Suomen hotelleitten huoneluokitukset surkeita!
Oltiin taas vaihteeksi hotellissa yötä ja huone oli tämmöinen superior luokan eli mukamas vähän parempi ja kalliimpi toki. Mietin, että eikö tuohon kukaan puutu miten huoneita markkinoidaan. Varsinkin vanhemmissa hotelleissa huoneet ovat aina samaa tasoa kuin standart..lisänä vaan, että pöydältä löytyy se vedenkeitin ja teepussit. Oma mokahan tuo on kun taas tuo virhe tehtiin, että otettiin ns.parempi huone, mutta mietin tosiaan eikö laissa oo mitenkään määritelty mikä on huoneitten ero oltava.. et saako tosiaan minkä tahansa huoneen myydä parempana laittamalla sinne noi kahvi/teevälineet. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (8)
On, kartan nykyään Sokos hotelleja koska ne ovat pääasiassa surkeita niin huoneiden kuin palvelun tasolla.
onko omenahotelli sitten viiden tähden hotelli kun kaikissa huoneissa on tee ja kahvi?
Tässähän on paljon mahdollisuuksia itse vaikuttaa. Lukea arvostelut, katsella kuvia, googlettaa lisää, rastittaa tarvitsemansa ja kun saa vahvistuksen, vielä peruuttaa.
Hotelleissa ei meille ainakaan pettymyksiä nykyään tule Suomessa.
Juurikin näissä isoissa ketjuissa on paljon vaihtelua. Uusimmissa hotelleissa huoneluokitukset on kohdillaan. Itse vaan mietin, että eikö tuo ole jo asiakkaan huijausta periä korkea hinta huoneesta mikä ei tosiaankaan vastaa luokkaansa. Omput on ihan ok perus hotelli😊
Hotellin luokitus tulee hotellin palvelujen perusteella, ei sen laadun. Yleensä toki paremmat hotellit (ei S-ryhmä) yrittävät panostaa muutenkin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_rating#European_Hotelstars_Union
Hotelli Aulanko. Joku kalliimpi sviitti. Ei hemmetti, on varmaan vitsi.
Huoneluokitus on eri kuin hotelliluokitus
Tähtiluokitukset eivät mene ihan sen mukaan, mitä tavallinen matkailija yleensä tarvitsee.