Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkkisi koiranpennun opettamiseksi sisäsiistiksi?

Vierailija
18.07.2013 |

Onko niitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä parhaiten oppii, kun pentu viedään riittävän usein ulos pissalle, eli aina mm. ruokailun ja unien jälkeen.

Vierailija
2/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kylpyhuoneessa sanomalehteä, minne tarkoituksella pissatin koiran kerran. Sen jälkeen se hoksasi, että sisällä voi käydä siellä, ja oppi aika pian käymään (pieni pentu ei vielä ehdi pyytää ulos, vaikka tunnistaisi että hätä on... ihan kuin ihmislapsikaan ei osaa potalle pyytää ilman treenausta). Tietysti aina heräämisen jälkeen ja ruuan jälkeen vein ulos, rivitalon takaovi helpotti asiaa kummasti. Kerrostalosta sitä ei varmasti ehdikään ajoissa ulos.

Kehuin koiraa aina, että hieno pissi tai hieno kakka. Voi kuulostaa tyhmältä, mutta siitä on se hyöty ollut, että sanat ovat koiralle tuttuja, ja nyt aikusenakaan ei kiireessä tarvitse miettiä, että kauanhan tällä menee... Kun sanoo "pissille", se menee tekemään tarpeensa ilman turhia haisteluja ja pyörimisiä. Sama juttu kakalla käynnin kanssa (kun tietää että aamulla tekee kuitenkin).

Koira on hermostollisesti valmis sisäsiisteyteen keskimäärin 5kk iässä, eli niin että osaa hiukan pidätelläkin ja vahinkoja ei enää juuri satu. Yksilöllistä vaihtelua tietysti on, kuten lapsissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on vain ulkoiluttaminen usein. Se myös, että ei huomioi jos sisälle vahingossa tuleekin pissat tai kakat. Kehuminen kun suoriutuu ulkona!

Vierailija
4/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä, eli käytä ulkona mahdollisimman usein. Ulos tarpeensa tehdessään palkitaan ja kiitellään oikein ylitsevuotavasti, että pentu ymmärtää tämän olevan toivottua toimintaa. Jos kuitenkin sattuu tulemaan sisälle, et kohdista pentuun mitään huomiota ja siivoat sotkut vähin äänin. 

Jos kyseessä on urospentu, kannattaa esimerkiksi matolle tulleen pissan haju peittää etikalla, jolloin koira ei ala pitää kyseistä paikkaa "vakiopissapaikkanaan".

Vierailija
5/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 09:43"]

Vähän vanhemmalla iällä jos pissaa sisälle niin niskasta kiinni ja naama lätäkköön vahvalla EIllä säestettynä. Toki ei liian kovakouraisesti mutta niin että ymmärtää. Itsellä auttoi heti.

[/quote]

Kuka sen sun pään sinne lätäkköön kampesi? Etkö pistänyt yhtään hanttiin? Hyvä kuitenkin, että opit kerrasta sisäsiistiksi, vaikutat kuitenkin jo aika vanhalta, kun kirjoittaa osaat kirjoitusvirheistä huolimatta.

Vierailija
6/6 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein koiran ulos tunnin välein paitsi jos se nukkui. Ja syömisen jälkeen, aina jos leikissä tuli suvantovaihe niin heti, aina kun se heräs. Lisäksi otin sen nukkumaan viereeni,  koska se ei päässyt itse alas sängystä eikä pennut pissi nukkumapaikkaansa, niin sen oli pakko herättää mut ja vein sen ulos, useita kertoja yössä. Aina kun se teki tarpeensa ulos se sai makkaraa. Koira hiffas homman idean supernopeesti ja kolmen viikon päästä alkoi pyytää ulos. Myös ulkonakäyntikerrat väheni nopeesti ku pennulle tuli lisää ikää.

En käynyt missään pitkällä koko aikana kun ei noi pennut pysty pidätteleen montaa tuntia. En moittinu enkä mitään jos pissi sisälle, siivosin vaan pois. Olin lomalla ja mulla oli kiire saada se sisäsiistiksi mahd pian, siksi näin äärimmäiset keinot.

Ja matot otin kaikki pois lattioilta kun pentu tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi