Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä ihminen haluta muuttaa miljoonasta muustakin syystä kuin muutosta Jannen luo. Ehkä hän halusi edullisemman/kalliimman asunnon? Jonkun missä parempi sijainti? Kyllästynyt naapureihin? Työ/harrastuskuviot muuttuneet niin että tahtoi vaihtaa paikkaa lähemmäksi niitä? Myy hintatason noustua kalliimmalla eteenpäin ja saa voitot? Tai sitten tuli vaan joku vielä ihanampi asunto vastaan.
Kyllähän näitä riittää.
Ajankohta ei oikein puolla noita selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Juudith olisi varmaan ihana siskona, ystävänä tai työkaverina. Viisas ja sopeutuvainen. Kiltti ja joustava. Ei tuo omia tarpeitaan esiin, vaan myötäilee toista. Kääntää varmasti toisenkin poskensa välttääkseen tuottamasta harmia.
Naisena hän on tapettiakin tylsempi, ei särmää, ei karismaa. Ehkä Tommi sitten halusi kuitenkin naisen itselleen. Henkisesti Tommi tuntuu olevan kypsä, eikä ole kannattelun tarpeessa. Tällaiset miehet ovat kyllä helmiä kaikella tavalla.
Pystyt muka kertomaan toisesta noin paljon, ilman, että vietät aikaa hänen kanssaan. Höpsis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudith olisi varmaan ihana siskona, ystävänä tai työkaverina. Viisas ja sopeutuvainen. Kiltti ja joustava. Ei tuo omia tarpeitaan esiin, vaan myötäilee toista. Kääntää varmasti toisenkin poskensa välttääkseen tuottamasta harmia.
Naisena hän on tapettiakin tylsempi, ei särmää, ei karismaa. Ehkä Tommi sitten halusi kuitenkin naisen itselleen. Henkisesti Tommi tuntuu olevan kypsä, eikä ole kannattelun tarpeessa. Tällaiset miehet ovat kyllä helmiä kaikella tavalla.
Uskotko oikeasti, että noissa muutamissa teennäisissä kuvatuissa hetkissä tulisi ihmisen koko persoona esiin? Mä olen aika varma, että Juuditissakin on lukuisia mielenkiintoisia ja särmäisempiä puolia, mutta ei alkanut kiukuttelemaan kaiken kansan nähden, toisin kuin esim. Emma.
Älykkäässä ihmisessä on aina särmää, se vaan ei välttämättä tule kristallinkirkkaana esiin tällaisessa ohjelmassa.
Samaa mieltä. Juudit on myös opinto-ohjaaja ja varmasti opiskellut psykologiaa, osaa enemmän tarkastella tilannetta ulkopuolelta ja pukea sanoiksi tunteita ja ajatuksiaan, ei vaan sokeasti reagoi tunteella. Minusta Juuditilla oli paljon järkeviä pointteja, esim. siellä naisten tapaamisessa sanoi Emmalle, että voi olla kahdella tavalla oma itsensä ja esitteli vaihtoehtoja. Oikeastaan ihana kun yksi osallistujista oli tuollainen terapeutti itsekin. En nähnyt sitä psykologi-Esan kautta, mutta olikohan hänkin yhtä tiedostava omassa suhteessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko oikeasti, että noissa muutamissa teennäisissä kuvatuissa hetkissä tulisi ihmisen koko persoona esiin? Mä olen aika varma, että Juuditissakin on lukuisia mielenkiintoisia ja särmäisempiä puolia, mutta ei alkanut kiukuttelemaan kaiken kansan nähden, toisin kuin esim. Emma.
Älykkäässä ihmisessä on aina särmää, se vaan ei välttämättä tule kristallinkirkkaana esiin tällaisessa ohjelmassa.
Tämähän tarkoittaa myös sitä, että kaikki jotka nyt ylitsevuotavasti kehuvat Juuditia, ovat myöskin nähneet vain nämä muutavat kuvatut hetket! Niissä ei todellakaan tule koko persoona esiin ja kuvausten ulkopuolella voi myös Juudit olla kaikkea muuta kuin mainitsemanne helmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen, miksi Miran perheen perustamispuheita moititaan. Olen vela ja kyllä minulle on todella tärkeää tietää haluaako toinen lapsia. Ei ole mitään järkeä tapailla edes muutamaa viikkoa, jos toisen suurin haave on saada omia lapsia. Ymmärrän Miraa tässä hyvin, on ehdottoman tärkeää että toinen jakaa saman ajatuksen elämänkulusta. Matti ei ollut samassa elämäntilanteessa, ei ole edes seurustellut vielä koskaan. Tässä kyllä asiantuntijoiden olisi pitänyt olla järkevämpiä ja valita kaksi samassa elämänvaiheessa olevaa. Muutenkin suhteen molemmille osapuolille on selkeämpää, kun haaveet/toiveet/kriteerit tuodaan heti tiskiin ja mennään avoimin kortein.
