keksikää painajaismaisin mahdollinen asuinpaikka. Tässä minun:
Pikkukaupungin laitamilla jossain Pohjanmaalla. Ympärillä ikuisuuksiin jatkuvaa laaaaaaaaaaaaaaakeaaaaaaaaa peltoa ja tulvia. Tiivisti rakennettu Älvsby -helvetti, jossa lestalapset aloittavat metelöinnin aamulla klo 6 ja lopettavat sitten joskus. Naapurit kyttäävät toisiaan, mutteivät moikkaa tai keskustele. Kyräillään toisten tapoja elää ja olla. "Tiedetään" toisten asiat. Lapset ovat yhtä sulkeutuneita kuin vanhempansakin.
Ei mitään kulttuuritarjontaa tai kivoja ravintoloita lähimaillakaan. Ei teatteria, musiikkia, keikkoja, festareita, taidetapahtumia, yllätyksiä. Kaikki äänestävät keskustaa ja pukeutuvat samanlaisiin vaatteisiin. Kylän ainoa homokin pakenee Ouluun.
Kauppoina joku pellolle rakennettu Prisma ja Valintatalo. Hrrr. Kuolisin kahdessa viikossa.
Kommentit (46)
Vaikkapa kaatopaikka Pakistanissa.
Kaikki naapurit polttavat tupakkaa ja juovat, sekä lilluvat pihalla alasti lasten kahluualtaassa.
Mulle tuli ekana mieleen Sierra Leone. Tai Jemen.
Puolentoista miljoonan euron yksiö vetoisassa, hissittömässä, kaikuvassa, satavuotiaassa helsinkiläisessä kerrostalossa, joka ikinen naapuri naama norsunvitulla syntynyt kyttääjämummo. Kauppoina kivijalan Alepa ja tusinapubi.
Helvettini on juuri samanlainen kuin sinun. Pikkukaupunki voi olla myös maalaiskylä, jonka sisäsiittoiset suvut ovat asuneet samoilla mailla 1500-luvulta. Useimmissa suvuissa on selkeästi pari lehmaa sukupuussa.
Kylän ainoassa pubissa soitetaan vain tähkää ja elonkerjuuta ja välillä vähän yötä tai popedaa... Eikä siellä muutenkaan pysty käymään koska kaikki tuijottavat sinua tylsämielisesti.
Jos haluat ruokaasi jotain persiljaa eksoottisempaa, on se haettava 50 km päästä "isoolta kylältä".
Voi luoja, ihottumaa pukkaa jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:44"]
Pikkukaupungin laitamilla jossain Pohjanmaalla. Ympärillä ikuisuuksiin jatkuvaa laaaaaaaaaaaaaaakeaaaaaaaaa peltoa ja tulvia. Tiivisti rakennettu Älvsby -helvetti, jossa lestalapset aloittavat metelöinnin aamulla klo 6 ja lopettavat sitten joskus. Naapurit kyttäävät toisiaan, mutteivät moikkaa tai keskustele. Kyräillään toisten tapoja elää ja olla. "Tiedetään" toisten asiat. Lapset ovat yhtä sulkeutuneita kuin vanhempansakin.
Ei mitään kulttuuritarjontaa tai kivoja ravintoloita lähimaillakaan. Ei teatteria, musiikkia, keikkoja, festareita, taidetapahtumia, yllätyksiä. Kaikki äänestävät keskustaa ja pukeutuvat samanlaisiin vaatteisiin. Kylän ainoa homokin pakenee Ouluun.
Kauppoina joku pellolle rakennettu Prisma ja Valintatalo. Hrrr. Kuolisin kahdessa viikossa.
[/quote] No mähän asun tuolla, tosin hitusen pohjoisempana, tosin ihan helvetin tiiviisti meillä ei ole rakennettu, eikä niitä lestoja puolen kilsan päästä kuule.
