Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Huomaa hyvin miten sosioekonominen asema korreloi kommunikointitaitojen ja käytöstapojen kanssa. Siten myös parisuhdetaitojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emman ja Tuomaksen häät olivat todella kiusallista katsottavaa.
Morsian oli stailattu tavallistakin rumemmaksi, sulhasen pettymys paistoi kasvoilta ja samoin koko sulhasen puolen suku/kaverit olivat kiusaantuneita.
Morsiamen junttimainen isä piti jonkun nolon puheen, morsian kyseli heti alkuunsa ”oonko mä liikaa” ja hirisi hermostuneena sulhasen näyttäessä lähinnä kauhusta kankealta.Äärimmäisen kiusallista katsottavaa.
En moiti Tuomasta, olisin itsekin ollut vaikeana. Emman sähläys ja naurunpyrskähdykset olivat outoja jo pelkästään, naurunhirinä on tosi kauniisti sanottu tästä asiasta.
Jos ja mitä ilmeisimmin Emma on tosi kaukana siitä mitä Tuomas odotti tai niistä naisista mitä oli itse tavannut aikaisemmin niin ihan ymmärrettävää.
Miksi Tuomaksen olisi pitänyt valehdella Emmalle, eikö se olisi ollut paljon pahempi asia? Ja miksi Tuomaksen olisi pitänyt pakottaa itsensä johonkin mihin ei pysty?
Valehtelemaan ja olemaan muka mukana täysillä vaikka ei sisimmässään ole?
Miksi olisi pitänyt Emman mieliksi tai Emman toiveesta luvata tai puhua sellaista jonka takana ei itse pysty olemaan
Nyt Tuomas saa haukkumista kun oli rehellinen. Miten hän voi itsensä väkisin psyykata tuntemaan sellaista jota ei ole.Toisinsanoen Tuomas ei ole tähän formaattiin tarpeeksi kypsä. Kyllähän hän jo etukäteen ties, että sieltä ei välttämättä eteen tule se unelmien nainen. Ja että tässä pitäsi olla mukana täysillä vaikka kumppani ei ole se unelmien nainen. Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.
Tommia haukutaan kipinän puutteesta, mutta ei Tommi ole leikkiä kesken jättänyt ja ymmärtää kohdella puolisoaan hyvin. Vaikkei sitä kipinää olekaan. Tommin suhtautuminen on siis kypsää, Tuomaksen ei.
Lisäks mua huvittaa se, että Tommi sai kuraa niskaan kun sanoi ettei kipinää ole. Sanoi sen vielä ihan nätisti Juuditille. Tuomas sanoi samoin Emmalle, mutta paljon rumemmin. Töksäyttäen. Silti häntä vaan kehuttiin, kuinka rohkea ja suora hän on. Jos tunteita ei ole niin se pitää sanoa. Paitsi Tommin pitää olla hiljaa.
Tommilla on ollut vaimo, joka on käyttäytynyt 10+:n arvoisesti, joten Juuditiin on ollut helppo suhtautua rauhallisen arvostavasti vaikkei kipinää löydykään. Emman kohdalla Tuomas joutui tsemppaamaan toista viikkoja. Eli lähtökohdat ovat aivan erilaiset eikä näin ollen Tuomaksen töykeä käytös selity kyllä pelkästään hänen persoonallaan.
Jos nyt kuvitellaan, että hääpäivänä toisensa olisivat kohdanneet vaikka Tommi ja Emma, ja Emma olisi kihertänyt hysteerisesti, ja Tommi olisi heti nähnyt, ettei ole kemiaa. Emma olisi sitten kysynyt hermostuneena, että onko hän sulhon mielestä liikaa.
Siinä vaiheessahan Emma oli vain hermostunut ja innostunut, ei mikään bridezilla.
Tommihan olisi siihen rauhallisena ja kunnioittavana ihmisenä todennut että ei suinkaan, ja onpa kiva lopultakin tavata, ja jotain juhlista tai jännittämisestä. Hän olisi hymyillyt kuten hänellä on tapana, ja esittänyt tanssinsa. Hääyönä heillä ei olisi ollut peittojen heilutusta, koska Tommi on periaatteen mies, eikä mikään pelimies. Hän olisi kuitenkin kohdellut Emmaa kauniisti ja rauhallisesti. Emma olisi ollut surullinen ja pettynyt, ehkä anovakin, mutta ei raivoissaan, koska häntä ei olisi loukattu.
