Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö opiskelemaan Amerikan malliin

Vierailija
13.07.2013 |

asumalla campuksen alueella jakaen huoneen toisen kanssa

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin mutta tässä elämäntilanteessa (lapsi ja mies ja toinen lapsi tulossa) pidän kyllä parhaana tapana ihan kotoa käsin opiskelua. Asuin opiskeluajan aina yksin kunnes muutin mieheni kanssa yhteen opintojen loppuvaiheessa eri paikkakunnale kun opiskelukaupunkini. Tämä ehkä sopi mulle parhaiten, tuli opiskeltua aktiivisemmin kun jos mulle olisi sattunut kämppiksiä, joiden kanssa olisin kaverustunut olisin varmaan liikaa aikaa ja energiaa käyttänyt heidän kanssaan höpöttämiseen ym. Mutta olisin kyllä varmasi ihan ok pärjännyt solussa ja monesti jopa vähän harmittelin, että minulta jäi soluasuminen kokematta (kavereiden soluasumista toki näin ja mieheni luona vierailin hänen solukämpässään) sen takia, että vanhempani ostivat minulle opiskeluajaksi yksiön, joka oli kyllä ihana, sieltä on niin paljon hyviä muistoja.

Vierailija
2/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:11"]

Kyllä. 15 vuotta olen asunut omillani ja niistä vain kolme yksinäni. Loput 12 vuotta olen asunut eri kokoonpanoisissa kimppakämpissä (yhdestä kämppiksestä viiteen, naisten kanssa ja sekakämpissä). Aina on toiminut, kunhan pelisäännöistä on sovittu. Tai sitten mulla on käynyt mieletön tuuri.

Tässä nykyisessä kodissa näiden ihmisten kanssa olen asunut neljä vuotta, eikä todellakaan ole aikeissa muuttaa pois. Meitä oli alunperin kaksi naista ja yksi mies (sekä muutama lemmikki) nyt on kolme naista ja kaksi miestä (eli kämppiksieni puolisot ovat muuttaneet meille. Toiselle pariskunnalle on tulossa lokakuussa lapsi, siksi etsimme koko porukalle isompaa asuntoa.

[/quote]

Nykyinen kotisi kuulostaa ihanalle. Haluaisin itsekin asua noin, ihanien ihmisten ympäröimänä. Tunsitteko lainkaan toisianne aluksi? Melko hyvä tuuri ollut jos näin on

[/quote]

Miehen tunsin kaverin kautta. Ihan sellainen puolituttu. 

Kyllä mulla on tuuri käynyt näissä kämppisasioissa, suurinta osaa en ole tuntenut mitenkään aikaisemmin, mutta aina on yhteinen sävel löydetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:44"]

miten esim naiminen meni? oliko kivaa kattoa kun kämppis nai jotain miestä tai oliko kiva kun sä nait jotain ja kämppis katsoi?

[/quote]

Ymmärtääkseni osittain tuon vuoksi ne opiskelijat laitetaankin yhteishuoneisiin, jotteivät niin helposti pääse harjoittamaan moraalitonta rappioelämää ja esiaviollista seksiä vaan vähän vahtivat toisiaan (tai tämä siinä on aikoinaan ollut ideana)

Vierailija
4/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen asunut solussakin, niin miksi ei? Ei se mielekästä olisi, mutta onnistuisi tarvittaessa. 

Vierailija
6/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pystyisin.

Vierailija
7/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita opiskelija-soluasuntoja Suomessakin.

Ei USA:ssa ole pakko asua kuin ekana vuonna dormissa, sitten voi muuttaa vuokrakämppään tai ostaa oman. Tuo on vain vissiin sitten valvotumpaa noille ekan vuoden opiskelijoille, ettei mene ihan kamalasti överiksi.

Vierailija
8/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tulla hulluksi jo solussa vaihto-opiskelijana, missä mulla sentään oli oma huone ja kylppäri, vain keittiön ja oleskelutilat piti jakaa muiden kanssa. Mutta se tapa, millä ne sotkivat ympärillään kaikentiskit lojui harmaan limaisen ja rasvaisen veden keskellä päivakausia, uuni oli niin pekoninrasvasta paksainen että syttyi liekkeihin parikin kertaa ja sitten ne bilettivät yökaudet ekstasypöllyssä, kun mä yritin tehdä gradua. Ei helvetti. Pystyin olemaan siellä vuoden, ja sain sen gradunkin kasaan mutta tuliaisina mulla oli sit myös syömishäiriö ja takuuvuokraa ei koskaan palautettu, kun ei sitä keittiötä saanut siivottua enää.

Joten ei, en sanoisi pystyväni.

Vierailija
9/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin 16v kuten ne on USA:ssa ekana opiskeluvuonna.

Vierailija
10/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:34"]

asumalla campuksen alueella jakaen huoneen toisen kanssa

[/quote] Tuon nyt viela kestaa mutta ei sita etta on luentopakko, ei voi lintsata. Ja jos ei paase tenteista lapi heitetaan ulos.

Vierailija
11/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai pystyisin, asuin opiskeluaikana ulkomailla kommuunissa, huoneessani oli vain lavuaari, vessat ja kylppärit + keittiö olivat yhteiskäytössä. Homma toimi hienosti ja nuo pari vuotta olivat todella mahtavia

Vierailija
12/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
13/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:45"]

[/quote]

17-18.

Vierailija
14/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei ole kuin 17v tai 18v.

16v ollaan lukiossa.

Vierailija
15/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tossa iässä ollaan vasta high schoolissa. college alkaa 17-18 v:nä.

Vierailija
16/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asuminen, mutta ne lukukausimaksut voi olla jotain hirveitä. Mistä ne oikein repii sitä rahaa opiskeluun? Jostain stipendeistä olen kuullut...

Vierailija
17/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän naisillakin olla kuitenkin asevelvollisuus, jos yhteisasuminen on noin vaikeaa...

Vierailija
18/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:54"]

[/quote]

No ei ole kuin 17v tai 18v.

16v ollaan lukiossa.

[/quote]

No moniko suomalainen on 17v iässä yliopistossa?

Vierailija
19/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että "vain" huone jaetaan.Pesutilat ovatkin sitten koko kerroksen kesken yhteisiä ja ruoka syödään vieläkin suuremmassa hallissa...

Vierailija
20/45 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 15 vuotta olen asunut omillani ja niistä vain kolme yksinäni. Loput 12 vuotta olen asunut eri kokoonpanoisissa kimppakämpissä (yhdestä kämppiksestä viiteen, naisten kanssa ja sekakämpissä). Aina on toiminut, kunhan pelisäännöistä on sovittu. Tai sitten mulla on käynyt mieletön tuuri.

Tässä nykyisessä kodissa näiden ihmisten kanssa olen asunut neljä vuotta, eikä todellakaan ole aikeissa muuttaa pois. Meitä oli alunperin kaksi naista ja yksi mies (sekä muutama lemmikki) nyt on kolme naista ja kaksi miestä (eli kämppiksieni puolisot ovat muuttaneet meille. Toiselle pariskunnalle on tulossa lokakuussa lapsi, siksi etsimme koko porukalle isompaa asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä