No entäs kuukautiset lyhyin välein?
Toisessa ketjussa kyseltiin syitä kuukautisten pitkiin väleihin.
Mua kiinnostaa että mistä voi johtua lyhyet välit? Kuukautiset käynnistyneet ehkä puoli vuotta sitten lapsen aloittaessa kiinteät. Ensi alkuun vaikutti samalta kellontarkalta 28 vrk väliltä kuin ennenkin, mutta nyt ovat tihentyneet.
Viimeiset kuukautiset ovat tulleet saman kuun aikana, ja nyt parin viikon tauon päälle tuntuu taas "menkkaiselta".
Kuinkahan lyhyt väli on edes normaali?
Kommentit (5)
Mulla on nyt viimeisen vuoden ajan ollut välillä 23 päivää vain väliä. Muistaakseni tuo 23 on sellainen normaali vielä.
En tiedä mistä johtuu, mutta googlen mukaan ei ainakaan mistään vakavasta eikä vaihdevuosista. :)
lopeta toi stressaaminen ap:
Fitness - ja kuukautiset ovat historiaa.
Samoin kuin naisellinen ulkomuoto.
LOL, onko jollain kuukautiset vielä armon vuonna 2013 ??
t: fitness-misu
Mulla lyheni 31-vuotiaana toisen lapsen syntymän jälkeen 23 vuorokauteen, ja siinä kierto pysyikin 22 vuotta. Sain vielä kolme lasta tuona aikana. Viime syksynä menkat loppui kokonaan veitsellä leikaten. Siihen asti kierto oli säännöllinen.
Normaalin sanotaan olevan 23-35 päivää. Lyhenevä kierto on ensimmäinen vaihdevuosien oire. Ei kannata ehkä vielä hermostua, jos imetät, saattaa se jotenkin vielä sotkea. Käy gynellä jos kuitenkin huolestuttaa.