Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mun mielestä on outoa, että nelikymppinen hyvätuloinen ihminen asuu kimppakämpässä, vaikka kyseessä onkin Helsinki, jossa on kalliit vuokrat.
Eihän matti helsingissä asu.
Asuuko Matti sitten mielestäsi kimppakämpässä? Tai on nelikymppinen?
Vierailija kirjoitti:
Jannella oli usein sinertävät huulet. Toivottavasti veri kiertää nyt vapaammin ilman Katia.
Mites se sinun verenkierto? Onko ohimoita kiristänyt, ollut TIA-kohtauksia?
Katsoin eilen huvikseen esittelyjakson uudestaan, havaintoja;
Kati mainitsi odottavansa kumppania joka on sosiaalinen ja puhelias kuten hän, tämä selittäneen miksi ärsyyntyi niin paljon Jannen hiljaisesta olemuksesta ja yleisestä "mykkäisyydestä". Ihan selvästi odotti miestä joka ottaa tilaa sosiaalisissa tilanteissa verbaalisesti. Tuntuu siltä että Janne ja Kati matchattiin vain sen takia koska molemmat ovat jonkinverran urheilullisia. Ymmärrän hyvin miksi ei juttu toiminut.
Tuomas mainitsi myös että haluaisi jonkun jonka kansa voisi seikkailla jne. Selvästi nähtiin että Emma on ehkä enemmän mukavuudenhaluinen ja Miran tavoin kotona viihtyvä.
Vaikea sanoa noista muista mitään, ehkä tuli yllätyksenä että Tommi on vain 36-vuotias... luulin häntä nelikymppiseksi. Harmi ettei vanhoja kausia näe mistään, kiinnostaisi nähdä Aliisan dynamiikka kun ei itse vielä siihen aikaan kiinnostanut tämä ohjelma.
Ei, Tiia oli se matin ohjelmaan mukaan ilmoittanut kaveri. Matti ja Tiian mies "hakkasi änäriä päät märkinä" sillä välin. Että niin touhukas heppu.
Yhtään nelikymppistä ei tainnut olla vaikka suurin osa osallistujista siltä näytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommin muutto tuli todellakin yllättäen. Hän sanoi, että vuokralainen muutti pois ja hänen pitää siksi muuttaa asuntoon. Voi olla taloudellinen ratkaisu. Omistusasunnosta saa vuokratuloja ja kun itse asuu kämppiksen kanssa, on pienemmät asumiskulut. Omistusasunnon vuokratuloilla voi lyhentää asuntovelkaa. Kun vuokralainen muutti pois, kannatti muuttaa takaisin, koska kimppakämpästä on kuitenkin kuluja, eikä oma asunto enää tuota.
On ihan tavallista, että vuokralainen irtisanoo vuokrasopimuksen. Yleensä sijoitusasunnon omistaja ei reagoi tilanteeseen niin, että irtisanoo oman vuokrasopimuksensa ja muuttaa itse asumaan sijoitusasuntoonsa.
Miksei Tommi etsinyt uutta vuokralaista?
Olen joskus muuttanut itse sijoitusasuntooni, kun vuokralaiset lähti. Minulla oli siihen omat syyni ja Tommilla varmaan omansa
Aivan, mutta katsojalle nämä syyt eivät auenneet. Tiedän esimerkiksi pariskunnan, joka asui vuokralla keskustassa ja heillä oli sijoitusasuntoja lähiöissä, joihin eivät aikoneetkaan muuttaa.
Tämä, että menee naimisiin eikä ole omaa asuntoakaan käytössä, on aika jännä ratkaisu, josta olisi mielellään vähän tarkemmin kuullut. Olisiko joku aikaisemmillakin kausilla asunut siskonsa kanssa.
Joo, tämä Tommin asumiskuvio on niin mystinen, että olen menettänyyt yöuneni sitä miettiessä. Soitin parille selvännäkijällekin mutta ei auttanut.
Ehdotan, että teemme kansalaisaddressin ja vaadimme tuotannolta vastauksia:
- miksi Tommi muutti omistamaansa asuntoon?
- miksi ohjelmaan pääsee, jos on huonot hampaat, siniset huulet, ylipainoa, ruma nenä, rumat kulmat, lättänä pylly, vaalea iho, huonot hiukset jne?
- miksi joku saa puhua koko ajan, ettei toinen saa suunvuoroa?
- miksi on ok syyttää pelkästään toista ongelmista?
- miksi ohjelmassa saa kutoa sukat eksälle?
- miksi ohjemaan pääsee, jos on vl-tausta?
Ja miksi - oi miksi?! - jotkut lähtevät ohjelmaan mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Jannella oli usein sinertävät huulet. Toivottavasti veri kiertää nyt vapaammin ilman Katia.
