Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks ihmiset tekee laihdutuksesta niin vaikeaa?

Vierailija
18.07.2013 |

On karppausta, skarppausta, prodaamista, atkinsia, kiellettyjä aineita, sallittuja aineita, superfoodia, ihmedieettejä jne.

Laihduttamisen perusidea on kuitenkin se, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Jos joskus vahingossa syö yli oman kulutuksensa, liikkuu sen verran, että kulutus on taas syötyjä kaloreita korkeammalla.

Tietenkin ruoan laatuun kannattaa panostaa, mutta periaatteessa jopa karkilla voi laihduttaa, jos sitä karkkia vaan syö alle oman kulutuksensa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskuri näköjään vaatii kirjautumisen. Mutta noin niinkuin veikkaisin, että ensin täytyy kuitenkin se kermatilkka, voinokare, kurpitsa, paprika ja herkkusienet punnita/mitata ja sitten juosta aine kerrallaan lyömään se tietokoneelle ja sitten tämä kone toivottavasti edes miksaa sen kalorimäärän ilman avustusta. 

Lapsiperheessä onneksi tosi helppoa ja sujuu siinä ruuanlaiton sivussa ; )

Vierailija
22/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 12:41"]

Koska se ei ole niin helppoa enää sitten kun on vuosikaudet syönyt ja mättänyt väärin. Mistä motivaatio laihtumiseen, kun ei jaksa, ei huvita ja muutenkin samaan vanhaan malliin jatkaminen on vain niin paljon helpompaa ja mukavampaa?

[/quote]

Nykyihmisen ongelma: kaiken pitää olla helppoa. Pitää saada toteuttaa mielitekonsa vaikka kärsii lopputuloksesta.

Lopettakaa valittaminen ja kikkaileminen laihdutuksen kanssa, jos ette oikeasti jaksa ettekä viitsi ettekä pysty olemaan ylensyömättä. Piste.

Höpö höpö, luitkohan viestistäni mitään muuta kuin tuon ensimmäisen kappaleen? Minähän olen lopettanut valittamisen ja kikkailun ja sen myötä oppinut hallitsemaan painoani vihdoin niin, että kilot varmasti myös pysyvät poissa. HELPPOA se ei kuitekaan ole missää nimessä ollut, kuten tämänkin ketjun otsikko antaa ymmärtää ja siihen otinkin tuossa kantaa. Mene muualle provoilemaan, jos todella on noin vaikeaa yrittää samaistua eri tilanteessa olevan ihmisen ajatusmaailmaan. EI kannata puhua siitä mistä ei mitään tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan niinkuin 15 sen kirjoitti. Se on korvien välistä kiinni. Vietti syödä on ihmisellä todella kova. Jos ei olisi, eiköhän tässä oltaisi jo sukupuuttoon kuoltu kivikauden paikkeilla. 

Vierailija
24/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen laihduttaminen tuntuu monesta ehkä työläämmältä kuin jonkun ihmedieetin kokeileminen. Monia ajattelee, että ei se paino kumminkaan putoa (ainakaan tarpeeksi nopeesti) kaloreita laskemalla. Ja onhan se hankalaa jos on ollut pitkään tapana mässyttää karkkia, sipsiä ja roskaruokaa, tiedän kokemuksesta. Olen kuitenkin ihan tuolla perinteisellä tavalla aikanaan laihduttanut vuodessa melkein 20 kiloa, että kyllä se toimii. Kun taas useat karppaajat joita tunnen eiät ole laihtunut samassa ajassa juuri mitään. Karppaamalla (ja muilla erikoisdieeteillä) ei saa itseään laihtumaan jos edelleen syö liian paljon kaloreita.

