Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenlisäystä??

Vierailija
18.07.2013 |

Mistä sen tunnistaa, milloin voi sanoa että on masentunut? Olen noin vuoden ikäisen lapsen äiti ja jo nyt meiltä kysellään uudesta perheenlisäyksestä. "Sisaruksia kun pitää lapsella olla." Minua kuitenkin hirvittää ja alkaa jopa itkettämään koko ajatuskin. Muistelen suurella inholla ja pelolla koko raskausaikaa, sen tylsyyttä. Sitten se hirveä synnytys, synnytin alateitse. Rakastan lastani ja hoidan ja kasvatan häntä parhaani mukaan, en vaihtaisi häntä tässä maailmassa mihinkään. Mutta siis, kun ajattelenkin uutta "vauva-aikaa" se saa minut paniikkiin. Taas kotona neljän seinän sisällä tissit vuotaen ja esittäen ihmisille että nautin siitä. Pelkkä ajatuskin imetyksestä, jota jaksoin noin viisi kuukautta esikoisen kohdalla saa minut irvistämään. En anna miehenikään koskea vielä tänäänkään rintoihini, kartan niihin koskettamista tai katsomista. Tämä ei johdu siitä ettäkö meillä olisi ollut hankala vauva aika. Päin vastoin, lapsi ei ikinä itkeskellyt, imetys ei koskaan koskenut. Ainut mitä vieläkin mietin miksi niin oli, etten ikinä oppinut imettämään "kunnolla ja helposti".. Se oli hirveää sählinkiä. Sain imetysohjeita niin neuvolasta kuin isovanhemmiltakin, mut eih. Olenko jotenkin vajaa?

Ajatus taas siitä vatsan turpoasmisesta ja itseni ns. menetyksestä inhottaa.. Olen nyt vasta alkanut hyväksymään pikkuhiljaa sen mitä peilistä näen. En ole mikään pinnallinen ihminen niin kuin tästä saa ymmärtää enkä mikään mallin rimpula. Olen aina ollut hiukan tukeva,normaali. Mutta en halua taas turvonneita niveliä, jatkuvaa hormonimyllyä ja sitä kamalaa oloa.

eikö yksi lapsi ole lukumääränä ihan hyvä? Onhan maailmassa muitakin muiden lapsia joiden kanssa omani voi leikkiä  ja kokea sosiaalisia tilanteita sekä oppia sosiaalisiataitoja. Eihän ainoana lapsena aina ihmisestä kasva itsekeskeinen ja erakko, niin kuin olen saanut kuulla....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi sanoa, että ei taida meidän perheen lapsimäärä kuulua ulkopuolisille. Meillä myös 1 lapsi, puolivuotias, ja synnytyskokemus oli niin karmiva, ettei tulis mieleenkään hankkia toista, ainakaan vielä. Itsellä ei imetys onnistunut, joten korvikkeella mennään, enkä tunne siitä huonoa omaatuntoa, pääasia, että lapsi kasvaa ja voi hyvin. Vähän kuulostas sille, että sulla saattaa olla masennusta,tai sitten et vaan halua lisää lapsia, eikä niitä ole pakko tehdä, sano muut mitä hyvänsä!!! Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksestasi!! olet oikeassa tuon suhteen, muiden mielipiteet eivät saa vaikuttaa tässä asiassa. Mutta entäs sitten, kun mieskin on sitä mieltä että haluaa vielä ainakin yhden lapsen...

En kykene siihen enää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ongelmistasi ap neuvolassa. Minä olen selättänyt raskaus ja vauva-aika pelkoni joka oli valtava puhumalla ammattiauttajalle. Ja meillä oli vauva aika jotain ihan kamalaa. Lisäksi kuulostaa sille, että sulla ei ole itsetunto kovin kohdillaan ja et osaa arvostaa omaa vartaloasi etkä hyväksyä sitä. Tee töitä noiden asioiden eteen.

Vierailija
4/5 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos esikoinen on vasta vuoden ikäinen ja jos ei heti uutta halua, ei sitä tarvitse vielä pohtiakaan, mieti vuoden kahden päästä uudestaan : ) ei sulla masennusta ole, ahdistusta vaan mahdollisesta tulevasta pikkusesta

ps. sisaruksia ei ole pakko tehtailla

Vierailija
5/5 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro2 ,No sitten ehkä kannattaa yrittää puhua miehellesi, ja kertoa näitä ajatuksia, koska jos teet lapsen miehen mieliksi,niin ei hyvä kenenkään kannalta. Mä sanoin mun miehelle, että en tiiä uskallanko tehdä lisää lapsia, niin sulatteli asiaa aikansa, ja ymmärtää mun tilanteen.