Jahas, ex-vapaaehtoislapseton tuttuni on saanut lapsen...
...ja voi sitä hehkutuksen määrää!
Pari vuotta sitten mäjästi joka välissä, kuinka lapset on ällöttäviä ja äidit mielenvikaisia kun puhuvat vain kakaroistaan, kuinka HÄNESTÄ ei ainakaan tule sellaista aivonsa kadottanutta mammaa.
Satuin katsomaan hänen facebook-sivujaan ja siellähän se vauvan kuva oli profiilikuvana (tästäkin jaksoi jauhaa että kyllä profiilissa pitää olla OMA kuva), ja puheenaiheet oli "meillä kakataan", "meillä nukutaan".
Aika suloista :)
Kommentit (30)
Ei ole ex-kaveri, vaan tuttu. Ja ei mitään syytä poistaa listoilta, joskus vaihdetaan kuulumisia. Huvittaa vaan tuo takin kääntö.
No jos on tullut vahinkovauva vaikka, niin eikös se ole hyvä että rakastaa omaa lastaan ja on siitä innoissaan joka tapauksessa?
Niin? Eikös ole ihan normaalia että ihmiset muuttuvat ja myös mielipiteet voivat muuttua =) Se vasta pelottavaa on jos ihminen ei koskaan muutu, kehity ja kasva.
Minä olen vapaaehtoisesti lapseton 41v ja tekisin kyllä keskeytyksen jos raskaaksi tulisin.
Ei ole ollut vapaaehtoisesti lapseton. Ehkä ei ollut löytänyt oikeaa miestä tmv. Onnea hänelle kun unelma toteutui!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:27"]
Ei ole ex-kaveri, vaan tuttu. Ja ei mitään syytä poistaa listoilta, joskus vaihdetaan kuulumisia. Huvittaa vaan tuo takin kääntö.
[/quote]
Mikä siinä huvittaa? Etkö sinä koskaan muuta mielipiteitäsi mistään asioista? Se vasta outoa on, jopa pelottavaa, jos ihminen on samanlainen 50-vuotiaana kuin 20-vuotiaana.
niin ne periaatteet ropisee vessanpönttöön heti kun oma lapsi tulee :) niin käy jokaiselle, ihan poikkeuksetta, se on niin nähty :D Mulla on vielä pari lapsetonta (noin 40v ) ystävätärtä, joilla on vahvat mielipiteet, mitä tekisivät aivan toisin (vihjaten minuunkin kahden lapsen äitiin) jos saisivat oman lapsen jonakin päivänä. Viimeksi pari viikkoa sitten kuuntelin mökkimme laiturilla vastaavaa sepustusta hymyillen. Enää en jaksa kinastella takaisin vaan kuuntelen melkolailla huvittuneena ja kommentoimatta näitä juttuja.
lastensaaminen on iloinen asia.
toinen juttu on sitten se, että ehdoton periaatteellisuus on yksinkertaisesti typerää. tietysti suuret linjat "haluan kaikille hyvää" on ok, mutta kovin konkreettiset ehdot ovat järjettömiä. edes "älä tapa" kun ei toimi kaikissa tilanteissa, vaikka lähes aina se on ehdottomasti noudatettava ohjenuora.
Yleensä ne kovimmat vela-meuhkaajat ovat epävarmoja valinnastaan ja saattavat päätyä äideiksi. Itse olen kolmevitonen "vela", enkä ole koskaan kellekään puolitutulle edes vapaaehtoisesta lapsettomuudestani puhunut. Lähimmät ystävät tietävät, ettei lasten hankinta ole meillä suunnitelmissa. Muut tutut voivat vaikka luulla lapsettomuudesta kärsiväksi, ei kuulu niille tippaakaan.
jokaista tuollaista kohden on varmaan niitäkin, jotka on aina halunneet lapsen ja nyt inhoavat vanhemmuutta
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:35"]
Yleensä ne kovimmat vela-meuhkaajat ovat epävarmoja valinnastaan ja saattavat päätyä äideiksi. Itse olen kolmevitonen "vela", enkä ole koskaan kellekään puolitutulle edes vapaaehtoisesta lapsettomuudestani puhunut. Lähimmät ystävät tietävät, ettei lasten hankinta ole meillä suunnitelmissa. Muut tutut voivat vaikka luulla lapsettomuudesta kärsiväksi, ei kuulu niille tippaakaan.
[/quote]
Kuin omaa tekstiäni olisin lukenut. Vain ja ainoastaan lähimmät kaksi ystävääni tietävät, että lapsettomuuteni on harkittu asia. Muille on ole asiaa mainostanut, eikä minua kiinnosta pätkääkään, luullaanko minua mahoksi tai velaksi. Itseäni en velaksi kategoroi, koska se termi viittaa ääriliikkeenä pitämääni yhdistykseen, ja minkäänlaisia ääriliikkeitä en halua kannattaa.