Taas on kahvit näytöllä :D
Tää mammapalsta on ihan parasta viihdettä!
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan hampiloille, jotka ei edustavat.
Mitä tarkoittaa hampiloille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
omahyväinen?
Missä baarissa voisi tavata Katin? Voisin antautua hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
omahyväinen?
Niin luuletko tosiaan, että kirjoitan jutun, rähjähdän nauramaan omalle jutulleni ja pärskin kahvit ympäriinsä ja sitten tulen kehumaan juttuani?
Ei sentään. Tuo ajatus kertoo sinun tavastasi toimia, ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kemiasta kiinni, eikä ulkonäöstä. Yhdenkään osallistujan olemuksessa tai ulkonäössä ei ollut sellaista vikaa, etteikö häneen voisi rakastua.
Tuomaksen ja Emman suhteessa näkyi hetkittäin kemiaa ja me-henkeä. Yllättävää.
Juudit ja Tommi olivat liian analyyttisiä koko ajan. Varsinkin Tommin olisi kannattanut siirtää huomio tunteisiin ajattelun sijaan.
Matti ja Mira olivat kuin nuotio, joka melkein syttyi mutta yhdessäolo oli odottelua ja hiillokseen puhaltelua, kunnes pieni liekki sammui hapenpuutteeseen.
Kati ja Janne eivät olleet Me. Katsojille näytettiin urheilua ja tuskallista puhumisesta puhumista. Juhannuksen jälkeen en muista kummankaan keskustelleen ystävänsä tai läheisensä kanssa. Juhannuksenakin oli Kati ja kaverit vs Janne esittelyesineenä. Jäi vaikutelma teflonisesta esittämisestä.
Katsojalle syntyy se kuva, jonka tuotanto haluaa näyttää. Mutta heillä on se materiaali, joka syntyy osallistujien käytöksestä. He eivät voi näyttää parin yhteishenkeä, ellei sitä ole. He eivät voi myöskään näyttää draamaa, ellei pari sitä itse luo. Johtuuko se nyt siitä, että oli neljä paria, että jotkut osallistujat jäivät etäisiksi? Tommista, Katista ja Jannesta ei löytynyt ihmistä siellä takana.
Tällä kaudella puuttui konsanaan kaikki sosiaaliset tilanteet perheitten / ystävien kanssa kuten viime kausien Juhannus-riennot, liekö Corona syypää? muistan ainakin että Eetun ja Vesan ystäville annettiin aika paljon ruutuaikaa. Myös Miinan perhe tuli aika tutuksi. Miksi ei nähty Mattia ja Miraa rippijuhlissa? taikka Jannen ja Katin juhannusta? outoa.
Vielä tästä Kati vs. Janne dynamiikasta; vaikka Jannen lapsuuspaikkakuntaan tutustuminen oli ihan kiva ajatus teoriassa, niin se ei toiminut käytännössä. Eihän siellä oikeen tapahtunut mitään. Myös naisen näkökulmasta voin kuvitella että jossain kaivoksessa kävely ei ole a) kovinkaan romanttista b) kovinkaan kiinnostavaa. Kati olisi varmaan halunnut mielummin lähteä Helsingistä purjeveneellä jollekki pienelle saarelle viettämään piknikkiä isolla porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Missä baarissa voisi tavata Katin? Voisin antautua hänelle.
Antautua? Harvoin miehen kohdalla käytetään ilmaisua antautua naiselle mutta ehkä kaipaatkin dominaa?
Mattihan lähti rippijuhliin haluamatta vaimoa mukaan. Että sellanen avio.
Muumi-pappa kirjoitti:
Katsoin eilen huvikseen esittelyjakson uudestaan, havaintoja;
Kati mainitsi odottavansa kumppania joka on sosiaalinen ja puhelias kuten hän, tämä selittäneen miksi ärsyyntyi niin paljon Jannen hiljaisesta olemuksesta ja yleisestä "mykkäisyydestä". Ihan selvästi odotti miestä joka ottaa tilaa sosiaalisissa tilanteissa verbaalisesti. Tuntuu siltä että Janne ja Kati matchattiin vain sen takia koska molemmat ovat jonkinverran urheilullisia. Ymmärrän hyvin miksi ei juttu toiminut.
Tuomas mainitsi myös että haluaisi jonkun jonka kansa voisi seikkailla jne. Selvästi nähtiin että Emma on ehkä enemmän mukavuudenhaluinen ja Miran tavoin kotona viihtyvä.
