Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden verinen vuoto? HELP?

Vierailija
05.08.2020 |

Juuri pari päivää sitten tein positiivisen raskaustestin. Nyt vuorokauden on tullut hyvin vähäistä veristä vuotoa pyyhkiessä. Ei kuitenkaan muistuta ollenkaan kuukautisverta, eikä ole mitään kipuja. Mitä ihmettä tämä on? Vähän pelottaa, jatkuuko tämä raskaus... Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään tälläistä.

Kellään tietoa tai kokemusta asiasta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kaikki on tietenkin yksilöllistä, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että raskaus saattaa kaikesta huolimatta jatkua.

Kannattaa toki käydä alkuraskauden ultrassa, niin saa itselleen mielirauhaa.

Itsellä on molemmissa raskauksissa ollut tuollaista vähäistä vuotta pyyhkiessä. Tässä raskaudessa ensin oli 5 päivää raskausviikolla 6. Aina kun kävi vessassa niin paperiin tuli myös vähän verta. Ja myös raskausviikoilla 8 ja 10 tuli parina päivänä vähän verta. Tällä hetkellä menossa rv15 ja kaikki hyvin.

Vierailija
2/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Kaikki on tietenkin yksilöllistä, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että raskaus saattaa kaikesta huolimatta jatkua.

Kannattaa toki käydä alkuraskauden ultrassa, niin saa itselleen mielirauhaa.

Itsellä on molemmissa raskauksissa ollut tuollaista vähäistä vuotta pyyhkiessä. Tässä raskaudessa ensin oli 5 päivää raskausviikolla 6. Aina kun kävi vessassa niin paperiin tuli myös vähän verta. Ja myös raskausviikoilla 8 ja 10 tuli parina päivänä vähän verta. Tällä hetkellä menossa rv15 ja kaikki hyvin.

Kiitos vastauksesta. Toivon tosiaan, että kaikki olisi hyvin, tämä raskaus on kuitenkin todella hartaasti toivottu. Alkuraskauden ultraan on kyllä tarkoitus tälläkin kertaa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kaikissa kolmessa raskaudessa veristä vuotoa alkuun, jopa isompiakin määriä. Kohdussa saattaa olla hematoomia, jotka vuotaa pois.

Vierailija
4/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli verta useampaan otteeseen kun isommalla asialla ponnistin vessassa, tämä jatkui ainakin loppupäivän mitä nyt yli 10 vuoden jälkeen asiasta muistan. Tuli muutaman kerran muutenkin, limakalvot on kuulemma herkillä raskaana niin voi olla tuollaista joillain. Mutta on myös ollut tuollaista ja vuoto on tarkoittanut kahdesti kemiallista raskautta ja myöhemmillä viikoilla kerran keskenmenoa.

Että valitettavasti nyt ei voi vielä sanoa tuon perusteella oikein mitään varmaa. Voimia kuitenkin odotteluun mihin päin tilanne kehittyy, kokemuksesta tiedän, että on raskasta vaan nyt odottaa.

Vierailija
5/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisessa raskaudessa veristä vuotoa. Raskaus meni normaalisti. Joku täti neuvola-aikaa varatessa marmatti kuitenkin, että voidaanhan me sulle aika antaa ja katsotaan, onko siellä mitään jäljellä. Olin melkein 40. Ennen neuvolaa ehdin yksityiselle ultraan ja se oli sitten positiivisempi kokemus.

Vierailija
6/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
7/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa mitään vielä varmasti, Ap. Valitettavasti pitää vain malttaa odottaa, mitä tapahtuu, ja yrittää ottaa iisisti. Mulla on sekä-että -kokemuksia. Joskus pieni vuoto on ollut varhaisen keskenmenon alkusoitto. Mutta viimeisimmässä raskaudessani kävi niin, että reilu viikko positiivisen testin jälkeen yllättäen holahti ihan kunnolla kirkkaan punaista verta. Se hiipui saman tien rusehtavaksi tuhruksi, jota tuli lähinnä vain pyyhkiessä. Sen verran kuitenkin säikähdin, että varasin ajan lekurille ja pääsin näytille heti seuraavana päivänä. Ultraus osoitti suureksi helpotuksekseni, että alkio oli kunnossa ja vuodon syy oli hematooma, jota seurattiin jonkin aikaa ja se häipyikin itsekseen. Satunnaista tuhruvuotoa kesti 3-4 viikkoa. Terve lapsi syntyi rv 40+3.

Tsemppiä!

Vierailija
8/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänä ekana raskauskuukautena tuli vähän veristä vuotoa silloin, kun olisi ollut kuukautisten normaali aika. Täysiaikainen lapsi syntyi ja syy verenvuotoon ei selvinnyt.

Vierailija
9/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kemiallinen raskaus.

Vierailija
10/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkaa kyllä vuoto runsastumaan, joten eiköhän tämä ollut tässä... :(

Minulla oli ovulaatio todella myöhään tässä kierrossa, joten mietin, että voikohan olla niin, että alkio ei kuitenkaan ehtinyt vielä kunnolla kiinnittymään...?

Vierailija
11/13 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

No nyt alkaa kyllä vuoto runsastumaan, joten eiköhän tämä ollut tässä... :(

Minulla oli ovulaatio todella myöhään tässä kierrossa, joten mietin, että voikohan olla niin, että alkio ei kuitenkaan ehtinyt vielä kunnolla kiinnittymään...?

Kyllä nämä tosiaan pahasti normaaleilta kuukautisilta näyttää ja kipujen puolesta tuntuukin, eli eipä taida enää toivoa olla.

Vierailija
12/13 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu kysyy vauva-palstan "asiantuntijoilta" neuvoa.

Vierailija
13/13 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile! :) mulla oli samanlaista veristä vuotoa alussa.. Ja tuolla tuhisee muutaman kk ikäinen naperoni::)

Ihanaa odotusaikaa sulle! ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme