Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Matti Aamulehdessä:
Jos pirkkalalainen Matti Koskentausta olisi saanut yksin päättää, hän olisi urheilumiehenä jatkanut yrittämistä kuvausten loppuun asti. Avioliitto ei kuitenkaan ole yksilölaji, ja Mira-vaimo halusi erota heti, kun kuuli, etteivät Matin tunteet ehkä riittäisi jatkoon. ”Suhde loppui ihan eri lailla kuin olin ajatellut”, Koskentausta harmittelee. --- ”Miran mielestä meidän olisi pitänyt lakata tapaamasta heti, kun jommallekummalle tulee fiilis, että suhteella ei ole tulevaisuutta. Oma strategiani taas oli tsempata projektin loppuun asti.”
Kertoo myös että asuinpaikalla ei olisi ollut väliä, jos tunteet olisivat riittäneet. Enemmän arveluttivat erilaiset elämäntyylit: Mira viihtyi kotona, Matti olisi halunnut käydä yhdessä keikoilla, näyttelyissä, urheilemassa. Perheen ja ystävien tuen lisäksi pettymyksestä selviämisessä on auttanut, että elämään on ilmestynyt hiljattain myös uusi ihastus. ”Juttu on vielä ihan tuore, mutta odotan positiivisin mielin, miten tilanne etenee.”
Huono maku jäi koko kaudesta! Asiantuntijat epäonnistuneet valinnoissaan ja parien auttamisessa. Vääriä eikä tarpeeksi sopivia ihmisiä valittu. Nyt valittu liikaa ulkonäkökeskeisiä ja kemian luottavia ihmisiä, vuorovaikutukseltaan haasteellisia ja yksi, jolla ei parisuhteesta mitään kokemusta.
Ensinnäkään ei pitäisi mennä ohjelmaan, jos on vähänkään kriittinen ja odotukset kovin korkealla tai ulkonäkö kovin tärkeä. Pitäisi valita ihmisiä, joille riittää tarpeeksi hyvä kumppani huonoine puolineenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matin ja Tommin olisi pitänyt polvillaan kiittää luojaansa, että Miran ja Juuditin tasoiset naiset olisivat haluneet jatkaa heidän kanssaan.
En nyt ihan ymmärrä sitäkään, että kaikki ihmettelevät ja kauhistelevat sitä, että Matti ja Tommi eivät halunneet jatkaa. Miksi he olisivat halunneet jatkaa jos eivät kokeneet mitään vipinää naisia kohtaan?
Ei heidän olisi tarvinnut näitä naisia rukoilla, naiset olisivat onnessaan jatkaneet! Naisten tasoa on turha julistaa, he olivat tavallisia naisia jotka varmasti löytävät joskus puolisot, mutta Matti ja Tommi eivät heitä halunneet ja siksi miehet tekivät oikean ratkaisun,
Luulitko että tässä on kyse treffiohjelmasta, jossa tsekataan, viehättääkö toinen vai ei? Ei, tämä on järjestetty avioliitto, ja siinä ei kysellä, minkäsorttista vipinää koet toista kohtaan. Siinä otetaan se mitä annetaan, ja tehdään niistä spekseistä niin hyvä elämä kuin mahdollista.
Mutta eihän tässä enää ole pyhästä avioliitosta oikeasti kyse, vaan napakymppi-tyyliseksi tämäkin on mennyt :/
Konsepti on erittäin huono, koska järjestetty avioliitto ja vimmattu yrittäminenkään ei tuota aina hyvää lopputulosta, edes 30 vuoden päästä. Joskus näin käy, mutta tämä aika ja kulttuuri nyt on tämmöistä, että on turha ujuttaa siihen jotain päälleliimattua pakkoa, jota ei sitten kuitenkaan ole edes olemassa.
EA-konseptia ei saa muuttaa, joten voisi aloittaa uudenlaisen ohjelmatyypin, jossa siviilisääty ei vaihdu. Avioliitto sinällään ei ole tässä se koossapitävä liima, joten se voidaan unohtaa kokonaan ja keksiä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en koske koska itse olen muka parempi. Salli mun nauraa. Ei ois ollu varaa noilla miehillä katsella nookan vartta pitkin.
Katsotaanpa. Kohta ovat löytäneet sopivat kumppanit... ohjelman miehet ovat pariutuneet hyvin nopeasti ja vielä ihan näyttävien naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, mistä nämä miehet on kaivettu. Jos heitä pitää houkutella jostain napakymppiporukoista, mieluummin lopettaisi koko ohjelman. Kunnon naisten väheksy tää, huijausta ja hyväksikäyttöä naittaa heidät miehille, joilla ei ollut aikomustakaan olla tosissaan. Pitäisi ymmärtää, että tämä ei ole Tinder, ja tähän sitoudutaan yrittämään määräajaksi. Ei tämmöisiä heppuja, joilla hanskat tippuu jo alttarilla.
Jos joku ei ole seksuaalisesti kiinnostava, ei siinä auta mikään määrä sitoutumista tai yrittämistä.
Haluaisitko itse seurustella miehen kanssa, jonka pitäisi tehdä paljon mentaalista työtä että ylipäätään haluaisi nähdä sinut alasti? Tuskin.
tuo olisi ok jos joku näistä morsiamista olisi ollut täysin epäsopiva ulkoisesti tuohon ohjelmaan, kuten vaikka onnettomuudessa ollut, tai joku silmiinpistävän epämuodostunut. Mutta kun kaikki näistä naisista täyttävät kohtalaiset kriteerit sille mitä yhteiskunnassa yleensä ajatellaan olevan hyvä ulkonäkö, ei mitään massiivista ylipainoa, ei hirveää rumuutta,alkoholismia/huumeidenkäyttöä, jne. Mira mielestäni jopa kauniimpi kuin keskivertonaiset. Toki aina voisi kuntoilla ja olla kiinteämpi, mutta niin miehetkin. Kyllä nuo miehet on samaa tasoa ulkonäöllisesti, paitsi Tuomas ehkä saisi multa 9 pistettä, muut 2,4,7.
Kun ikää tulee niin jokaisen on myönnettävä jossain vaiheessa ettei näytä enää siltä mitä nuorena. Sen kanssa vaan on elettävä ja kypsyttävä realiteetteihin, ei se rakkaus silti kuole.
Joo, ja niille noi tän kauden jässikät testiin ja pari muuta nenänkaivaja-ameebaa lisäksi. Katsojaluvut nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyihän naisetkin miestensä vastenmieliset piirteet. Mm. Jannen maha ja huulet, Matin lettunaama ja ylipaino, Tommin valjut kasvot ja pidättyväisyys. Miksi miehille sitten sallitaan nirsous?
Paitsi Katille ei kelvannut Janne. Hirveä älämölö aina kun Janne halusi pussata. Teki varmaan niin pahaa, muta ei halunnut sanoa kameroiden edessä ei. Janne-parka.
Itehän se Kati oli kaiken aikaa hiplaamassa nimenomaan sen jälkeen, kun oli sanonut, että Janne tunkee liikaa iholle. Kyllä mä voisin kuvitella,, että Janne tuli järkiinsä ja nosti kytkintä. Peukut sille!
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä Katin ja Jannen ero. Jos vaimo ei halua koskea mieheensä, niin hankala siinä suhteessa on jatkaa. Mutta Kati ei selvästi halunnut asiaa paljastaa ja naamioi haluttomuuteensa johonkin keskustelun puutteeseen. Se näytti niin omituiselta katsojankin silmin, että arvasi sen olevan tekosyy. Ensimmäinen suomalaiskausi kun ei yhtään paria jää yhteen.