Vaikea sanoa noista muista mitään, ehkä tuli yllätyksenä että Tommi on vain 36-vuotias... luulin häntä nelikymppiseksi. Harmi ettei vanhoja kausia näe mistään, kiinnostaisi nähdä Aliisan dynamiikka kun ei itse vielä siihen aikaan kiinnostanut tämä ohjelma.
Sekä Jannella että Katilla oli kuollut toinen vanhempi jne. Oli niitä yhdistäviä kokemuksia varmasti enemmänkin. On siihen joku syy ollut miksi tietyt ihmiset pistetään yhteen ja ei varmasti ihan kaikista henkilökohtaisimpia kerrota julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
omahyväinen?
Niin luuletko tosiaan, että kirjoitan jutun, rähjähdän nauramaan omalle jutulleni ja pärskin kahvit ympäriinsä ja sitten tulen kehumaan juttuani?
Ei sentään. Tuo ajatus kertoo sinun tavastasi toimia, ei minun.
Noin kai se sitten tapahtui, kun hyvin yksityiskohtaisesti osasit kertoa.
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kemiasta kiinni, eikä ulkonäöstä. Yhdenkään osallistujan olemuksessa tai ulkonäössä ei ollut sellaista vikaa, etteikö häneen voisi rakastua.
Tuomaksen ja Emman suhteessa näkyi hetkittäin kemiaa ja me-henkeä. Yllättävää.
Juudit ja Tommi olivat liian analyyttisiä koko ajan. Varsinkin Tommin olisi kannattanut siirtää huomio tunteisiin ajattelun sijaan.
Matti ja Mira olivat kuin nuotio, joka melkein syttyi mutta yhdessäolo oli odottelua ja hiillokseen puhaltelua, kunnes pieni liekki sammui hapenpuutteeseen.
Kati ja Janne eivät olleet Me. Katsojille näytettiin urheilua ja tuskallista puhumisesta puhumista. Juhannuksen jälkeen en muista kummankaan keskustelleen ystävänsä tai läheisensä kanssa. Juhannuksenakin oli Kati ja kaverit vs Janne esittelyesineenä. Jäi vaikutelma teflonisesta esittämisestä.
Katsojalle syntyy se kuva, jonka tuotanto haluaa näyttää. Mutta heillä on se materiaali, joka syntyy osallistujien käytöksestä. He eivät voi näyttää parin yhteishenkeä, ellei sitä ole. He eivät voi myöskään näyttää draamaa, ellei pari sitä itse luo. Johtuuko se nyt siitä, että oli neljä paria, että jotkut osallistujat jäivät etäisiksi? Tommista, Katista ja Jannesta ei löytynyt ihmistä siellä takana.
Tällä kaudella puuttui konsanaan kaikki sosiaaliset tilanteet perheitten / ystävien kanssa kuten viime kausien Juhannus-riennot, liekö Corona syypää? muistan ainakin että Eetun ja Vesan ystäville annettiin aika paljon ruutuaikaa. Myös Miinan perhe tuli aika tutuksi. Miksi ei nähty Mattia ja Miraa rippijuhlissa? taikka Jannen ja Katin juhannusta? outoa.
Vielä tästä Kati vs. Janne dynamiikasta; vaikka Jannen lapsuuspaikkakuntaan tutustuminen oli ihan kiva ajatus teoriassa, niin se ei toiminut käytännössä. Eihän siellä oikeen tapahtunut mitään. Myös naisen näkökulmasta voin kuvitella että jossain kaivoksessa kävely ei ole a) kovinkaan romanttista b) kovinkaan kiinnostavaa. Kati olisi varmaan halunnut mielummin lähteä Helsingistä purjeveneellä jollekki pienelle saarelle viettämään piknikkiä isolla porukalla.
Siis miksei naista voisi kiinnostaa tuollainen paikka? Jos joku mies veisi minut tuollaiseen ja vielä osaisi kertoa jotain paikasta kyllä tekisi vaikutuksen. Itse tosin olen muutenkin kiinnostunut mm paikallishistoriasta, biologiasta jne. Ja ei, en ole mikään hippi jostain maalta vaan kalliossa asuva kulttuurialalla työskentelevä nainen. Mutta aikamoinen stereotypia ettei voisi kiinnostaa.
Koiranpaska lemuaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se sinun verenkierto? Onko ohimoita kiristänyt, ollut TIA-kohtauksia?
Ohhoh, menikö noin tunteisiin? Silkka fakta ja tyytyväinen olen Jannen puolesta. Laitapa kone kiinni välillä ja ulos, hopihopi!
Vierailija kirjoitti:
Mattihan lähti rippijuhliin haluamatta vaimoa mukaan. Että sellanen avio.
Eiköhän sillä ollut jo tuossa vaiheessa muut verkot tulilla...
Eihän matti helsingissä asu.