Itsellä kamala sokeri addiktio vaikeuttamassa painonhallintaa, mutta itsekuri ja kohtuus on ainoa joka pelastaa. Olen kokeillut myös sitä, että luovun kaikesta sokerista ja rasvasta, ei se lopulta montaa kuukautta kesänyt kun repsahdus tuli ja kaikki pudotettu paino kerättiin takaisin. Moni ottaa laihdutuksen aivan liian isona asiana. Ota selville paljonko kulutat kaloreita päivässä, esim. sydänliiton sivulla on hyvä laskuri. Sitten alat katsomaan ruokapakettien takakansia ja pistämään vaikka paperille ylös jokaisen asian mitä pistät suuhusi kaloreineen päiineen, myöhemmin kun alkaa muuttua rutiiniksi voi hoitaa homman rennommin. Oma vinkki pysyvään painonpudotukseen ja painonhallitaan on 1 huijauspäivä viikossa, esim Lauantaina saat syödä ihan mitä vaan niin paljon kun haluat. Ei ole hidastanut painon putoamista ja on auttanut jaksamaan muina päivinä. Lopulta kun elämäntavat hiljalleen muuttuu pysyviksi niin ei edes tee mieli vetää sipsiä ja karkkia niin kuin ennen. Se on saamarin hidasta mutta ainoa tapa oikeasti. ihmedieetit kun on lopetettava aikanaan ettei tule muita terveyshaittoja, kevyt elämäntapa sen sijaan pitää painon kunnossa ja tereyden hyvänä.

tulipas pitkä.

Vierailija
25/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 12:41"]

Mun mielestä toi kalorien laskeminen vasta työlästä on. Jos teet kotona jonkun ruuan, niin sitten täytyisi ruoka-aine ruoka-aineelta laskea sen kalorit (ja niiden osuus kokonaisuudesta), jotta pystyisi määrittelemään kalorit desille/grammalle jne.

[/quote]

Ei ole kamalan työlästä kun siihen tottuu ja alkaa muistamaan mitä missäkin on, ja laskee keskimääräisiä arvoja ja pyöristää hieman ylöspäin jos ei tarkkaa summaa saa. keittiövaaka on aika iso apu eikä maksa paljoa, sillä annostelen itselleni about kaiken.

Vierailija
26/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamiset saisi heittää romukoppaan ja keskittyä elämäntaparemonttiin. Päämääräksi saada se hyvä fiilis jonkin ennalta asetetun tavoitteen saavuttamisesta, esim. urheilusuoritteesta, herkuista pidättäytymisestä jne. Laihtumisen ja kiinteytymisen tulisi olla bonusta, ei itsetarkoitus. Itselle hyvän olon saaminen tulisi olla se itsetarkoitus.

Vierailija
27/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ei mitään laihdutusra vaan pysyvä muutos. aloitin itse juoksukoulua, ensin parista minuutista päivässä, nyt jaksan juosta jo 5km. Kun liikkuu ei herkkujakaan tee niin mieli. Herkkujakin saa syödä, silloin tällöin, sehän on normaalia. kuskataan ajattele ettei ikinä enää mitään hyvää. Mutta pääsääntöisesti salaatteja, kanaa, normaalia kotiruokaa.

paino tippunut nyt 12 kg kolmessa kuukaudessa ja ensimmäistä kertaa voisin painoindeksi normaalipainon kohdalla. Tätä on helppo jatkaa.

Vierailija
28/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tuo karppaus on ollut helppo, koko loppuelämän kestävä, ruokavalio. Paljon hankalampaa olisi ollut laskea kaloreita. Nyt jo 3 vuotta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, ja mielestäni helppoa on ollut, ei mitään hifistelyä vaan olen vaan korvannut pastat, leivät ym vihanneksilla. Tosin minulla on tapana syödä pari kertaa kuussa mitä tekee mieli, siis ihan karkkia, pastaa ym. Kyllähän sitä kaikesta saa hankalaa jos niin haluaa.

Vierailija
29/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais ensin opetella nauttimaan liikunnasta, sit lisää siihen viellä terveellisen ruokavalion, niin laihtuu huomattavasti ja tavoite painoon päästyään jatkaa liikkumista, saa sillä tavalla pidettyä painon kurissa..

Vierailija
30/30 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihduttanut suklaalla. Onhan siinäkin terveellisiä aineita :) Suosittelen tätä: korvaa iltapala parilla palalla suklaata. Viisi kiloa lähti melko nopeasti.