Katin näyttely epäonnistui pahankerran 2. Jaksossa sen nyt saattoi todeta kuka tahansa. Todella tyhjä ihminen, puhuu puhumista , vaan ei ole mitään sanottavaa. Ylpeä surullinen sinkku, joka kyllä vaatii muilta yhtä ja toista. Syytä ollakin sinkku tai siirtyä teatteriin. Karmaiseva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en koske koska itse olen muka parempi. Salli mun nauraa. Ei ois ollu varaa noilla miehillä katsella nookan vartta pitkin.
Katsotaanpa. Kohta ovat löytäneet sopivat kumppanit... ohjelman miehet ovat pariutuneet hyvin nopeasti ja vielä ihan näyttävien naisten kanssa.
No jotkut naiset on niin pimpoja, että niille riittää, kun mies on jonkun sortin "julkkis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo jätetyt naiset hieman tukevampia. Vain Kati pääsi jatkoon, joka normaalipainoinen.
Miksi selität tuollaista paskaa?? Mitä se kertoo sinusta, mietipä. Ruma ihminen olet.
Juudit ja Emmahan ovat nuoria, hoikkia naisia, mutta ei se ole mikään heidän ansionsa tai arvonsa. He ovat ihania ihmisiä aivan eri syistä. Ja Mira ehkä jonkun indeksien mukaan saattaakin olla pyöreähkö, mutta sellaisenaankin toooodella monen miehen unelmien täyttymys, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Hän todellakin löytää ihanan, perhekeskeisen miehen vielä. Toivon näille kaikille ihanille naisille onnea jatkoon ja luottamusta elämään - julkinen kolaus on vain ponnahduslauta tuleviin yksityisiin onnenpotkuihin. <3
Minähän en kertonut tuossa omaa mielipidettäni, vaan uskon miesten ajattelevan noin! Mulla ei ole mitään ongelmaa ihmisten painon kanssa. Kuten sanoin, ovat kauniita. Tosiasiaa ylipainosta ei kuitenkaan voi valehdellakaan muuksi kuten yritit. Kuka tässä haukkuu toista ja on ruma?
Tämä koko keskusteluketju paljastaa, miten pahasti kaksinaismoralismia ja epätasa-arvoa monin nainen kannattaa, Tässä esimerkkejä.
Mies itkee ruudussa: "Ärsyttävää vinkumista ja esittämistä. Pelkkää irtopisteiden kerjäämistä."
Nainen itkee ruudussa: "Kävi niin sääliksi, miksi se mies ei lohduttanut paremmin."
Mies toteaa, että kumppani on hyvä ihminen, mutta ei oikea hänelle: "Järkyttävä sika, todella törkeää ja lapsellista käytöstä. Ei tule saamaan ikinä parempaa."
Nainen toteaa, että kumppani on hyvä ihminen, mutta ei oikea hänelle: "Ihailtavaa rohkeutta ja suoraselkäisyyttä. Hyvä juttu, ei väkisin kenenkään kanssa kuulu olla."
Miehen ulkonäköä arvostellaan: "Niin juuri, kamala kaljamaha ja albiino"
Naisen ulkonäköä arvostellaan: "Miksi naisista pitää puhua niin rumasti ja alentavasti?"
Minäkin olen nainen, mutta minusta tämä ei enteile hyvää. Naiset kuvittelevat, että kaikki syy on aina miehen. Jopa silloin jos mies ei tykästy naiseen, ja sanoo sen rehdisti.
Ettekö te ole ikinä ihastuneet palavasti tai rakastuneet? Ei se aina osu täydelliseen kumppaniin, se vaan kolahtaa kun kolahtaa. Usein hyvinkin epätäydelliseen tyyppiin. Silti suhde voi olla mitä mainioin. Muistatteko Dianan? Walesin prinsessan. Koko maailma rakastui häneen, mutta Charles ei. Vaikka kuinka häntä yritettiin saada rakastumaan tähän "täydelliseen" naiseen, niin rakkaus ei synny pakottamalla. Ja nähtiinhän se mikä katastrofi sellainen suhde oli, missä muut muka tiesivät paremmin, kenen kanssa ton hyvä olla parisuhteessa, kuin pariskunta itse.
