Kohta 6-vuotias ei osaa pyöräillä, edes appareilla :(
Äh, menee niin hermo tohon opettamiseen. Meillä siis pian 6 vuotta täyttävä poika, joka ei edelleenkään osaa ajaa polkupyörällä. Suoraa tietä kyllä menee (myös ilman appareita), mutta jos on ihan joku pienikin mäki niin heti taluttaa. Ihan ahdistaa kun jo 3-vuotiaat menee tuolla poluilla sekä ylä- että alamäkiä eikä meidän poika tunnu oppivan millään. Olen ihan jo huolissani tuosta kehityksestä, eikö tuossa iässä pitäis jo edes appareiden kanssa osata pyöräillä edes pienet ylämäet? Poika ei osaa myöskään lähteä liikkeelle vaan aina pitää antaa alkuvauhdit.
Äh, tuntuu vaan ettei meillä ikinä mikään suju. Ongelmia on joka osa-alueella, mutta tuo pyöräilytaito ois hyvä oppia. No, ei osaa kyllä ottaa edes kunnolla keinussa vauhteja.
Kommentit (9)
Aivan, ei se pojan vika ole. Toiset vaan kehittyvät myöhemmin, älä anna pojan tuntea olevansa huono siksi. Oppii kun on valmis.
Hei, älä huoli... meidän 10v ei osaa sitoa edes kengännauhoja.... ei vaan millään opi vaikka kuinka hajoitellaan. Nyt ei enää löydy tarrakenkiä, joten kävelkööt ilman kenkiä jos ei opi.
Mun kaveri kertoi lapsensa samantapaisista ongelmista. Kävivät eri tutkimusten jälkeen silmälääkärillä, silmissä oli joku vika, jonka takia ei pystynyt näkemään etäisyyksiä. (Sori en muista tarkemmin). Ongelma korjaantui laseilla. Sen jälkeen alkoi sujua.
Kiitos ihanista vastauksista, ehkä meillä sitten jotain toivoa on :) ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:10"]
Mikä diagnoosi lapsella on?
[/quote]
F83, monimuotoiset kehitysviivästymät. -ap
Tuli mieleen että oletteko kokeilleet jonkun toisen pyörällä jos pyörä sattuukin olemaan raskaampi poljettava, joskus olen kuullut että ajo helpottui pyörän vaihdolla:)
Mulle kans tuli lieleen onko liian raskas poljettava? Tarpeeksi pieni pyörä on myös kevyempi harjoitteluun. Apparien kanssa taas ajo onkin aika raskast. Joten keskittyisi nharjoittelemaan Ilman niitä. Vaikka ihan pihalla pyörimällä ympyrää?
Eihän pojalla ole astmaa tms mikä vaikuttaisi suorituskykyyn? liikkuuko muuten juosten vai kävellen?
Lapset on yksilöitä ja kehittyvät ihan omaan tahtiinsa. PIdä vaan pääsi kylmänä ja hermot rentona niin lapsi kyllä oppii omaa aikaansa. Jos lapsi aistii että olet epätoivoinen ja kärsimätön, oppiminen hankaloituu kun lapsi aistii sun ärtymyksen ja hätääntyy kun ei ole toiveidesi mittainen.