Salaattia olisi myöhemmin tehty, ja Emma olisi kommentoinut, että väärin tehty salaatti. Tommilla olisi todennäköisesti mennyt kuin vesi hanhen selästä, olisi todennut, että no niin, hän nyt ei ole mikään kokki, hymyillyt päälle ja se siitä.
Kyllä näihin tarvitaan kaksi, ja jotkut vaan yhdistelmänä on räjähtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ensimmäistä kertaa jäädä loppukausi katsomatta. Nyt tietää yhteen jäävät parit. Tommin ja Juuditin kohdalla ajattelin olevan toivoa, mutta tarvitsevat jonkun tauon ainakin ennen kuin Tommi voi nähdä Juuditin muuten kuin ystävänä. Itseäni ainakin ahdistaisi tilanne jossa väkisin joutuisin koskemaan ihmiseen jota en yhtään haluaisi. Ei tuo voi olla Juuditillekaan mukava tilanne. Minusta Tommi on hoitanut asian kuitenkin niin hyvin kuin pystyy. Juudit on varmasti ihana ihminen, mutta avioliitto yleensä vaatii myös fyysisen puolen. Tuomas mielestäni myös yritti olla avoin alkujärkytyksen jälkeen. Emma ja Juudit molemmat saivat tietää, ettei puoliso tunne vetoa. Emmalle se ei sopinut ja päätti käyttäytymisellään lopettaa suhteen. Juudit taas ei tunnu olevan edes surullinen. Tai peittää sen hyvin, puhuu tosi korrektisti koko ajan. Matti ja Mira ovat tämän kauden Milla ja Kimmo, katsojat ihmettelevät miksi pari jää yhteen. Katilla ja Jannella on niin kova tahto, eikä Katille ole varmasti eroaminen edes vaihtoehto. Tänä vuonna ei ollut yhtään söpöä, ihastunutta paria.
Mun mielestä Juuditilla ei ole mitään menetettävää. Enkä sitäpaitsi usko, että Tommi nyt kauheasti kärsii tilanteesta, kun joutuu koskettamaan Juuditia. Ovathan he ihan hyvissä väleissä. Kysehän on kahdesta velasta, sitäpaitsi asuvat eri paikkakunnilla, tuskin Juudit
olisi halukas Turusta pois muuttamaan.
Sellaista sattuu, voisihan tämä mennä niinkin päin, että Juudit olisi se haluton yksilö
(vrt. viime vuoden Katja), joka ei senkään vertaa voinut Ollia taputella kuin mitä Tommi taputtelee Juuditia. Kyllähän se varmaan Juuditia surettaa, koska on pitänyt Tommia hienona tyyppinä, mutta kyllä kaksi noin fiksua saavat tämän puhuttua.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin miten sosioekonominen asema korreloi kommunikointitaitojen ja käytöstapojen kanssa. Siten myös parisuhdetaitojen kanssa.
Ja itsetunto, mikä sekin vaikuttaa..
Paljon on kyse myös siitä, miten tuskalliseksi kokee yksin elämisen ja ajatuksen siitä, ettei välttämättä ikinä löydä puolisoa. Siis versus että katsoo kärsivällisesti ja yrittää tosissaan, vaikkei heti räiskyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun Katin työkaveri lakkaisi jankkaamasta. Ei kuulosta enää terveeltä.
Etkö usko, että Kati ärsyttää aika monia. Nauru, ääni ja pussauskommentit. Harvinaisen ärsyttävä. Ja joo, en ole Katin työkaveri enkä kukaan muukaan aikaisemmista kommentoijista.
Taitaa olla aika monta ikävää työkaveria?? Osuvia kommentteja Katista on aika paljon . Eikö saisi sanoa mitään koska hän ja sinä ette niistä pidä? Osa varmaan tottakin. Mikäs sinun rassaa ?
Kati ja Janne ovat eritempoisia. Siitä huolimatta molemmat saavat aikaan yhtä lailla ja ovat pystyviä normaalijärkisiä ihmisiä. He vain tekevät asiat omilla tyyleillään.
Tuntuu että Kati nopeatempoisena ihmisenä ei ymmärrä hidastempoista Jannea. Kati vaikuttaa koko ajan huolehtivan Jannesta, että pystyyhän Janne nyt tähän ja tuohon suoritukseen. Ruokakauppaankin kirjoitti Jannelle ohjeet, että Janne osaa poimia tuotteet hyllystä.
