Pyritteko säilyttämään myös kaupungilla kävellessä 2 metrin turvavälin jalkakäytävillä vastaantuleviin ihmisiin?
Ja pitäisikö? Minulle on riittänyt, että ohitetaan vastaantulevat lähempää kunhan vaan olkapäät eivät kosketa toisiaan kun kohtaaminen ei kestä kuin ehkä sekunnin. Mutta jotkut näyttävät kaartavan sivummalle tämänkin ajaksi.
Kommentit (13)
Yritän, mutta vaikeaa on, kun moni kulkee keskellä, vasenta laitaa tai hoipertelee kännykkää tuijottaen.
Pyrin tietysti pitämään etäisyyden vieraisiin ihmisiin kaikkialla missä kuljen, eli tarvittaessa väistän tai pysähdyn odottamaan että toinen menee alta pois, niin kaupassa kuin tien päälläkin. Varsinaisesti 'kaupungilla' en ole korona-aikana käynytkään. Lähinnä olen etätöissä ja pari kertaa olen pyöräillyt tyhjälle työpaikalle Hellsingin keskustaan ihmisiä vältellen.
Tottakai! Monet ihmiset on vaan niin hölmöjä, että tunkevat viereen! Esim. Kaupan kassajonossa, hississä tai vaikka liukuportaissa on lähes mahdotonta noudattaa turvavälejä ihmisten välinpitämättömyyden vuoksi.
Ei onnistu, vaikka itse yrittää. Nyt koronan aikaan olen oikein kiinnittänyt huomiota, miten lähelle ihmiset tulee. Vaikka sama menosuunta, niin joku ilmestyy ihan viereen kävelemään samaa tahtia tyhjällä kadulla. Välillä tuntuu, kuin olisi piilokamerassa.
KERRANKIN jotain hyötyä asua lähiössä!!!!! Täällä on tilaa väistääkin ihmisiä.
En, koska se on ihan toivotonta. En jaksa hypellä ympäriinsä, kun ihmiset tunkevat väkisin ihan viereen.
Pidän itse etäisyyttä mutta moni on jo unohtanut , näkyy vallan hyvin esim kaupassa kuinka ei enää välitetä. Ravintoloissa tai festareilla en käy, eikä Linnanmäkikään voi olla niin tärkeä juttu että tahallani hakisin sieltä tartuntaa.
Minulla on parimetrinen keppi, jolla mittaan etäisyyttä ja pukkaan ihmisiä kauemmas. Eivät tykkää, mutta minkäs teet!
Vierailija kirjoitti:
Pidän itse etäisyyttä mutta moni on jo unohtanut , näkyy vallan hyvin esim kaupassa kuinka ei enää välitetä. Ravintoloissa tai festareilla en käy, eikä Linnanmäkikään voi olla niin tärkeä juttu että tahallani hakisin sieltä tartuntaa.
Eihän tuo toiminut ruokakaupoissa missään vaiheessa. Minä yritin aluksi pitää ostoksia tehdessäni etäisyyttä kaikkiin, ja kauppareissut kestivät kaksi, jopa kolme kertaa pidempään kuin tavallisesti. Ja joitakin tuotteita ei olisi voinut turvaväliä pitäen ostaa ollenkaan, koska hyllyttäjät eivät väistäneet. Vaikka sanoi, että "anteeksi, ottaisin tästä yhden tuotteen", niin siirtyivät korkeintaan puoli metriä pois edestä. Lakkasin edes yrittämästä pitää mitään turvavälejä ensimmäisen parin viikon jälkeen. Vain kassajonossa se onnistuu, eikä aina siinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Monet ihmiset on vaan niin hölmöjä, että tunkevat viereen! Esim. Kaupan kassajonossa, hississä tai vaikka liukuportaissa on lähes mahdotonta noudattaa turvavälejä ihmisten välinpitämättömyyden vuoksi.
Ei välinpitämättömyyden, vaan puuttuvan ohjeistuksen vuoksi. Esimerkiksi hisseissä pitäisi olla laput ”vain yksi henkilö kerrallaan hissiin” jos turvavälejä halutaan oikeasti noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välinpitämättömyyden, vaan puuttuvan ohjeistuksen vuoksi. Esimerkiksi hisseissä pitäisi olla laput ”vain yksi henkilö kerrallaan hissiin” jos turvavälejä halutaan oikeasti noudattaa.
Miten voi olla että edelleen maristaan puuttuvista ohjeista? Johan sen nyt tässä vaiheessa pitäisi olla kaikille selvä asia väistää muita ihmisiä, ei siihen enää ohjeita tarvita. Tai no näköjään tarvitaan kun tartunnat ovat lähteneet nousuun, juntit niitä hakee väentungoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että edelleen maristaan puuttuvista ohjeista? Johan sen nyt tässä vaiheessa pitäisi olla kaikille selvä asia väistää muita ihmisiä, ei siihen enää ohjeita tarvita. Tai no näköjään tarvitaan kun tartunnat ovat lähteneet nousuun, juntit niitä hakee väentungoksista.
Ohjeita tarvitaan nimenomaan siihen, että huolehditaan turvallisuudesta ilman että elämästä tulee yhtä helvettiä ja mahdotonta.
No tottakai pidän etäisyyttä ja pyrin aina ohittamaan kauempaa. Kaupassakaan en mene ottamaan tavaraa hyllystä jos joku toinen seisoo siinä vaan odotan, että hän jatkaa matkaansa. Mulle turvaväli on turvaväli joka tilanteessa, ei vain esimerkiksi jonottaessa.