Dove yms lässynlää mainokset
Miksi nykyään pitää kaupitella ihmisille kaikkea jollain ihme erilaisuuden mainostamisella?
kaikkihan me ollaan keskenämme erilaisia, mitä siitä? Onko se jokin suurikin uutinen? Meikkimainoksissa sama juttu, samoin kuukautissuojien mainonnassa. Onko tämä erilaisuuskampanjointi alkanut mennä jo yli?
Kommentit (4)
Niin ja tämä koskee lähinnä naisille suunnattuja mainoksia. Harvemmin miehille suunnatuissa mainoksissa kuten esim. Gillette tuodaan esille sitä, kuinka miehiä on niin kaikenkarvaisia jne.
Ainoa miesten mainos, jossa olen nähnyt erilaisuuskampanjaa on suomalainen yritys The Other danish guy, ja sekin tuntuu lähinnä piilov.ttuilulta naisten kehopositiivisuus-höpönlöpölle.
ap
En jaksa edes katsoa mainoksia, joissa on erilaisia taviksia. Vaikka se mainos-suuntaus on periaatteessa ihan hyvä juttu, katselen mainoksissa mieluummin kauniita "geneettisiä friikkejä", kuten jossakin muotimaailmasta kertovassa dokumentissa malliagentti kutsui malleja näiden poikkeuksellisuuden takia.
En ole niin tyhmä, ettenkö ymmärtäisi kauniin mallin olevan ulkonäöltään poikkeuksellinen ja harvinaisuus. En kuvittele mainosten takia, että kaikkien naisten pitäisi näyttää samalta ja ymmärrän kuinka paljon kuvia muokataan. Geeniarvonnassa harva saa päävoiton.
No ehkä siksi, että se aikaisempi tapa mainostaa alkoi tuntua ihmisistä aika tympeältä ja vanhanaikaiselta. Mainostajat luovat sellaisia kampanjoita, jotka saavat ihmiset ostamaan tuotteita. Se on bisnestä.
Ennen riitti se typeryys, että miehille oli ”eri” tuotteet, eli samaa ainetta mitä naisille, mutta eri paketissa. Nyt ovat keksineet, miten naiset eroaa naisista...