En ihmettele, että syntyvyys laskee. Naiset on aika mahdottomia nykyään vaatimuksineen. Ja jos itse olisin mies, niin pysyisin varmaan sinkkumiehenä mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin henkilö koko kaudella oli Kati. Ärsyttävä tapa hörötellä joka lauseen perään. Ja se muutenkin nariseva ääni. Kuka tuollaista jaksaisi kuunnella? Katin kannattaisi mennä puheterapeutille. Ilmeisesti oittu tai opeteltu tapa.
Puheterapeuteista on huutava, vai pitäiskö sanoa nariseva pula. Itse toivoisin, että heidän resurssinsa käytettäisiin puhe- ja kommunikaatiovaikeuksista kärsivien lasten kehityksen tukemiseen tai esimerkiksi neurologisen potilaiden kuntoutukseen. Kun sulla on aivohalvauksen jälkeinen afasia, varhainen kuntoutus usein ratkaisee, kuinka hyvin puheesi palautuu. Silloin et enää toivo, että varsin sanavalmiin, pärjäävän ja pätevän ihmisen ääntä hoidetaan sun puheen kustannuksella. Äänen huollon ammattilaisia on onneksi muitakin, jos Kati kokee sen tarpeelliseksi.
Luulen Matin keksineen tuon uuden ihastuksensa. Nolohan se olisi myöntää, että yksin tässä mennään. Tosin, ihastuahan voi yksipuolisesti vaikka parkkipirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että Tommi niinkin valveutuneena ja tuollaiseen ohjelmaan hakeutuneena ihmisenä ei silti tajunnut millainen helmi Juudit oli. Harva on noin hyvä puoliso ja oikeasti noin hyvä luonteinen jne. Tuskin hänelle on mitään missejä tarjolla ja mielestäni Juudit on sitä paitsi oikein sievä.
Toki tästäkin näkee miten paljon se naisen ulkonäkö ja nimenomaan seksuaalinen halu ohjaa miestä ja merkkaa kaikki kaikessa. Jos sitä ei ole niin muuten täydellisen luonteinenkaan ei kelpaa kumppaniksi.
Niin, seksuaalinen halu ohjaa ihmisiä parisuhteessa. Ei sitä tarvitse pyytää anteeksi. Se erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta.
Juudit on hyväluonteinen, mutta alistuiko hän vähän liikaakin Tommin edessä? Sellainen voi häiritä. Häiritseehän se naisiakin, jos mies matelee naisen edessä. Juudit ei vaatinut Tommilta mitään, hänelle riitti se että Tommi on olemassa.
Onneksi Juudit viimeisessä jaksossa osoitti itsekunnioitusta ja viittasi siihen, ettei Tommi arvostanut sitä, miten hyvä hän on.
Tai sitten, he vaan kohtaavat ihmisen jonka kanssa on hyvä olla. Ja jonka kanssa homma kolahtaa. Emmekö voi olla vain iloisia siitä, jos he löytävät sopivat kumppanit itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotkut naiset on niin pimpoja, että niille riittää, kun mies on jonkun sortin "julkkis".
Vierailija kirjoitti:
Huono maku jäi koko kaudesta! Asiantuntijat epäonnistuneet valinnoissaan ja parien auttamisessa. Vääriä eikä tarpeeksi sopivia ihmisiä valittu. Nyt valittu liikaa ulkonäkökeskeisiä ja kemian luottavia ihmisiä, vuorovaikutukseltaan haasteellisia ja yksi, jolla ei parisuhteesta mitään kokemusta.
Ensinnäkään ei pitäisi mennä ohjelmaan, jos on vähänkään kriittinen ja odotukset kovin korkealla tai ulkonäkö kovin tärkeä. Pitäisi valita ihmisiä, joille riittää tarpeeksi hyvä kumppani huonoine puolineenkin.