Luulen että tästä voi tulla pidemmän päälle ongelma, kun Kati kokee olevansa vastuussa Jannesta. Hän stressaa itseään turhaan, kun ei ymmärrä että Janne pärjää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankarasti tiedostava arvomaailma ei useinkaan käy käsi kädessä hiuslakan, kosmetiikan ja muodin kanssa, mitkä usein on naisellisten naisten työkaluja.
Höpsistä, tuo on kyllä täysin aikansa elänyt oletus. Kuuluu samaan kategoriaan "kaunis nainen ei voi olla älykäs" hokeman kanssa. Itse tykkään pynntäytyä ja tälläytyä, meikata ja pukeutua naisellisesti. Samaan aikaan olen ns. "tiedostava" eikä tuo naisellinen ulkonäköni kerro mielipiteistäni, kiinnostuksistani ja ajatuksistani yhtikäs mitään. Seuraan yhteiskunnallista keskustelua, luen, opiskelen asioita, mitä ei perinteisesti ole pidetty kovin naisellisina.
No ei sinulle ainakaan ekologiset arvot kovin korkealla ole, jos paljon meikkaat, vaatteilla koreilet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankarasti tiedostava arvomaailma ei useinkaan käy käsi kädessä hiuslakan, kosmetiikan ja muodin kanssa, mitkä usein on naisellisten naisten työkaluja.
Höpsistä, tuo on kyllä täysin aikansa elänyt oletus. Kuuluu samaan kategoriaan "kaunis nainen ei voi olla älykäs" hokeman kanssa. Itse tykkään pynntäytyä ja tälläytyä, meikata ja pukeutua naisellisesti. Samaan aikaan olen ns. "tiedostava" eikä tuo naisellinen ulkonäköni kerro mielipiteistäni, kiinnostuksistani ja ajatuksistani yhtikäs mitään. Seuraan yhteiskunnallista keskustelua, luen, opiskelen asioita, mitä ei perinteisesti ole pidetty kovin naisellisina.
No ei sinulle ainakaan ekologiset arvot kovin korkealla ole, jos paljon meikkaat, vaatteilla koreilet jne.
Niinpä. Ja ihmettelisin jos askeettinen Tommi oikeasti haluaisi jonkun, jolla on tapana kovin paljon käyttää kosmetiikkaa ja jolla on laaja vaatevarasto. Kyllä hän on niin minimalistinen, ainakin asunnon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, eli jos tykkää laittautua kauniiksi ja pukeutua naisellisesti niin ei välitä luonnosta ja ympäristöstä. :D Näinhän se menee...
Minäkin olen todella vahvasti luontoihminen ja haluan suojella puhdasta luontoa ja ympäristöä, mutta silti rakastan pukeutua kauniisiin, naisellisiin vaatteisiin ja meikata, sekä laittaa pitkiä hiuksiani. Nämä eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Ja se luonnonsuojelu ei kyllä hetkahda mihinkään suuntaan siitä, onko minulla meikkiä naamassa tai kauniit vaatteet päällä. Ne on pikkusen isommat kysymykset, jotka oikeasti merkkaa siinä asiassa.
Ihan typerä stereotypia tuo, että pitäisi olla joku ruma ja seksitön hippimummo-tyyli, jotta välittäisi ympäristöstä ja ekologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kati ja Janne ovat eritempoisia. Siitä huolimatta molemmat saavat aikaan yhtä lailla ja ovat pystyviä normaalijärkisiä ihmisiä. He vain tekevät asiat omilla tyyleillään.
Tuntuu että Kati nopeatempoisena ihmisenä ei ymmärrä hidastempoista Jannea. Kati vaikuttaa koko ajan huolehtivan Jannesta, että pystyyhän Janne nyt tähän ja tuohon suoritukseen. Ruokakauppaankin kirjoitti Jannelle ohjeet, että Janne osaa poimia tuotteet hyllystä.
Luulen että tästä voi tulla pidemmän päälle ongelma, kun Kati kokee olevansa vastuussa Jannesta. Hän stressaa itseään turhaan, kun ei ymmärrä että Janne pärjää kyllä.
Kirjoitti ruokakauppaan ohjeet....? Mitä ohjeita ruokakauppaa varten voi muka aikuiselle antaa? Käykö hänen miehensä jotenkin vajaalla vai miksi?
Sarjan alkupuolella oli kiusallinen kohtaus. Katin koti oli hienoksi ja nykyaikaiseksi laitettu koti hyvällä alueella. Jannen koti oli ysärihenkinen poikamiesboksi, parhaat päivänsä nähnyt.
