Mitä tykkäätte nimestä Melissa?
Muistan ennen inhonneeni tuota nimeä, mutta nyt se on jo yksi suosikeistani ja jos tytön saisin, se voisi hyvinkin olla tyttöni nimi.
Kommentit (30)
En tykkää, mutta en erityisesti inhoakaan.
Ei se ole kyllä kovin kaunis nimi.
Kuulostaa joltain suodatinpussimerkiltä.
En tykkää, mieleen tulee joku parikymppinen blondi hempukka.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:37"]
Kuulostaa joltain suodatinpussimerkiltä.
[/quote]
Just tuon mielikuvan vuoksi inhosin nimeä aiemmin :) ap
Ihana nimi! Iso plussa harvinaisuudesta.
Mieleen tulee sisaruksia esittäneet näyttelijät sarjasta Pieni talo preerialla, Melissa Gilbert ja Melissa Sue Anderson. Ihan o nimi, vaikka itse pidän enemmän Melinasta.
Suodatinpussin keksijä oli Melitta eikä Melissa. Melissasta mulle tulee mieleen joku luontaistuote, esim. rautalääke tai sitten e-pilleri.
Melissa on uskomushoidon unirohto. Semmonen kovin eksoottiselta kuulostava naisen nimenä - kuin jostain Tahitilta tai Naurusaarelta.
Ihana nimi. Neljäsluokkalaisena meillä oli välipalana joskus Melissa-maitohyytelöä ja se oli melekin parempaa kuin jäätelö. Samaan aikaan telkussa meni Pieni talo Preerilla, jossa näyttelivät Melissa Gilbert ja Melissa Sue Anderson. Silloin päätin, että jos joskus saan tytön, sen nimeksi tulee Melissa.
Yli 20v myöhemmin sain tytön, mutta mies ei lämmennyt Melissalle etunimenä, mutta toiseksi nimeksi kelpuutti sen. Kuinka ollakaan, etunimeksi valikoitui sen ajan "nousussa" nimi ja niinpä kaimoja oli jo päiväkodissa ja myöhemmin koulussa joka luokka-asteella. Saman nimisten erottamiseksi oma tyttöni otti käyttöön yhdistelmänimen x-Melissa, eli Melissa pääsi lopulta myös kutsumanimeksi :-)
Nätti nimi. Kuitenkin todella yleinen Yhdysvalloissa, eli vahvat jenkkifibat tulee. http://www.behindthename.com/top/name/melissa/us/f
Suomessa varmasti harvinaisempi.
Melissa Roos tulee mieleen suomalaisista. Juurikin parikymppinen hetkuttelijablondi :D
Olen tykännyt aina siitä nimestä, oli muistaakseni lapsuuden lempparisarjassani Falcon Crestissakin joku henkilö.