Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
On se jotenkin noloa sekä miehelle että naiselle, kun kumppani toteaa ettei fyysisellä tasolla lähestytä. Siinä sitten neuvojaan jakelee asiantuntijat mutta minkäs teet kun ei sytytä niin ei sytytä! Ja se sitten sanotaan kaikelle kansalle. Mielessä sitä yleisö miettii, että mitä vikaa tuossa naisessa tai miehessä on? Onko mies niin onneton sängyssä ettei koko touhusta tule mitään? Onko nainen liian passiivinen tai jopa kylmä. Mirasta tuli sellainen mielikuva, että voisi olla melko kylmä. Kati liiankin innokas miellyttämään ja lapsellinen. Emmi ei ymmärtänyt mitään seksikkäästä pukeutumisesta tai sensuellista käytöksestä. Judith oli ok mutta kun mies vaikutti niin kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämä oli enemmän treffailua, jos sattui huvittamaan.
Samaa mieltä!
Yhteenmuutto pitäisi olla lähes pakollista, että oikeasti vois tutustua toiseen ja arkeen yhdessä. Muutetaanhan sitä esim. Vaimot vaihtoon -ohjelmassakin toisen kotiin viikoksi tai jotain. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
kokeilua kirjoitti:
Kaikki parit näemmä eronneet, eli ei minkäänlaista vetovoimaa kenelläkään tainnut löytyä.
Janne ja Kati passailivat jo loppuhaastattelussa, vähän tuli sellainen olo että Janne pisti jarrut päälle, ja erohan siellä sitten on tullutkin.
Tuomas ja Emma olivat jo lähtökohtaisesti aivan erilaisia, en ymmärrä millä testillä heidät on laitettu yhteen. Emma odotti romanttista puolisoa, Tuomas lähinnä jotain tosi-tv kokemusta.
Matti ja Mira erosivat todennäköisesti siitä syystä että ulkonäkö ei miellyttänyt, ja liekö ollut muitakin ongelmia tuolla saralla. Miksi ennakkovalinnassa ei kunnioiteta toisen ulkonäkövaatimuksia?
Tommi ja Juudit olivat myöskin täysin epäsuhta pari; toisella hurjat odotukset romanttisesta liitosta, toinen oli jo päivänä 2 "ai ai selkä on kipee" -tyylinen kosketusta karttava tosi-tv-kokeilija.
Ohjelman tekijät: ottakaa huomioon myös ulkonäköön liittyvät toiveet!
- Vaalea vai tumma
- Pitkä vai lyhyt (välttyy koomiselta Heikki ja Miina -parisuhteilta)
- Ikä: samanikäinen, nuorempi, vanhempi?
- Tulotaso: ei kimppakämppäköyhäilijää siipeilemään varakkaamman kustannuksella
- Velkatilanne, onko ulosottoa tms.
- Onko tosi-tv-tyrkky; jos on, menköön jonnekin Temptation Island -ohjelmaan
- Sporttinen/ei sporttinen
Jokaiselle parille vaatimuksena vihkimisen jälkeinen sitoumus lomasta, ettei tule tällaista Emma-fiaskoa jossa häitä seuraavana päivänä on jokin iltavuoro töissä. NO!
Myös Tuomas oli kuvausten aikaan töissä. Esim. Juhannus meni niin että Tuomas oli töissä. Että ei se nyt pelkästään ollu Emma-fiasko, vaan Emma ja Tuomas -fiasko. Aiempina kausinakin on ollut pareja, joista toinen on ollut töissä, jopa molemmat. Esim. Markus kävi junalla töissä toisella paikkakunnalla, lähti pirun aikaisin töihin. Asuivat kuitenkin yhdessä. Siihenhän ei Tuomas tällä kaudella suostunut. Sekin verotti tämän parin yhdessäoloa. Silti kaikki tuntuu olevan vaan Emman syytä. Emma oli töissä, juu. Mutta niin oli Tuomaskin. Ei hänkään lomaa hommannut kuvausten ajaksi.
Emma olisi halunnut muuttaa yhteen, mikä helpottaa vuorotyöläisten tapaamisia. Tuomas ei halunnut.
Tuomas jatkoi helsingin tapaamisen jälkeen matkaa tampereelle, ilmeisesti viettämään aikaa kavereiden kanssa. Se näytti surettavan Emmaa.
