Mitä voin tehdä?
Tunnen olevani täysin ansassa. En enää tiedä, miten saisin elämäni takaisin raiteilleen. Olen stressaantunut ja kai vähän masentunutkin, mutta en kuitenkaan millään tavalla itsetuhoinen. Joka päivä yritän hokea itselleni, että tämä päivä on hyvä, mutta iltaisin mietin kuitenkin, miten pääsen tästä irti. Meillä on yritys, jolla menee tällä hetkellä todella huonosti, on mennyt jo vuosia ja olemme olleet ilman palkkaa molemmat ja ottaneet lisää velkaa, ettei yritys kaatuisi. Meillä on kymmeniä työntekijöitä ja viime vuosina sairaspoissaoloja työntekijöillä on ollut todella paljon ja olemme joutuneet tekemään itse töitä viikonloppuisinkin ilman lomia. Yritystä emme voi lopettaa, meiltä menisi sitten kaikki ja samalla kymmenet ihmiset menettäisivät työpaikkansa. Tuntuu, ettei tilanteesta ole mitään ulospääsyä ja kun viime vuodet on menneet täysin työlle omistautuen, en enää osaa edes elää tavallista perhe-elämää. Suhteeni lapsiin on hyvä, mutta tunnen jatkuvaa syyllisyyttä, kun en ole koskaan kotona ja silloin kun olen, en jaksa keskittyä heihin riittävästi. Jos saan viikonlopun vapaaksi, en saa mitään aikaiseksi, en jaksa tehdä mitään. Haaveissani vietämme aikaa yhdessä koko perhe retkeillen tms. mutta koskaan ei ole aikaa ja vaikka olisikin, en jaksa lähteä mihinkään. Olen vajaa 40-vuotias ja tunnen, että päivät vain lipuvat ohitseni, odotan koko ajan muutosta, jota ei tule, koska en pysty sitä tekemään.
Kommentit (5)
Sun pitäisi päästä käymään koko tilanne jonkun kanssa kokonaan läpi. Rauhassa ja rehellisesti. Työntekijöillä on kuitenkin työttömyysturva, mutta lapsillasi on vain sinut.
Sun pitäisi päästä käymään koko tilanne jonkun kanssa kokonaan läpi. Rauhassa ja rehellisesti. Työntekijöillä on kuitenkin työttömyysturva, mutta lapsillasi on vain sinut.
Makselette palkkoja tyontekijoille joiden toita joudutte itse tekemaan. Karsikaa nyt ensimmaiseksi pois tuottamattomimmat tyontekijat ja sitten kun tuloslaskelmat nayttavat paremmilta, on helpompi myyda, jos sita sattuisitte haluamaan. Jos haluatte selviytya lamasta, pitaa toimintatapoja muuttaa niin etta yritykselle on mahdollista jatkaa toimintaa pienemmalla liikevaihdolla.
Jospa onnistuisitten myymään yrityksen,niin ette menettäisi ihan kaikkea mutta saisitte takaisin elämänne.