Samaa mieltä. Tosin hääpäiväjaksossa Matillakin oli eri ääni kellossa. Mira oli laittanut kirjeeseen mukaan kuvan, joka viittasi selkeästi lapsitoiveisiin ja Matti kommentoi tähän innokkaasti "sehän sopii". No myöhemmin se olikin sitten että ehkä, haluan ehkä en.
Asiantuntijoilta kysyttiin jossakin haastattelussa sitä, miksi ohjelmaan otetaan yli kolmikymppisiä vailla seurustelukokemusta. Kommentti oli, että on heilläkin oikeus parisuhteeseen. No toki on, mutta ehkä tämä ei ole siihen oikea formaatti.
Tuon Matin innokkaan "se sopii, se sopii" tuntuu moni unohtavan. Jos hän on Miralle puhunut asiasta yhtä myönteisellä tavalla, on voinut muodostua hieman väärä käsitys. 🤔
Kokemattomilla 35-vuotiailla on täysi oikeus parisuhteeseen, mutta jos heitä on ihan pakko ottaa tähän formaattiin mukaan, voisko sitten edes parittaa jonkun toisen yhtä kokemattoman kanssa kiitos? Monelle puoliskolle ei ehkä olisi kovin mieluisaa tulla paritetuksi sellaisen kanssa, joka tulee vähän harjoittelemaan ja kokeilemaan tv-ohjelmaan, fistbumppiensa kanssa. 🙄
Matti varmaan aiemmin kuvitteli, että haluaa vaimon ja lapsia. Nyt huomasi että jo vaimon kanssa on hankaluuksia, ehkä tajusi että ei se vanhemmuuskaan niin yksinkertaista ole, kuin hän on aiemmin kuvitellut.
https://www.is.fi/viihde/art-2000007656037.html
"Koskentausta kertoo Aamulehdelle antamassaan haastattelussa, että hän olisi itse halunnut jatkaa suhdettaan Miran kanssa kuvausten loppuun asti."
TYRSK mikä typerys. Haluan jatkaa suhdetta 10.9.* saakka ja erota sitten! Ai että sitten erotaan heti? No minkäs minä voin kun Mira päätti että pitää erota!
* Päivämäärä keksitty
Vähän särähtää kun kaikki mollaavat Mattia siitä ettei ole koskaan seurustellut. Omassa lähipiirissä on useita hupputyyppejä, joilla ei koskaan ole n. 30v mennessä ollut seurustelusuhdetta. Syitä on paljon: ei ollut teinisuhteita, ja myöhemmin ei haluta lähteä suhteeseen puolivillaisesti. Tai olisi itse lähtenyt, mutta vastapuoli ei halunnut. On niitäkin, jotka nauttivat avoimista suhteista ja vaihtuvista kasvoista. Tai yksin olosta. Miksi hankkia kumppani vain kumppanin ilosta, jos se vaikuttaa negatiivisesti hyvin toimivaan elämään? Esim. Tommista sai suoraan sanottuna myös kuvan, että ehkä hän on niin tottunut yksin oloon, ettei parisuhde edes ole oikeasti se unelma.
Toki tällainen formaatti vaatisi sitä, että on päättänyt sitoutua ja haluaa vakaan parisuhteen. Muistutan kuitenkin, että mielestäni myös 1. kauden Viola sanoi aikoinaan ettei ole edes seurustellut, ja silti he mahtavat olla Esan kanssa tässä formaatissa parhaiten pärjänneet. Se vaan tuli kohdalle viimein se, jonka kanssa halusi olla ja joka halusi myös.
Vierailija kirjoitti:
"Koskentausta kertoo Aamulehdelle antamassaan haastattelussa, että hän olisi itse halunnut jatkaa suhdettaan Miran kanssa kuvausten loppuun asti."
TYRSK mikä typerys. Haluan jatkaa suhdetta 10.9.* saakka ja erota sitten! Ai että sitten erotaan heti? No minkäs minä voin kun Mira päätti että pitää erota!
* Päivämäärä keksitty
Tämä Matin käytös on kyllä niin puistattavaa, manipuloivaa ja väkivaltaista. Sanoa toiselle, että tullaan eroamaan, ei ole tunteita ja silti halusi jatkaa suhdetta ja vieritti vastuun Miralle. Mira se halusi erota, en minä!