Ja kuten sanottu, juhannuksena Tuomas oli töissä.
Ohjelmaan muutos: Ensitreffit kihlakaupassa. Paikalle vaikka kolme potentiaalisinta ehdokasta. Jos jo ensisilmäyksellä/pikadeitillä tuntuu ettei ole sopiva, voi karsia pois. Kihla-aika vanhaan malliin, että tutkaillaan, olisiko syytä edes astella alttarille. Oma jännitysmomentti olisi, miten usein ne kihlasormukset lentäisi jorpakkoon.
Mä tunnen useampi oikean elämän pareja jotka on "paritettu". Asuin aikoinaan USAssa muutamia vuosia ja kavereila on isovanhempia, joista toinen oli tullut ensin paremman elämän perässä USAan, sen jälkeen kotikylästä oli ehdotettu morsianta. " sitten kerroin mitä pystyn hänelle tarjoamaan" ja yhdessä olivat olleet + 50v silloin. Olivat puheliasta sakkia ja kertoivat mielellään kysymättä elämäntarinaansa. Yksi mummu otti mut kerran erilleen ja sanoi että avioliiton salaisuus on se että "pick one person and make it work".
Juuditin asuista on ollut kova polemiikki.
Emman asu viimeisessa jaksossa oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Katilla oli joku mummomekko/äitiysmekko päällä heidän kertoessaan erostaan. Eikä se musta poolopaitakaan sopinut ollenkaan. Mirasta näki, että yritti ja näki vaivaa mutta ei sekään aina nappiin mennyt. Vikan jakson pontso oli aika mummomainen.
Tommi kulki uimahousuilta näyttävissa shortseissa, Tuomas oli aina jotenkin epäsiistin oloinen "metsien mies". Matti ja Janne pukeutuivat perinteisesti, joskin vähän setämäisesti.
Mutta eihän tämä olekkaan "kuka pukeutuu parhaiten?"-formaatti. Ulkonäkö ja tyylit muuttuvat. Tärkeintä on ihmisen luonne ja kyky tulla toimeen toisen kanssa.
Minä en pidä välttämättömänä, että parien pitäisi muuttaa yhteen. Yhä enemmän yleistyy muutenkin se ratkaisu, että asutaan omissa asunnoissa jopa vaikka ollaan naimisissa.
Sen sijaan noin yleistä sitoutumista kyllä peräänkuuluttaisin tässä ohjelmassa. Eli ei niin, että nähdään kun nähdään, tai että heitetään hanskat tiskiin alttarilla tai muuotinkaan kesken matkan jos ulkonäkö ei miellytä.
Minusta Janne ja Matti olivat rennosti klassisen tyylikkäitä, ei setämäisiä.
Minusta Janne ja Matti olivat rennosti klassisen tyylikkäitä, ei setämäisiä.
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt todella pinnallista analyysiä: Visuaalisina naisena huomioni kiinnittyi nimittäin Juuditin asuun viimeisenä päivänä. Vihreä trikoomekko, jossa isoja valkopinkkejä kukkia. Toimii ehkä jonkun nuoren muotibloggarin päällä, mutta taviksella aika tanttamainen valinta. Mekkoa voisi naisellistaa vaikka mustilla korkkareilla ja vyöllä, lisätä siihen hyvin istuva yksivärinen jakku ja naisellinen käsilaukku. Saattaisi jopa toimia. Juudit oli yhdistänyt mekon kanssa paksut sukkahousut ja punaiset lenkkarit. Lisäksi mekon päälle oli vedetty punainen tuulitakki, sellainen jossa on kuminauharesori vyötäröllä ja jollainen puetaan minusta lenkille -ei mekon kanssa eikä etenkään silloin kun ollaan menossa tärkeään tapaamiseen. Todennäköisesti selkäreppu myös matkassa mukana.
Täällä on moitittu Juudia liiallisesta miellyttämisestä. Tajusin juuri itse, että minä kyllä etenkin suhteen alussa pyrin kyllä miellyttämään miestä myös ulkoisesti: Laittaudun ja pukeudun naisellisesti. Toki pitää aina testata, että kelpaako myös meikitön villasukka-look, mutta kyllä mulle on aika sisäänrakennettua halu näyttää hyvältä kumppanin silmissä. Juuditin tapauksessa asuvalinnoilla ja naisellisemmalla tyylillä voisi olla iso vaikutus. Ennen kaikkea toki toivon, että hän löytää sen kumppanin, joka näkee hänen kauneutensa ja upeutensa. Oma arvioni siis kumpuaa omasta pinnallisuudesta ja estetiikan tarpeesta.
