Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä oppisin säästämään? Mulla on koko ajan kauhea kuluttamisen tarve

Vierailija
14.07.2006 |

Olen kotona kolmatta vuotta ja tuo kuluttaminen vaan jotenkin helpottaa oloa, mutta jälkeenpäin ottaa päähän kun rahaa mennyt paljon. Meillä ei ole huonot tulot, mutta jos tuhlaan kaikki rahat johonkin kahvitteluun, lehtiin yms. niin ei päästä matkoille tms.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mielesi tekee tuhlata, laita säästöpossuun sen verran rahaa. Tai tee itsellesi 1 pvä viikosta, jolloin saat ostaa itsellesi jollain tietyllä rahasummalla jotain.

Yritä purkaa energiaa vaikka liikuntaan (tuo myös hyvänolon tunteen) shoppailun sijaan.

Vierailija
2/4 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juokset hetken hyvänolon-tunteen perässä? Samalla syyllähän voi vaikka pettää puolisoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aina ole pakko ostaa.....

Ei olla masentuneita - päin vastoin!

Vierailija
4/4 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat vaan ruoan yms. välttämättömän. Tee ostoslista ja hae viikon tavarat kerralla. Älä notku ajankuluksi kaupoissa. Hommaa uusi harrastus, johon saat aikasi kulumaan. Liikunta on hyvä, sillä fyysisestä suorituksesta saa myös hyvän olon tunnetta. Seuraa rahankäyttöäsi päivittäin, tee budjetti ja anna itsellesi jokin tietyn arvonen palkinto jos saat alitettua kuukauden budjetin. Käy kirjastossa, metsässä marjassa/sienessä yms. ilmaisissa paikoissa, kahvilan asemasta metsäretkellä nautit omat eväät.

Tärkeitä on tehdä tarkka suunnitelma/tavoitteet, joista et liisi. Saat varmaan hyvät fiilikset kun seuraat tilanetta ja huomaat että matkarahat karttuvat kuin itsestään, huomaat pian myös ettet ole jäänyt mistään paitsi. Tsemppiä!