Osaako kumppanisi pyykätä? Tiskata, edes koneella?
Kommentit (9)
Osaa vallan mainiosti. Aikoinaan taidot olivat enemmän hakusessa, kun oli pitkään kotiäitinä kolmen lapsemme kanssa. Nykyään hän hoitaa valtaosan pyykeistä. Ja jos hän haluaa silitetyn paidan, se vaatii ihan itse rautaan tarttumista.
Mutta tuo pakkaaminen: sen hoidan minä, koska muuten hänellä olisi mukanaan kolmen päivän kaupunkimatkalle kahden viikon etelänvarusteet.
No niinpä, mutta kai sellaisiakin on jotka ainakin sanoo ettei osaa käyttää pesukonetta, niin eihän sitä sitten tarvitse käyttää? (miehet kai käyttää myös sellaista "ylistämällä alistamista" eli "laita sä ruoka, siivoa, pyykkää, jne. kun osaat niin hienosti ja paljon paremmin kuin minä...")
Mutta jos ihminen ei osaa esim. lomareissulle pakata oikeita kamoja mukaan, niin kyllä on lahjat aika vähissä.
Kyllä! Joskus tumman pyykin mukaan on saattanut eksyä joku minun vaalea vaate joka on vaihtanut väriä - inhimillistä :). Matkoille lähtiessä kyllä pakataan omat laukut. Oikeastaan nykyisin mies on meillä enempi pyykkivastaava.
Juu, pyykkää meillä suurimman osan ja laittaa yleensä tiskit. Osannee silittää, ei vaan käytä sellaisia vaatteita. Pakkauksessa aika huono tai oikeastaan mä olen siinä hyvä ja naurin siitä
Osaa jos vaan haluaa tai on pakko. Silittämisestä en tiedä, mutta en mä itsekään siitä hommasta nauti ja meillä silitetään ainoastaan juhliin juhlavaatteet JOS ovat ryppyisiä. Pakkaamisesta en tiedä kun ei olla käyty missään reissussa mihin olisi pitänyt pakata vaatteita.
Joo, en kyllä muunlaista ihmistä puolisokseni ottaisi.
kyllä. en halua lapsia asumaan oman katon alleni.
Saa pestä omia TYÖvaatteitaan, muihin ei missään nimessä ole lupa koskea. Jos minä en ole paikalla, pyykeistä vastaa 12v tyttäremme. Ei saa myöskään ripustaa pyykkiä kuivumaan ja kohta olen kieltämässä myös kuivan pyykin viikkaamisen ja toimittamisen kaappeihin. Syy: se ei vaan osaa. Märät päätyy yhtenä ryttyisenä myttynä narulle ja kuivat pyykit eksyy väärien ihmisten kaappeihin. Mies on myös värisokea, joten pyykin lajittelu väreittäin koneeseen on sille todella haastava rasti.
Tiskata se osaa, ja tekee sitä mielellään, käsin. Tiskikoneeseen se ei saa enää koskea. Miehen jäljiltä nääs muovikupit on aina kääntyny koneessa ympäri tai sitten se on tunkenut sinne jotain sellaista, mitä ei koneessa saa pestä, esim valurautapannu. Se ei myöskään opastuksesta huolimatta tajua poistaa astioista ruuantähteitä, eikä puhdistaa pohjasuodatinta.
Pyhäpaidat silitän minä silloin kun tarvitaan, eli todella äärimmäisen harvoin.
Jos mies reissuun lähtee, saa selvitä myös omista pakkaamisistaan, ei kiinnosta. Itse pakkaan omani ja pääsääntöisesti myös jälkikasvun kapsäkit.
No herranjestas, mä olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa! Eikä sillä ole myöskään mitään kehitysvammaa tai muuta ongelmaa.