Tämä oli todella hyvin kirjoitettu! voi olla Juuditin uskonnollinen tausta joka vaikuttaa siihen että hän ei ehkä "uskalla" pukeutua rohkeammin. Kaikkea hyvää hänelle jatkossa silti, niin lämmin ihminen.
Tämä vaatekeskustelu on jotenkin hämmentävän ahdasmielinen. Juudit pukeutuu todennäköisesti sellaisiin vaatteisiin, joista hän itse pitää. Hän ei vaikuta ihmiseltä, joka yrittäisi seurata muotimaailman viimeisimpiä trendejä ja pukeutuisi - oi jospa vaan uskaltaisi- ”rohkeammin” eli ilmeisesti seksikkäämmin yms. Mielestäni Juuditin pukeutuminen on hyvinkin rohkeaa; hän ei pukeutumisellaan yritä miellyttää muiden muotisilmää. Ymmärrättehän, että joku voi jopa tahallaan pukeutua tavalla, joka ei edusta valtavirran tyyliä, tavalla joka pistää instatyylittelijän silmään (esim. tuulitakki hameen kanssa).
Juudit vaikutti ihmiseltä, jolla on sisäinen vapaus toimia oman sydämensä mukaisesti. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt todella pinnallista analyysiä: Visuaalisina naisena huomioni kiinnittyi nimittäin Juuditin asuun viimeisenä päivänä. Vihreä trikoomekko, jossa isoja valkopinkkejä kukkia. Toimii ehkä jonkun nuoren muotibloggarin päällä, mutta taviksella aika tanttamainen valinta. Mekkoa voisi naisellistaa vaikka mustilla korkkareilla ja vyöllä, lisätä siihen hyvin istuva yksivärinen jakku ja naisellinen käsilaukku. Saattaisi jopa toimia. Juudit oli yhdistänyt mekon kanssa paksut sukkahousut ja punaiset lenkkarit. Lisäksi mekon päälle oli vedetty punainen tuulitakki, sellainen jossa on kuminauharesori vyötäröllä ja jollainen puetaan minusta lenkille -ei mekon kanssa eikä etenkään silloin kun ollaan menossa tärkeään tapaamiseen. Todennäköisesti selkäreppu myös matkassa mukana.
Täällä on moitittu Juudia liiallisesta miellyttämisestä. Tajusin juuri itse, että minä kyllä etenkin suhteen alussa pyrin kyllä miellyttämään miestä myös ulkoisesti: Laittaudun ja pukeudun naisellisesti. Toki pitää aina testata, että kelpaako myös meikitön villasukka-look, mutta kyllä mulle on aika sisäänrakennettua halu näyttää hyvältä kumppanin silmissä. Juuditin tapauksessa asuvalinnoilla ja naisellisemmalla tyylillä voisi olla iso vaikutus. Ennen kaikkea toki toivon, että hän löytää sen kumppanin, joka näkee hänen kauneutensa ja upeutensa. Oma arvioni siis kumpuaa omasta pinnallisuudesta ja estetiikan tarpeesta.
Tämä oli todella hyvin kirjoitettu! voi olla Juuditin uskonnollinen tausta joka vaikuttaa siihen että hän ei ehkä "uskalla" pukeutua rohkeammin. Kaikkea hyvää hänelle jatkossa silti, niin lämmin ihminen.
Tämä vaatekeskustelu on jotenkin hämmentävän ahdasmielinen. Juudit pukeutuu todennäköisesti sellaisiin vaatteisiin, joista hän itse pitää. Hän ei vaikuta ihmiseltä, joka yrittäisi seurata muotimaailman viimeisimpiä trendejä ja pukeutuisi - oi jospa vaan uskaltaisi- ”rohkeammin” eli ilmeisesti seksikkäämmin yms. Mielestäni Juuditin pukeutuminen on hyvinkin rohkeaa; hän ei pukeutumisellaan yritä miellyttää muiden muotisilmää. Ymmärrättehän, että joku voi jopa tahallaan pukeutua tavalla, joka ei edusta valtavirran tyyliä, tavalla joka pistää instatyylittelijän silmään (esim. tuulitakki hameen kanssa).