Kun Janne toi Katin ensimmäistä kertaa kylään luokseen, hän esitteli Katille, miten oli tyhjentänyt vaatekaapista pari hyllyä Katin vaatteille, jos Kati haluaisi muuttaa sinne. Kati tietysti kohteliaasti kutsui Jannea huomaavaiseksi.
Mutta ei Katin kaltainen trendikäs ja tyylikäs nainen halua muuttaa Jannen kotiin ja asetella vaatteitaan vanhan vaatekaapin lastulevyhyllylle. Kyllä Kati haluaisi jonkun hienon kodin jossa on paikat laitettu viimeisen päälle ja vaatteetkin mieluiten walk-in-closetissa.
Käyttäjä9658 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, eli jos tykkää laittautua kauniiksi ja pukeutua naisellisesti niin ei välitä luonnosta ja ympäristöstä. :D Näinhän se menee...
Minäkin olen todella vahvasti luontoihminen ja haluan suojella puhdasta luontoa ja ympäristöä, mutta silti rakastan pukeutua kauniisiin, naisellisiin vaatteisiin ja meikata, sekä laittaa pitkiä hiuksiani. Nämä eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Ja se luonnonsuojelu ei kyllä hetkahda mihinkään suuntaan siitä, onko minulla meikkiä naamassa tai kauniit vaatteet päällä. Ne on pikkusen isommat kysymykset, jotka oikeasti merkkaa siinä asiassa.
Ihan typerä stereotypia tuo, että pitäisi olla joku ruma ja seksitön hippimummo-tyyli, jotta välittäisi ympäristöstä ja ekologiasta.
Noh, kosmetiikka- ja vaateteollisuus nyt vaan ovat yksiä merkittävimpiä saastuttajia, roskaajia jne maailmassa. Joten ei, et voi olla aidosti ekologinen, jos nämä ovat kovin lähellä sydäntäsi.
Tottakai on olemassa vaikka luonnonkosmetiikkaa, ja vaatteissakin voi tehdä parempia ja huonompia valintoja, mutta ei sekään silti poissulje sitä, että vaatteiden hankkiminen ei ole ekologista nähnytkään.
Ja jos muuta väität, elät vain itsepetoksessa ja sinulla on näennäisesti vahvat luontoarvot.
Enkä minä sano, että ekologiset arvot omatakseen tarvitsee olla hippimummo, mutta kyllä tällaisissa arjen valinnoissa nimenomaan ne aidosti tiedostavat erottuvat. Ja kyllä itsekin nautin kohtuudella meikkaamisesta ja satunnaisesti uusista vaatteista, mutta en edes yritä väittää, että tekisin läheskään tarpeeksi luonnon suojelua ajatellen.
Matista näkee,ei vähempää vois kiinnostaa!Ulkonäöllisesti aivan eri kaliberia!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä9658 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, kosmetiikka- ja vaateteollisuus nyt vaan ovat yksiä merkittävimpiä saastuttajia, roskaajia jne maailmassa. Joten ei, et voi olla aidosti ekologinen, jos nämä ovat kovin lähellä sydäntäsi.
Tottakai on olemassa vaikka luonnonkosmetiikkaa, ja vaatteissakin voi tehdä parempia ja huonompia valintoja, mutta ei sekään silti poissulje sitä, että vaatteiden hankkiminen ei ole ekologista nähnytkään.
Ja jos muuta väität, elät vain itsepetoksessa ja sinulla on näennäisesti vahvat luontoarvot.
Enkä minä sano, että ekologiset arvot omatakseen tarvitsee olla hippimummo, mutta kyllä tällaisissa arjen valinnoissa nimenomaan ne aidosti tiedostavat erottuvat. Ja kyllä itsekin nautin kohtuudella meikkaamisesta ja satunnaisesti uusista vaatteista, mutta en edes yritä väittää, että tekisin läheskään tarpeeksi luonnon suojelua ajatellen.
Ahaa, sinä ilmeisesti kuljet siis alasti kaupungilla! Muutenhan et voisi kutsua itseäsi ekologiseksi, kun vaatteiden hankkiminen ei ole mielestäsi ekologista nähnytkään. Voi huokaus taas näiden juttujen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan naurettavaa. Emma kiukuttelee, töksäyttelee, murjottaa, kääntää Tuomaksen sanomisia ihan alusta, eli alttarilta, alkaen. Nyt sitten onkin niin, että Tuomas on se joka on käyttäytynyt huonosti ja ollut ilkeä. Kuinkas se nyt noin kääntyi.