Olin minäkin vapaaehtoisesti lapseton ennen kuin aloin haluta lapsia, siitä menikin vajaa vuosi niin lapsi syntyi. Onko oletus, että kaikki naiset haluavat lapsia ja siten eivät yleensä ole veloja missään vaiheessa elämäänsä? Vai mikä tämä logiikka on?
Olisit siis tyytyväinen, jos tämä tuttusi ei erityisemmin pitäisi vauvastaan eikä koskaan puhuisi hänestä? Tosi normaalia, ap.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:31"]
niin ne periaatteet ropisee vessanpönttöön heti kun oma lapsi tulee :) niin käy jokaiselle, ihan poikkeuksetta, se on niin nähty :D Mulla on vielä pari lapsetonta (noin 40v ) ystävätärtä, joilla on vahvat mielipiteet, mitä tekisivät aivan toisin (vihjaten minuunkin kahden lapsen äitiin) jos saisivat oman lapsen jonakin päivänä. Viimeksi pari viikkoa sitten kuuntelin mökkimme laiturilla vastaavaa sepustusta hymyillen. Enää en jaksa kinastella takaisin vaan kuuntelen melkolailla huvittuneena ja kommentoimatta näitä juttuja.
[/quote]
Siis mikä niissä hymyilyttää ja huvittaa? Ajatteles kuinka paljon hän sinulle hymyilee ja huvittuu =) Jos on vapaaehtoisesti lapseton, niin luonnollisesti silloin huolehtii ehkäisystä erittäin hyvin. Kuitenkin aina voi vahinkoraskaus alkaa, tällöin on pohdittava omaa kykyä tehdä abortti (ehkä terveelle lapselle). Se on iso päätös tehdä keskeytys, helpompaa on kun ehkäisy toimii. Vapaaehtoisesti lapseton joutuu tekemään ison valinnan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:31"]
[/quote]
Luuletko, että he kehtaavat sanoa, että ei tämä nyt ihan sitä ole mitä halusin. Lapsi on syntynyt ja sitten muka kehdattaisiin sanoa, että en halunnut tätä mutta en pystynyt tekemään aborttia enkä antamaan adoptioonkaan. Tottakai sitä jokainen ainakin ulospäin näyttää onnelliselta ja iloiselta äidiltä. Eipä sitä paljon muutakaan kehtaa siinä tilanteessa, vaikka totuudessa voi itkeä kotona kohtaloaan.
Onhan ne vähän naurettavia. ei sille mitään voi :)
Toinen huvittava tapauslaji on nainen, joka puhuu, että me ei haluta miehen kans lapsia ja lapset on ällöttäviä ja me nautitaan toisista ja matkustellaan ja meille ei tuu eroa siksi, että annetaan aikaa toisille.
Sitten hups, mies lähtee ja tekee heti lapsen toisen naisen kans.
Siinä onneton vela itkee, että olisko sittenkin pitänyt se lapsi tehdä, kun nyt on niin vanha, ettei enää pysty.
Moni "vapaaehtoisesti lapseton" on sitä, koska on jotain ongelmia raskaaksitulon kanssa. On vain itsensä suojelua mahdollisesti kipeästäkin asiasta. Siitä mahdollisesti johtuu ne kärjistetyn negatiiviset mielipiteetkin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:33"]
Moni "vapaaehtoisesti lapseton" on sitä, koska on jotain ongelmia raskaaksitulon kanssa. On vain itsensä suojelua mahdollisesti kipeästäkin asiasta. Siitä mahdollisesti johtuu ne kärjistetyn negatiiviset mielipiteetkin.
[/quote]
Minulla ei ole mitään biologista estettä tulla raskaaksi, en vaan ole koskaan halunnut lapsia enkä tee niitä siksi, kun "muutkin" tekee. Olen jo yli 40-vuotias, joten enää ei edes biologian kannalta olisi järkevää raskautua ensimmäistä kertaa.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 11:33"]
[/quote]
Minulla ei ole mitään biologista estettä tulla raskaaksi, en vaan ole koskaan halunnut lapsia enkä tee niitä siksi, kun "muutkin" tekee. Olen jo yli 40-vuotias, joten enää ei edes biologian kannalta olisi järkevää raskautua ensimmäistä kertaa.
[/quote]
Ei tietenkään kaikki edes halua lapsia. Silloin niitä ei pidä tehdäkään, on oikein ja reilua kaikkia osapuolia kohtaan. Edellä sanottiinkin, että monella (ei kaikilla) vapaaehtoisesti lapsettomalla tämä voi olla syynä.
Ei ihmekään, että on ex-kaveri. Poista listoiltasi, kun ette kerran vuosiin pidä yhteyttä.