Juudit vaikutti ihmiseltä, jolla on sisäinen vapaus toimia oman sydämensä mukaisesti. Arvostan.
Mutta kun jotkut av-mammat kuulivat Juuditin taustasta, he alkoivat nähdä Juuditin vain ja ainoastaan uskis-lasien kautta.
Rajoittunutta ja ahdasmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä välttämättömänä, että parien pitäisi muuttaa yhteen. Yhä enemmän yleistyy muutenkin se ratkaisu, että asutaan omissa asunnoissa jopa vaikka ollaan naimisissa.
Sen sijaan noin yleistä sitoutumista kyllä peräänkuuluttaisin tässä ohjelmassa. Eli ei niin, että nähdään kun nähdään, tai että heitetään hanskat tiskiin alttarilla tai muuotinkaan kesken matkan jos ulkonäkö ei miellytä.
Sinä et pidä välttämättömänä. Mutta kun alunperin formaattiin kuuluu, että mennään naimisiin, lähdetään häämatkalle, muutetaan yhteen, ollaan aviopari ne 5 viikkoa ja sitten päätetään, jatkuuko kokeilu vai erotaanko.
Nyt osallistujat halusivat rusinat pullasta. Lähtivät kokeilemaan löytyisikö ihannekumppani, juhlittiin häitä, käytiin häämatkalla ja sen jälkeen alkoi minäminä mutkun mä haluun/ mutku mä en haluu vinkuna. Poislukien Juudit, joka oli selvästi ymmärtänyt formaatin idean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas laittaudun ainoastaan sellaisiin tilanteisiin joissa saan kehuja laittautumisestani. En koe mitään syytä laittautua "itseäni varten", vaan kyllä se on aina siitä kyse, että haluan saada kehuja laittautumisetani. Kotona en laittaudu siis koskaan, vaan olen pieruverkkareissa, koska mieheni ei kehu tai ole kehumatta ulkonäköäni olin sitten niin tai näin. Mikäli mieheni ihailisi minua laitettuna, niin laittautuisin, mutta koska näin ei ole, vaan olen kaunis ja ihana sekä laitettuna että laittamattomana, nii aivan turhaa ajan haaskuuta.
Eli lakkaisit laittautumasta juhliin, jos jengi ei enää kehuisi?
En laittaudu muiden juhliin muuten kuin käymällä suihkussa, laittamalla tukan nutturalle ja nyppimällä viikset pois ja kulmista ylimääräiset, sekä katsomalla etikettiin sopivat vaatteet päälleni. En mene juhliin saadakseni huomiota ulkonäölläni.
Etkö aja partaasi, viikset vain?
Minulla ei parta kasva. En myöskään AJA viiksiä, vaan nypin viiksikarvat pois, kuten kirjoitinkin.
Oletko siis mies vai nainen?
Jos nainen, niin annatko viiksikarvasi rehottaa iloisesti arkena, vain muiden juhliin nypit ne pois?
Jos mies niin kasvaako vain viikset ja muu parta ei?
Ei liity aiheeseen, mutta tulin uteliaaksi. Oli senverran mielenkiintoinen kertomus. Myös kulmien ylimääräiset.
Sillä Miran kaasolla on kyllä sormukset sormessaan, joten tuskinpa se Matin uusi tyttöystävä on..
Vierailija kirjoitti:
Hakiko ohjelman avulla vain siittiöt kirjoitti:
Onko Joensuun Emma raskaana viimeisissä jaksoissa kun peittelee vatsaansa? Vrt hääpäivä ja viimeinen jakso?
Kaikki naiset näyttivät hääpuvussaan min. 5 kiloo hoikemmalta vatsan kohdalta, paitsi ehkä Kati.
Korsetit ja muotoilevat alusvaatteet. Eka vaikutelmakseen miehet saivat tiimalasivartaloisen naisen, mikä osoittautui silmänlumeeksi, kun olivat normivaatteissa. Kati pysyi samannäköisenä, mutta Mira oli 10 kg taikonut pois häämekossaan.
Ja ulkonäkö ei tod. ole olennaisin asia avioliitossa, mutta muodonmuutos oli huikea ja vain siitä nyt kirjoitan.