Tämä käänne varmaan sopii moniin niihin jotka itse ovat parisuhteessaan Emman kaltaisia ja ovat ehkä saaneet alati ymmärtävän oman itsensä unohtavat kumppanin.
Tai toivovat saavansa ilman, että itse täytyy muuttua.Tuskin Tuomas sanoi nyt ihan alkuminuuteilla, että ei tästä mitään tule, mutta Emma on kyllä ollut ärsyttävä jo ihan alusta alkaen.
Ja sehän on aivan tuhannen totta, että huonoitsetuntoisen kanssa eläminen on todella hankalaa ja epävakaista. Miksei sitä saa sanoa?
En minäkään haluaisi huonolla itsetunnolla varustettua kumppania. En haluaisi olla se pönkittäjä, parantaja ja koko aikaa varovasti ja kulostellen puhuva aina vahva ja myötäilevä kumppani.
Parisuhteen tulee toimia molempiin suuntiin, ei vain toiseen. Huonolla itsetunnolla varustettu ei voi koko ajan käyttää sitä ominaisuutta verukkeena omaan käytöksensä ja kääntää omaa käytöstään toisen kannettavaksi. Ja jos toinen ei jaksa niin siitä syyllistetään.
Ymmärrän Tuomasta hyvin. Hän haki tasavertaista ja samalla aaltopituudella olevaa kumppania, kuten minäkin ja moni muu.Aika mustavalkoista. Jos minut oli paritettu Emmalle, antaisin hänen olla oma kiukutteleva itsensä, mutta kertoisin sitten pian, suoraan, ja kunnioittavasti että koen keskustelun haastavana koska pelkään tulevani väärinymmärretyksi ja yhtäältä en halua loukata häntä, mutta toisaalta nämä tietyt piirteet ovat minulle kuormittavia enkä tiedä osaanko suhtautua niihin oikein. Sanoisin myös Emmalle, että olet hyvin mukava, iloinen ja nauravainen ihminen ja se puoli on sellainen johon voisin tutustua paremmin, jos hän pystyy hyväksymään sen että tutustuminen ei johda ihastumiseen.
Tuomaksen versio: "et nyt ota tästäkin pulttia - en halunnut naimisiin kiukuttelevan teinin kanssa" jne
Tämä! Tuomas ei ole missään vaiheessa osoittanut keskustelutaitoja. Hän voisi miettiä, että millaisia ERILAISIA tapoja on olla vuorovaikutuksessa. Olemme saanet nähdä hänen kärsivällisyyttään ja Emman analysoiminenkaan ei ole mennyt aivan metsään. Mutta entä se oma kommunikaatio? Olisi ihan vaihtelun vuoksi voinut kokeilla jotain muutakin kuin pelkkää kärsivällisyyttä ja sitten räjähtämistä. Lohduttaminenkin vähän turhaan. Onko itse ajanut itsensä tsempparin rooliin? Olisi voinut siellä luolan suulla istahtaa ja sanoi, että niinhän sinä kerroit ahtaanpaikan kammoista. Katsopa, kun minulla on täällä piknik viltti niin voidaan tehdä muutakin. Minäpä kerron miksi tykkään niin noista luolista ja kerro sinäkin jotain omista kiinnostuksista. Siis eihän heidän välillään syntynyt keskustelua mistään ja se ei ole pelkästään Emman vika. Tuomas otti Emman tokaisut vastaan, mutta ei antanut syöttiä, että puhutaanko tästä lisää vähän toisesta kulmasta. Ai minun hämähäkit ällöttää, no tiiätkö minulla on tällaisia pelkoja ja inhotuksia, kerronpa yhden tosielämän tarinan tähän liittyen... Tällä tavalla nuori Emma olisi saanut rohkaisua ja myös päässyt omasta jumistaan eteenpäin. Mutta, mutta...syynä taitaa olla se, että Tuomas ei alunperinkään ollut kiinnostunut Emmasta. Olisiko jopa järkännyt työvuorot niin, ettei joudu Emmaa nähdä? Erityisen pahalta tuntuu, jos hän tosiaan on naureskellut Emmaa kavereille. Julmaa ja epäkypsää. Tuomas ei ole iältään enää ihan pieni. Vaikka hän olis jo häissä päättänyt, ettei halua Emmaa jatkoon, niin olisi oman kehityksen nimissä voinut kokeilla uusia puolia itsessään. Keskustelua, uuden kokeilua ym. Kärsivällisyys ja sitten räjähtely taitaa olla hänelle jo entuudestaan tuttua. Aika tylsää lähteä läpällä mukaan, todeta mielessään "ei oo namu" ja sitten vaan puolittaisesti vetää show loppuun. Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön.
