivulta tilaatte noita, onko tuo raskauskeiju edullinen ja luotettava valinta, vai suosittelisitteko jotakin toista sivua?

Olen erittäin kiitollinen jokaiselle, joka jaksaa vastata. Kertokaa kokemuksia, mielipiteitä, vinkkejä, mitä tahansa näihin liittyen tulee vaan mieleen. Kiitos! <3

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne liuskatestit on edullisia, mutta itse koin että ovat hankalia tulkittavia. Digitaalinen clearblue kaiketi on luotettavin ja yksiselitteisesti tulkittavissa, näin ainakin eräs lääkäri minulle sanoi. Varsinaista kokemusta ei minulla siitä ole, ehdin kyllä ostamaan 2 pakkausta, mutta tulinkin raskaaksi ennen kun ehdin kokeilla. Jos haluat testata, mulla olis 2 pakkausta, joissa molemmissa 7 testi testipuikkoa, voisin myydä pois, kun en niillä mitään enää tee. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä anno11@hotmail.fi

2/9 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anno11: Kiitos vastauksesta. Ellen ole raskautunut vielä tällä kierrolla, niin laitan sinulle sähköpostia tulemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt marketin pregcheck liuska-testejä ja olen ollut tyytyväinen. 

4/9 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut aina mammaksi.fi:stä puikko- ja liuskatestejä. Ne ovat aina toimineet ihan hyvin. Itseasiassa, kun oon testannu samasta näytteestä puikko- sekä liuskatestillä, saan täysin samanlaiset viivat, joten en ole puikossa ja liuskassa huomannut eroa. Sen takia nyt ostan pelkkiä liuskoja, kun on halvempia.

Viimeksi kun raskaus onnistui, niin bongasin oviksen just noilla liuskoilla.

5/9 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, meidän perheessä yritellään kolmatta vauvaa ja tämä ketju osui silmiini. Kahden aiemman lapsen kanssa käytin ovistikkuja bongatakseni oviksen, mutta en onnistunut plussaamaan kummallakaan kerralla (tulin kuitenkin raskaaksi). Ilmeisesti tikutin väärään aikaan tai jotain...?

Laakeriseppele

6/9 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakeriseppeleen viestiin viitaten, minä olen ainakin huomannut että ovishuippu voi tosiaan jäädä bongaamatta esim. jos tikuttaa "vain" kerran päivässä aina samaan aikaan. Itse olen saanut ovisplussan illalla kun samana aamuna testiviiva oli vielä haalea. Viime kierrossa taas testasin huvikseni yhden aikaan yöllä ja sain silloin plussan kun edeltävänä päivänä ja myöhemmin seuraavana päivänä testiviiva oli paljon heikompi.. Eli tosiaan mielestäni ei kannata huolestua jos varsinainen kontrolliviivaa vahvempi viiva jää saamatta mutta useampana päivänä tulee haaleaa, kyllä se ovis siellä jossain välissä on tapahtunut yleensä :)

Nemin alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, itse olen käyttänyt ihan marketin perustestejä - pissatikkuja - ja viivoja on ollut mielestäni ihan helppo tulkita.

Vierailija
7/9 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hwi. Minun pakko tulla osallistumaan keskusteluun. Meillä yritystä ja yli vuosi takana. Olen tehnyt joka kierrossa ovulaation tikuttamalla(david liuskatesti). Nytten ostin jonkin aikaa sitten clear blue duo-testejä ja olen niitä käyttänyt viimeiset kakai kiertoa. Clear blue testit obat näyttäneet + KOLME vuorokautta aikaisemmin kuin liuska testi. Eli vaikka olemme ajoittaneet yhdyntä pitkin kiertoa, kunnok yritys on ollut päällä liian myöhään. Koska itse ajattelisin, että clear blue digitestit on luotettavampia...vai?

8/9 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritystä keskenmenon jälkeen jo 1,5 vuotta (ennen km n. 9kk). Tässä kierrossa otin käyttöön clearbluen kaksoishormonitestit, ja luulisin että ovat luotettavia; kävin keskivaiheilla kiertoa gynekologilla ja hän veikkasi ovulaation tapahtuvan noin viiden päivän päästä, ovistestiin tuli ns. pysyvä hymy neljän päivän päästä. Sitä ennen vilkutti hymyä viisi päivää.

Vierailija
9/9 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vilkutti naamaa viisi päivää... Mutta tosiaan en raskautunut tuosta kierrosta(kaan). Odottelen sulta positiivisempia uutisia ja pidän peukkuja:)