Ei vaan heidän arkivaatteet saa heidät näyttämään 10 kg oikeaa lihavammalta. Se johtuu tämän nykypäivän raakuudesta, että yhtään muodokkaampi nainen ei saisi näyttää muotojaan. Nythän nähtiin, kuinka upealta Mirakin näytti vartaloa myötäilevässä hääpuvussa. Hän ei vaan uskalla käyttää sellaisia arjessa, naiset on niin aivopesty häpeämään vartaloaan. Se muuten palvelee lähinnä vaate-ja kosmetiikkateollisuutta.
Mikäänhän ei estä käyttämästä korsettia kahden omassa makuuhuoneessa.
Alusvaatteista, turha luulla, ettei kaikki naiset parantele muotojaan alusvaatteilla, sehän niiden tehtävä on. Kaikki hyvän pukeutumisen ohjeet lähtevät siitä, se on kaiken perusta. Ja heti sen jälkeen istuva, omille mitoilla räätälöity hyvin istuva vaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et pidä välttämättömänä. Mutta kun alunperin formaattiin kuuluu, että mennään naimisiin, lähdetään häämatkalle, muutetaan yhteen, ollaan aviopari ne 5 viikkoa ja sitten päätetään, jatkuuko kokeilu vai erotaanko.
Nyt osallistujat halusivat rusinat pullasta. Lähtivät kokeilemaan löytyisikö ihannekumppani, juhlittiin häitä, käytiin häämatkalla ja sen jälkeen alkoi minäminä mutkun mä haluun/ mutku mä en haluu vinkuna. Poislukien Juudit, joka oli selvästi ymmärtänyt formaatin idean.
Rusinat pullasta -sukupolvi.
Säännöt koskee kaikkia, paitsi mua ei.
Tän näkee asiakaspinnassa koko ajan, jo jokusen vuoden
Vierailija kirjoitti:
Sillä Miran kaasolla on kyllä sormukset sormessaan, joten tuskinpa se Matin uusi tyttöystävä on..
Äkkiäkös niistä sormuksista eroon pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaan muutos: Ensitreffit kihlakaupassa. Paikalle vaikka kolme potentiaalisinta ehdokasta. Jos jo ensisilmäyksellä/pikadeitillä tuntuu ettei ole sopiva, voi karsia pois. Kihla-aika vanhaan malliin, että tutkaillaan, olisiko syytä edes astella alttarille. Oma jännitysmomentti olisi, miten usein ne kihlasormukset lentäisi jorpakkoon.
Niin että yhdelle ihmiselle kolme ehdokasta? Enta niille kahdelle ylijäävälle? Eikö tuo mainitsemasi kuvio ole sinkkuillallisessa, kun yksi valmistaa ruokaa kolmelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että yhdelle ihmiselle kolme ehdokasta? Enta niille kahdelle ylijäävälle? Eikö tuo mainitsemasi kuvio ole sinkkuillallisessa, kun yksi valmistaa ruokaa kolmelle.
Äh, kolme valmistaa ruokaa yhdelle.
Minäkin pidin aluksi formaattia hulluna. Sitten huomasin, miten vakavissaan osallistujat olivat.
Nyt pidän taas formaattia hulluna ja jopa vaarallisena. Osallistujan mieli voi järkkyä.
Tällä kaudella kaikki tuntuivat olevan ans kattoo asenteella liikkeellä. Paitsi Juudit.
Onhan se hullua muuttaa yhteen niin pian mutta eiväthän nämä parit edes yrittäneet! Välimatka ja työt selittävät vähän Tommin ja Juuditin sekä Matin ja Miran yhteenmuuton hankaluutta. Juudithan oli lomalla ja pääsi helpommin Tommin luo. M&M vaan puhuivat asuinpaikasta.
Tuomas ei suostunut muuttamaan Emman kanssa yhteen, vaikka Emma olisi halunnut.
Yllätyin, ettei Janne ja Katikaan kokeilleet yhdessä asumista.
Eihän omasta asunnostaan kannata luopua viiden viikon takia mutta kyllä muiden maiden parit muuttavat saman katon alle kokeilun ajaksi.
"Asiantuntijoiden" pitäisi kyllä selvittää, että hakijat ovat tosissaan liikkeellä. Ja myös velvoittaa osallistujia toimimaan formaatin mukaisesti.
Nyt tämä oli enemmän treffailua, jos sattui huvittamaan.