Samaa mieltä! Aiemmin onnistuneita pareja yhdistää se, että ovat antaneet puolisolleen mahdollisuuden ja yrittävät. Ei sieltä aina ole mitään missiä/komistusta tullut vastaan, kommunikointi on ollut haastavaa, puolisi on erilainen kuin oletti, käyttäytyy välillä oudosti ym. Mutta silti on yhteinen sävel löytynyt ja keskitytty puolisin ja suhteen hyviin puoliin. Seksillekin on annettu mahdollisuus.
Te jotka olette niin lumoissanne Juuditista, niin menkää itse hänen kanssaan naimisiin. Ei kemiaa voi pakottaa. Mistä tiedätte millainen Juudit on muutenkaan esim kahden kesken?
Ohjelmassa oli 14 jaksoa, joissa ruutuaikaa yhdelle pariskunnalle oli noin 1/4 . Tämä tekee 3,5h materiaalia Juuditista, jos edes sitä. Olette siis 3,5h näkemisen (ruudun kautta) perusteella varmoja, että Juudit on kertakaikkiaan maailman täydellisin nainen. Edelleen, jos uskotte siihen, niin ei muuta kun kosimaan. Mutta eihän kenenkään herranjumala pidä olla yhdessä ihmisen kanssa, johon ei tunne vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että Tommi niinkin valveutuneena ja tuollaiseen ohjelmaan hakeutuneena ihmisenä ei silti tajunnut millainen helmi Juudit oli. Harva on noin hyvä puoliso ja oikeasti noin hyvä luonteinen jne. Tuskin hänelle on mitään missejä tarjolla ja mielestäni Juudit on sitä paitsi oikein sievä.
Toki tästäkin näkee miten paljon se naisen ulkonäkö ja nimenomaan seksuaalinen halu ohjaa miestä ja merkkaa kaikki kaikessa. Jos sitä ei ole niin muuten täydellisen luonteinenkaan ei kelpaa kumppaniksi.
Niin, seksuaalinen halu ohjaa ihmisiä parisuhteessa. Ei sitä tarvitse pyytää anteeksi. Se erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta.
Juudit on hyväluonteinen, mutta alistuiko hän vähän liikaakin Tommin edessä? Sellainen voi häiritä. Häiritseehän se naisiakin, jos mies matelee naisen edessä. Juudit ei vaatinut Tommilta mitään, hänelle riitti se että Tommi on olemassa.
Onneksi Juudit viimeisessä jaksossa osoitti itsekunnioitusta ja viittasi siihen, ettei Tommi arvostanut sitä, miten hyvä hän on.
Vierailija kirjoitti:
DrPhil kirjoitti:
Voi h**vetin Matti ja sun fist-pumppis. Kuinka tyhmä/tökerö ihminen voi olla. Toivottavasti tunnet samoin kun näet jaksot.
Minä näin vain hyvän tahtoisen, kömpelön yrityksen lohduttaa toista silloin kun ei muuta voi tehdä. Oma isäni vois tehdä samoin...
Miksei voi nähdä koskaan asioita toisen näkökulmasta? Ei Matti varmasti pahaa tarkoittanut tuolla eleellä.
Muakin raivostutti ja loukkasi Matin ele ihan huolella. Mutta puhut kyllä järkeä. Maailma olis parempi paikka kun pystyttäis katsomaan asioita eri näkökulmista ja hyväksyvämmin. Että oltais kaikille armollisia.
Onhan se jännä, että 3/4 miehistä on jo ilmoittanut, että uusi ihastus on olemassa. Tälläkö yritetään pestä oma osuus, ettei heissä mitään vikaa ollut.. Niinpä niin..
Eikös pitäis olla suvaitsevainen ja tyytyä siihen mitä annetaan. Olla iloinen siitä mitä on. Olla elämäänsä tyytyväinen. Hymyillä ja kiittää. Nyt moni murjoi elämää turpaan. Rumaa käytöstä.