Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet: Kun toisen vanhemman toimintaa haukutaan jatkuvasti

Vierailija
14.07.2013 |

r

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 12:33"]

En ole vielä tavannut yhtään murrosikäistä, joka ihailisi vanhempiaan kritiikittömästi. Sen sijaan on tyypillistä että ennen murrosiää eroperheiden lapset nostavat jalustalle sen vanhemman, jonka luona eivät vakituisesti asu, etenkin, jos tämä on samaa sukupuolta kuin lapsi itse. Se menee ohi.

[/quote]

Etä-äidin täytyy sitten oikeasti olla huono vanhempi, jolleivat lapset oikein arvosta häntä ja halua olla hänen vaatimattomammassa kodissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tietää, mitä vaikutuksia sillä voi olla? Et tee sillä tiedolla mitään, koska et pysty vaikuttamaan millään tavalla toisen vanhemman arvomaailmaan, jonka hän välittää yhteiselle lapsellenne. Teit tämän valinnan mennessäsi miehen kanssa sänkyyn, nyt on hieman myöhäistä katua.

Lohduksesi voin sanoa, että tuo tilanne kestää enää hetken aikaa. Ihan kohta lapsi tulee murrosikään ja hänen aivonsa ottavat ratkaisevan hypyn kohti aikuisen ajatusmaailmaa ja itsenäisiä ratkaisuja. Ihan kohta hän ei enää ole isänsä eikä sinun ohjailtavissa samalla tavalla kuin aiemmin. Kokemuksesta sanon, että kaikenlainen manipulointi tulee ratkaisevasti vaikeammaksi, kun lapsi täyttää 12.

Pidä kiinni omasta arvomaailmastasi ja odota kärsivällisesti. Hetkesi tulee vielä. Juuri tuo kohta on vaikein, kun lapsi tietää jo aika paljon ja ottaa kantaa asioihin, muttei ymmärrä vielä mitään.

Vierailija
4/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tavannut yhtään murrosikäistä, joka ihailisi vanhempiaan kritiikittömästi. Sen sijaan on tyypillistä että ennen murrosiää eroperheiden lapset nostavat jalustalle sen vanhemman, jonka luona eivät vakituisesti asu, etenkin, jos tämä on samaa sukupuolta kuin lapsi itse. Se menee ohi.

Vierailija
5/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista (8:lle). Hyvä tietää. Olen kuullut tuosta ilmiöstä. Entä sitten murrosiässä?

Vierailija
6/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikutuksia lapseen voi olla sillä että toinen vanhempi haukkuu, vähättelee ja mitätöi toisen vanhemman kotona vallitsevaa arvomaailmaa tai kulttuuria?

Olen Luojan kiitos eronnut lapsen isästä jo vuosia sitten, lapsi nyt 8v. Saan kuulla lapselta jatkuvasti miten minun tarjoamani näkökulma maailmaan on jotenkin viallinen. Isällä on uusi perhe. Heille matkustelu on ylintä eliittiluokkaa oleva juttu, ne jotka eivät matkustele ovat rajoittuneita luusereita. Materialismi on arvossaan ja kulutusjuhla. Kaikki on niin amerikkalaista. Minulla on paitsi pienet rahat käytössä myös sellainen vakaumus, että arvostan hengellisiä asioita ja henkistä pääomaa, ihmissuhteita myös, en maallista mammonaa. Isä ilkkuu kun en osta kasapäin tuotteita ja vempaimia lapselle.

Lapsi on valitettavasti ihan aivopesty tähän isän mahtavaan maailmaan. Hän ottaa aina isänsä edustaman puolen. Hän arvostelee meidän pientä kotiamme ja tavaroitamme. Jos olen ohjannut lasta jonkin harrastuksen pariin, se tyssää heti jos isä ei arvosta tätä harrastusta. Isä ei tietenkään voi kieltää mitään, mutta lapsi itse lopettaa, koska on niin isänsä pauloissa.

Vierailija
7/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Mitäs jos ottaisit tiukemman linjan myös itse? Et yritä ohjata lasta ja vain niellä tuota asennetta, vaan tiukasti ja melko jyrkästi ilmaiset mielipiteesi materialisteista? Lapsi on jo niin vanha, että voit suorasanaisesti perustella näkökulmasi ja sitten sanoa, että tällaista elämänasennetta sinun kodissasi vaalitaan ja sitä ei turhan päiten arvostella, piste.

Vierailija
8/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni omasta arvomaailmastasi, et voi elää niitä vastoinkaan. Ymmärrän että tilanne ei kyllä ole kiva. Mutta ehkä lapsi jonain päivänä näkee isän materialismin läpi. Toivon ainakin niin. 

Tsemppiä. 

Vierailija
9/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Kyse on ilmeisesti pojasta, kun isä on niin tärkeä. Et voi muuta kuin jatkuvasti korostaa sitä, että me ihmiset olemme erilaisia ja arvostamme erilaisia asioita. Mikään ei sinänsä ole oikein tai väärin, te molemmat vain ajattelette asioista eri tavalla. Pikkuhiljaa lapsi oppii tämän.

Vierailija
10/10 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyse on pikkupojasta joka on aina ihaillut isäänsä yli kaiken. Asuu kylläkin minun luonani. (jos ei asuisi niin varmaan saisin kuulla ettei poika "halua" nähdä äitiä koska siellä ei ole uusimpia pelikoneita eikä makeita juttuja :(