Ihmettelen vaan, että mikä ihmeen "nuori" Emma, kuten tuossa sanot ja muutama muukin sanonut... Puhutte Emmasta, kuin hän olisi teinityttö. Emma on iältään ihan AIKUINEN ihminen, 26-vuotias, mutta todellakin käyttäytyy juuri kuten Tuomas osuvasti sanoi, eli itkupilli pissis. Aivan kuin korkeintaan 16-vuotias teinityttö... Kaiken aikaa joko hysteerinen pikkutyttömäinen kikatus, tai vaihtoehtoisesti lapsellinen itkupotkuraivari. Ja siihen vielä lisänä neuroottinen epävarmuus, jonka seurauksena Tuomas joutuu kaiken aikaa vakuuttelemaan, ettei Emmassa mitään vikaa... Tuomas varmasti tuntee Emman seurassa olevansa kuin "töissä"; eikös Tuomas ollut ammatiltaan mielenterveyshoitaja tms, joten ei varmaan paljoa erota, että onko töissä vai vapaalla, kun on Emman seurassa... Tuollaisen jäljiltä on ihan ymmärrettävää, että Tuomaksenkin kärsivällisyys Emman suhteen alkaa jo loppua. Ihmeen fiksusti ja ymmärtäväisesti hän on täjhän asti jaksanut suhtautuakin, mutta kai hänelläkin raja tulee vastaan. Se on vain inhimillistä. Minä toivon, että Tuomas pysyy järjissään ja ottaa eron Emmasta sitten heti, kun siihen on mahdollisuus. Tuomas vaikuttaa niin ihanalta tyypiltä, että ansaitsee jotain paljon parempaa, kuin tuo neuroosipussi Emma. Emman kannattaisi oikeasti mennä psykiatrille juttelemaan ja vasta sitten joskus, kun on kypsynyt aikuiseksi myös mieleltään, niin alkaa harkitsemaan parisuhdetta jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Katin mielestä hidastempoinen ihminen on myös hiukan vähäjärkinen. Ei osaa mitään eikä pysty mihinkään.
Katihan on ammatiltaan avainasiakaspäällikkö. Mitähän ihmettä siis käytännössä tekee työkseen? Eikös tuo voi olla melkein mitä tahansa? Tulee mieleen jokin puhelinmyyntiin liittyvä esimiestehtävä tms.
Käyttäjä9658 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä9658 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, sinä ilmeisesti kuljet siis alasti kaupungilla! Muutenhan et voisi kutsua itseäsi ekologiseksi, kun vaatteiden hankkiminen ei ole mielestäsi ekologista nähnytkään. Voi huokaus taas näiden juttujen kanssa...
No hehheh, jos yhtään oikeasti olisit "tiedostava", et keksisi noin älyttömiä vertauksia. Tommilla on ymmärtääkseni erittäin kova maailmantuska ja ekologinen ahdistus ja on todella vaikea nähdä, että hän haluaisi pariutua ihmisen kanssa, jolle itsensä laittaminen, vaatteiden shoppailu jne ovat vahvoja intohimoja. Ei se alasti kulkemista tarkoita, vaan että pyritään sellaiseen minimalismiin, mikä nyt kohtuullisella vaivalla onnistuu modernissa yhteiskunnassa.
Kyllä ne aidosti ekologiset arvot omaavat ihmiset tiedostavat nämä asiat ja tekevät arjessaan sellaisia kulutusvalintoja, joihin ei kuulu isoissa määrin meikit ja vaatteet. Se ei tarkoita, että kuljetaan alasti tai edes mummoryysyissä, mutta kyllä siihen tietty luonnomateriaalien suosiminen, luonnonkosmetiikka, kestävien tuotteiden valitseminen, vaatteiden kierrätys ja korjaaminen kuuluvat. Eikä kaikki ole aina uutuuttaan kiiltävää, vaan vähän nuhjuinenkin kelpaa.
Samaa mieltä. Etsisi naisen, joka ei ole enää fertiili ja antaisi nuorempien olla rauhassa.