Pystyisitkö opiskelemaan Amerikan malliin
asumalla campuksen alueella jakaen huoneen toisen kanssa
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:59"]
Ei se asuminen, mutta ne lukukausimaksut voi olla jotain hirveitä. Mistä ne oikein repii sitä rahaa opiskeluun? Jostain stipendeistä olen kuullut...
[/quote]
Vanhemmat alkavat säästää niin maan penteleesti heti kun lapsi syntyy. Sitten on jotain tukiohjelmia ja stipendejä, ja loput vaan pankkilainalla. Joku kaverini tunsi jonkun jenkkiläisen lääkäriopiskelijan jolla oli valmistuessaan jotain vajaat parisataa tonnia opintolainaa, mut ei se mitään kun palkat tämän spesialisti-alalla ovat niin kovat. Hurjaa menoa.
"His son Matthew, a third-year medical student, has racked up $190,000 in debt and still has a year to go"
"The median education debt for 2012 medical-school graduates was $170,000, including loans taken out for undergraduate studies and excluding interest."
"The median four-year cost to attend medical school -- which includes outlays like living expenses and books -- for the class of 2013 is $278,455 at private schools and $207,868 at public ones, according to the Association of American Medical Colleges, a nonprofit group of U.S. schools."
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 23:59"]
Kyllä Helsingissä vielä 90-luvulla oli opiskelija-asuntoja, joissa oli 2 asujaa samassa huoneessa. Itsekin asuin ekan opiskeluvuoden osakunnan asuntolassa isossa huoneessa yhdessä toisen tytön kanssa. Ihan hyvin meni.
[/quote]
miten esim naiminen meni? oliko kivaa kattoa kun kämppis nai jotain miestä tai oliko kiva kun sä nait jotain ja kämppis katsoi?
[/quote]
Oikeasti, hölmönäkö pidät? Jos oli mies vieraita, pariskunta majoittui olohuoneeseen. Ja kun niillä miehilläkin oli oma koti, jonne voi nainen mennä vieraaksi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:48"]
Kyllä Helsingissä vielä 90-luvulla oli opiskelija-asuntoja, joissa oli 2 asujaa samassa huoneessa. Itsekin asuin ekan opiskeluvuoden osakunnan asuntolassa isossa huoneessa yhdessä toisen tytön kanssa. Ihan hyvin meni.
[/quote]
miten esim naiminen meni? oliko kivaa kattoa kun kämppis nai jotain miestä tai oliko kiva kun sä nait jotain ja kämppis katsoi?
[/quote]
Joo, se huonehan on siis vankila, josta ei koskaan saa poistua.
[/quote]
no mun pitäs pyytää mun huonekaveria poistuun joka päivä vähintään tunniksi :D
[/quote]
Koska et ikinä voi mennä miehen luo panemaan vaan joka ikinen kerta on pantava sun luona? Asuuko miehesi vielä vanhempiensa kanssa?
[/quote]
[/quote]
Voi Pena pieni.. Miten sulla pysyy rekka tiellä kun huohotat täällä?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:44"]
Mä olin tulla hulluksi jo solussa vaihto-opiskelijana, missä mulla sentään oli oma huone ja kylppäri, vain keittiön ja oleskelutilat piti jakaa muiden kanssa. Mutta se tapa, millä ne sotkivat ympärillään kaikentiskit lojui harmaan limaisen ja rasvaisen veden keskellä päivakausia, uuni oli niin pekoninrasvasta paksainen että syttyi liekkeihin parikin kertaa ja sitten ne bilettivät yökaudet ekstasypöllyssä, kun mä yritin tehdä gradua. Ei helvetti. Pystyin olemaan siellä vuoden, ja sain sen gradunkin kasaan mutta tuliaisina mulla oli sit myös syömishäiriö ja takuuvuokraa ei koskaan palautettu, kun ei sitä keittiötä saanut siivottua enää.
Joten ei, en sanoisi pystyväni.
[/quote]?
[/quote]
yllä näkyy vain kysymysmerkki, joten en tiedä, mitä yrität kysyä. Muuten vastaisin mielelläni.