Eikä näissä paikoissa mitään prismoja ole, ja eiköhän noi homotkin pakene Oulun sijasta Helsinkiin.
haha! :D minun unelma paikka olisi asua juuri apn kertomassa helvetissa :D olen itse juuri tuollaisessa paikassa varttunut, oli paljon peltoa missä juosta kavereita piiloon, pieni uimapaikka, ulkosauna ja lyhyt matka hyvään pulkkamäkeen. ainoastaan en kaipaa noita kiljuvia kakaroita, haluan korpeen missä saan olla rauhassa ilman naapureita. kylille saisi kuitenkin olla kohtalainen matka (10km..?)
minun kauhistus olisi asua kaupungissa. helsinki olisi jotain aivan kamalaa.. myös pienemmät kaupingit kauhistuttaa.. korvesta on kiva lähteä elokuviin, tuntuu jännemmältä kun sitä saa hieman suunnitella ja odottaa mitä että astuu ovesta sisään ja menee vain ennenkuin on edes päättänyt mitä aikoo katsoa.
itse asun jonkilaisessa helvetissä myös. pienen kylän "juoppo alueella" ränsistyneissä rivitaloissa. hirveä ralli pyörii taloa ympäri varsinkin vknloppu iltaisin, minkäänlaista omaa rauhaa ei ole naapureilta jos haluaa vaikka grillata. noh, kohta on muutto, ihanaa
Napolin vanha kaupunki. Hyi helvetti mikä slummi.
On siis vissiin kyse suomalaisesta helvetistä? Minulle se olisi joku sisämaan mökki/talo kaukana ihmisistä, vesistöistä ja katuvaloista. Lähin naapuri olisi jossain kilometrin päässä ja minä käkkisin siellä ilman autoa, kun olen niin ekologinen, ja kasvattaisin vain jotain nauriita.
Helsinki. 7 vuotta asunut siellä ja oli elämäni paskinta aikaa. Kamalia ihmisiä ja kamala slummikylä.
Televisiosta joskus nähnyt venäjältä kuvaa akeasta ränsistyneestä kerrostalosta, joissa lämmitys ja vesi ei pelaa, eikä ole jääkaappeja tai sähköhelloja. Sellaisessa en haluaisi asua, toki kehitysmaista varmaan löytyy vielä pahempia slummeja. Tämä aakeus laakeus on suorastaan paratiisi sellaiseen verrattuna.
Heräisin aikakoneesta lapsuudenperheessäni.
No jos nyt ei jeesustella kehitysmaiden kurjuudella ja sota-alueilla, niin oma kammotukseni olisi keskiluokkainen savipellolle rakennettu Kannustaloyhteisö. Kaikki uutta ja kiiltävää, jokaisen talon pihassa sininen trampoliini ja keskenkasvuinen tuija-aita. Palvelut helvetin kaukana. Koko perhe harrastaa samaa kuin lapset eli autossa istumista harrastuksiin, kauppaan, kouluun, töihin... Onneksi on upouusi perheauto, josta velkaakin enää kolkyt tonnia. Onpahan isompi kone kuin naapurilla.
Kuvittelisin että se painajaismaisin paikka löytyisi jostain Afganistanista tai Irakista tms.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:14"]
No jos nyt ei jeesustella kehitysmaiden kurjuudella ja sota-alueilla, niin oma kammotukseni olisi keskiluokkainen savipellolle rakennettu Kannustaloyhteisö. Kaikki uutta ja kiiltävää, jokaisen talon pihassa sininen trampoliini ja keskenkasvuinen tuija-aita. Palvelut helvetin kaukana. Koko perhe harrastaa samaa kuin lapset eli autossa istumista harrastuksiin, kauppaan, kouluun, töihin... Onneksi on upouusi perheauto, josta velkaakin enää kolkyt tonnia. Onpahan isompi kone kuin naapurilla.
[/quote]
Mieheni sisko asuu tällaisessa, eikä muusta puhukaan kuin naapurustosta ja menestyksen merkeistä ja kuinka sitä ja tätä pitää olla ja mitä taas ei pidä olla ja kuinka sillä ja silläkin perheellä oli varaa laittaa pihansa vasta kolmentena keväänä. Puistatus.
Mikä tahansa, missä on hirveästi ihmisiä. Unelma vastaavasti keskellä korpea ilman naapureita.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:44"]
[/quote]
Hyvin ja elävästi kuvattu. Multa saattoi nyt mennä yöunet, mutta onneksi olen lomalla... :)
7.000 asukkaan pohjalaiskaupunki, jossa ei lähellä yliopistokaupunkeja tai mitään kulttuuria. Kaikkia juoruavat, tietävät toistensa asiat, kylä on jaettu parempiin ja huonompiin ihmisiin. Karmea rupeama, kun sieltä kerran vuodessa startataan Rodokselle tai Helsinkiin, tuohon betonihelvettiin. Tämä on painajainen.