Käykö maskiksi esim. kaulahuivi kasvoilla
jos se suositus tulee, vai pitääkö tosiaan ostaa oikeita kasvosuojia?
Kommentit (4)
Eiköhän riitä, mitta kaulaliina a) hiostaa b) on hankalampi ottaa pois turvallisesti c) vaikeampi desinfioida joka käytön jälkeen.
Olen käyttänyt maskia jo viikon ja todennut, millaiset ovat parhaita, joten tilasin juuri lisää netistä. Paras on oikein ommeltu kangasmaski, jonka voi käyttää aina uudelleen, riittää kun kiehauttaa kattilassa illalla. Valitettavasti paras valikoima on tosin ulkomailla, laadullisesti ja ulkonäöllisesti kivan näköisiä kuoseja.
Vinkkinä jos tilaatte, niin kannattaa olla sellainen kangasmaski, jossa on uloin kerros polyesteriä ja lisäksi on 2 sisempää kerrosta, jotka voi olla puuvillaakin. Lisäksi kuminauha korvan ympäri, ei naruja. Ja muotoilu niin, että on nenän kohdalta korkeampi, eli ei perinteinen suorakaide. Ja parhaissa on nenän kohdalla pieni metallilanka upotettina, jolla saa muotoiltua istumaan parrmmin omaan naamaan. Tällaisen hinta on nrtissä n 10 euroa plus postituskulut.
Itselläni on mennyt päivässä mx 3 maskia (menomatka, tulomatka ja kauppareissu). Eli n 30 euron hinnalla saa kestomaskeja. Jos joku haluaa enemmän ja halvemmalla, niin on edullisinta ommella itse Marttojen ohjeen mukaan (www.martat.fi)
Suositus ei ole pakko. Jos pakko tulisi, olen varma, että mikä tahansa riepu riittäisi pitämään poliisin loitolla.
Suojaako mielestäsi kaulahuivi yhtä hyvin kuin kasvomaski? Mitä järkesi sanoo?