Vierailija kirjoitti:
* Päivämäärä keksitty
Minkähänlaisessa suhteessa hän olisi halunnut olla, jos hänellä ei kuitenkaan ollut kuin kaverillisia tunteita? Nämä kaks eivät kyllä osanneet keskustella suoraan toisten kanssa! Ihmeellistä kiemurtelua ja kaartelua, kun ei uskalleta kertoa, mitä oikeasti ajattelee ja tuntee. Joo, onhan se pelottavaa paljastaa ajatuksiaan ja tuntemuksiaan, sanoa ne toiselle oikein ääneen, mutta sellaista parisuhteessa on tai ainakin pitäisi olla. Puhumista, kuuntelemista, ymmärrystä ja hyväksyntää.
Mun kävi sääliksi Matti ja Mira, kun heillä meni niin reisille koko suhde (samoin Emma ja Tuomas). Alkujaksoissa Matti haki Miran läheisyyttä usein silittelemällä tai ohimennen koskettamalla. Mira olisi voinut tehdä samoin, koska selvästi Matti näyttää tunteitaan fyysesti. Mun mielestä jokaisen hakijan kanssa vois alkuun selvittää heidän tapansa näyttää rakkautta (love languages KVG). Se auttaisi ymmärtämään itseään ja toisia, kun parisuhdetta muodostaa. Jotain kuitenkin tapahtui puolivälissä, kun Matti alkoi olla kireä kuin vielunkieli (oliko se toinen nainen?) ja ihan syystäkin Mirasta tuli epävarma ja kärkäs. Asioista olis pitänyt silti pystyä puhumaan. Asiantuntijat olis voineet kysyä, että "Matti, mikä sua ahistaa?", edes puhelimessa ilman vaimoa ja kameroita.
Siis eikö nämä kukaan muuttaneet yhteen, mitä ihmettä? Sehän ilman muuta on sen suhteen testi, että miten selviää arjesta toisen kanssa. Ja opetus myös, niille, jotka eivät koskaan ole kenenkään kanssa asuneet. Eikö idea ole tässä, että asutaan yhdessä, ja tutustutaan toisiinsa ihan oikeasti, tuli sitten pysyvää eli ei. Siihenhän tässä lähdetään, Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi mikä helmi tuo Juudit on. En sano muuta kuin sen, että Tommi käveli oman onnensa ohi, mutta Juudit kyllä löytää itselleen rakkaan, jonka kanssa elää täydellistynyttä elämää ja onnellisena niin makuuhuoneessa kuin muuallakin.
Miten niin käveli onnensa ohi? Ei todellakaan kävellyt kun hän nyt ei vaan Juuditia halunnut, Janne ei pitänyt häntä helmenä!
Janne? Koettakaa nyt hyvät ihmiset oikolukea ne tekstinne, ettette puhu ihan puutaheinää.
Ilmeisesti tämä Matin uusi suhde on Miran kaason kanssa, joka nähtiin ohjelmassa useaan kertaan. Jodelin puolella oli monia havaintoja heistä yhdessä ja myös tuttavapiiristä joku vahvisti asian. Tosi kurja juttu Miralle, mikäli on oikeasti totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* Päivämäärä keksitty
Tämä Matin käytös on kyllä niin puistattavaa, manipuloivaa ja väkivaltaista. Sanoa toiselle, että tullaan eroamaan, ei ole tunteita ja silti halusi jatkaa suhdetta ja vieritti vastuun Miralle. Mira se halusi erota, en minä!
Väkivaltaista, joo! Et taida tietääkään, mitä väkivalta on. Puistatella voit kyllä ihan rauhassa, mutta manipulointiakaan en Matin käytöksessä näe.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tämä Matin uusi suhde on Miran kaason kanssa, joka nähtiin ohjelmassa useaan kertaan. Jodelin puolella oli monia havaintoja heistä yhdessä ja myös tuttavapiiristä joku vahvisti asian. Tosi kurja juttu Miralle, mikäli on oikeasti totta.
Ei tätä kyllä kukaan lähipiiristä ole vahvistanut. Jodelissa jollain vain lähtenyt tarinat laukalle ja hyväuskoiset alkoi levittää totuutena eteenpäin. Ja nyt ihmiset täälläkin uskoo tämän koska ihan jodelissa sanottiin!
Vierailija kirjoitti:
Kun on puhuttu Miran epävarmuudesta niin entäs Matti sitten? Itselleni olis turn-off jos mies alkaa heti jankuttamaan kuinka ei osaa sitten rakentaa, metsästää ruokaa ja haluaa asua samalla paikkakunnalla missä on asunut koko ikänsä. Enkä tarkoita nyt, että miehen pitäisi osata mitään noista tai muuttaa, mutta kertoohan se vähän ihmisestä jos heti alkaa luettelemaan mitä ei ainakaan osaa/suostu tekemään. Todella joustamaton/epävarma tyyppi kyseessä.
No voi hyvänen aika! Mattihan vaan ärsyyntyi siitä, kun hänet yritettiin heti pistää johonkin tiettyyn kaavaan (Mira vei pihalle ja alkoi esitellä puutarhaprojekteja ja suunnitella terassin rakentamista). Siitähän on jo ollut täällä puhetta, että jos uusi mies alkaisi vaatia NAISELTA , että sitten ompelet minulle paidan tai siivoappas minun asuntoni kuntoon, niin varmasti nainen kimpaantuisi. Minä ainakin sanoisin, että siivoa kuule ihan itse, minä en aio siivoojaksesi rueta. Matti sanoi vielä sen ihan asiallisesti ja rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt todella pinnallista analyysiä: Visuaalisina naisena huomioni kiinnittyi nimittäin Juuditin asuun viimeisenä päivänä. Vihreä trikoomekko, jossa isoja valkopinkkejä kukkia. Toimii ehkä jonkun nuoren muotibloggarin päällä, mutta taviksella aika tanttamainen valinta. Mekkoa voisi naisellistaa vaikka mustilla korkkareilla ja vyöllä, lisätä siihen hyvin istuva yksivärinen jakku ja naisellinen käsilaukku. Saattaisi jopa toimia. Juudit oli yhdistänyt mekon kanssa paksut sukkahousut ja punaiset lenkkarit. Lisäksi mekon päälle oli vedetty punainen tuulitakki, sellainen jossa on kuminauharesori vyötäröllä ja jollainen puetaan minusta lenkille -ei mekon kanssa eikä etenkään silloin kun ollaan menossa tärkeään tapaamiseen. Todennäköisesti selkäreppu myös matkassa mukana.
Täällä on moitittu Juudia liiallisesta miellyttämisestä. Tajusin juuri itse, että minä kyllä etenkin suhteen alussa pyrin kyllä miellyttämään miestä myös ulkoisesti: Laittaudun ja pukeudun naisellisesti. Toki pitää aina testata, että kelpaako myös meikitön villasukka-look, mutta kyllä mulle on aika sisäänrakennettua halu näyttää hyvältä kumppanin silmissä. Juuditin tapauksessa asuvalinnoilla ja naisellisemmalla tyylillä voisi olla iso vaikutus. Ennen kaikkea toki toivon, että hän löytää sen kumppanin, joka näkee hänen kauneutensa ja upeutensa. Oma arvioni siis kumpuaa omasta pinnallisuudesta ja estetiikan tarpeesta.
Mä taas laittaudun ainoastaan sellaisiin tilanteisiin joissa saan kehuja laittautumisestani. En koe mitään syytä laittautua "itseäni varten", vaan kyllä se on aina siitä kyse, että haluan saada kehuja laittautumisetani. Kotona en laittaudu siis koskaan, vaan olen pieruverkkareissa, koska mieheni ei kehu tai ole kehumatta ulkonäköäni olin sitten niin tai näin. Mikäli mieheni ihailisi minua laitettuna, niin laittautuisin, mutta koska näin ei ole, vaan olen kaunis ja ihana sekä laitettuna että laittamattomana, nii aivan turhaa ajan haaskuuta.
Eli lakkaisit laittautumasta juhliin, jos jengi ei enää kehuisi?
En laittaudu muiden juhliin muuten kuin käymällä suihkussa, laittamalla tukan nutturalle ja nyppimällä viikset pois ja kulmista ylimääräiset, sekä katsomalla etikettiin sopivat vaatteet päälleni. En mene juhliin saadakseni huomiota ulkonäölläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmettelen, miksi Miran perheen perustamispuheita moititaan. Olen vela ja kyllä minulle on todella tärkeää tietää haluaako toinen lapsia. Ei ole mitään järkeä tapailla edes muutamaa viikkoa, jos toisen suurin haave on saada omia lapsia. Ymmärrän Miraa tässä hyvin, on ehdottoman tärkeää että toinen jakaa saman ajatuksen elämänkulusta. Matti ei ollut samassa elämäntilanteessa, ei ole edes seurustellut vielä koskaan. Tässä kyllä asiantuntijoiden olisi pitänyt olla järkevämpiä ja valita kaksi samassa elämänvaiheessa olevaa. Muutenkin suhteen molemmille osapuolille on selkeämpää, kun haaveet/toiveet/kriteerit tuodaan heti tiskiin ja mennään avoimin kortein.
Samaa mieltä. Tosin hääpäiväjaksossa Matillakin oli eri ääni kellossa. Mira oli laittanut kirjeeseen mukaan kuvan, joka viittasi selkeästi lapsitoiveisiin ja Matti kommentoi tähän innokkaasti "sehän sopii". No myöhemmin se olikin sitten että ehkä, haluan ehkä en.
Asiantuntijoilta kysyttiin jossakin haastattelussa sitä, miksi ohjelmaan otetaan yli kolmikymppisiä vailla seurustelukokemusta. Kommentti oli, että on heilläkin oikeus parisuhteeseen. No toki on, mutta ehkä tämä ei ole siihen oikea formaatti.
Mirahan sanoi jossain loppupään jaksossa, että Matti puhuu yhtenä päivänä yhtä ja toisena
päivänä toista. Eihän hänellä tuntunut olevan mitään muita pysyviä mielipiteitä kuin
”Ilves on paras ja Pirkkalasta en luovu”.
Hyvä Matti! Ajatelkaapa jos olisi sanonut Miralle, että kalsareitani en vaihda ja brunetista luovu. Eikö se olisi ollut paljon pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumi-pappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt todella pinnallista analyysiä: Visuaalisina naisena huomioni kiinnittyi nimittäin Juuditin asuun viimeisenä päivänä. Vihreä trikoomekko, jossa isoja valkopinkkejä kukkia. Toimii ehkä jonkun nuoren muotibloggarin päällä, mutta taviksella aika tanttamainen valinta. Mekkoa voisi naisellistaa vaikka mustilla korkkareilla ja vyöllä, lisätä siihen hyvin istuva yksivärinen jakku ja naisellinen käsilaukku. Saattaisi jopa toimia. Juudit oli yhdistänyt mekon kanssa paksut sukkahousut ja punaiset lenkkarit. Lisäksi mekon päälle oli vedetty punainen tuulitakki, sellainen jossa on kuminauharesori vyötäröllä ja jollainen puetaan minusta lenkille -ei mekon kanssa eikä etenkään silloin kun ollaan menossa tärkeään tapaamiseen. Todennäköisesti selkäreppu myös matkassa mukana.
Täällä on moitittu Juudia liiallisesta miellyttämisestä. Tajusin juuri itse, että minä kyllä etenkin suhteen alussa pyrin kyllä miellyttämään miestä myös ulkoisesti: Laittaudun ja pukeudun naisellisesti. Toki pitää aina testata, että kelpaako myös meikitön villasukka-look, mutta kyllä mulle on aika sisäänrakennettua halu näyttää hyvältä kumppanin silmissä. Juuditin tapauksessa asuvalinnoilla ja naisellisemmalla tyylillä voisi olla iso vaikutus. Ennen kaikkea toki toivon, että hän löytää sen kumppanin, joka näkee hänen kauneutensa ja upeutensa. Oma arvioni siis kumpuaa omasta pinnallisuudesta ja estetiikan tarpeesta.
Mä taas laittaudun ainoastaan sellaisiin tilanteisiin joissa saan kehuja laittautumisestani. En koe mitään syytä laittautua "itseäni varten", vaan kyllä se on aina siitä kyse, että haluan saada kehuja laittautumisetani. Kotona en laittaudu siis koskaan, vaan olen pieruverkkareissa, koska mieheni ei kehu tai ole kehumatta ulkonäköäni olin sitten niin tai näin. Mikäli mieheni ihailisi minua laitettuna, niin laittautuisin, mutta koska näin ei ole, vaan olen kaunis ja ihana sekä laitettuna että laittamattomana, nii aivan turhaa ajan haaskuuta.
Eli lakkaisit laittautumasta juhliin, jos jengi ei enää kehuisi?
En laittaudu muiden juhliin muuten kuin käymällä suihkussa, laittamalla tukan nutturalle ja nyppimällä viikset pois ja kulmista ylimääräiset, sekä katsomalla etikettiin sopivat vaatteet päälleni. En mene juhliin saadakseni huomiota ulkonäölläni.
Etkö aja partaasi, viikset vain?
Vierailija kirjoitti:
En usjo Miralla olevan selkärangattomia p*ska_kasoja ystävänä.