Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten postitatte Tori-paketit?

UmmikkoMyyjä
01.08.2020 |

Miten postitatte suurikokoiset paketit, esimerkiksi talvitakit? Itse olen ummikko asian suhteen. Ajattelin vain pakata tuotteen ilmatiiviiseen muovipussiin ja viedä postiin, toivoen halpaa kuljetusta. Tiedä sitten minkä hinnan osaa asiakkaalta pyytää etukäteen...

Kertokaa neuvoja te armaat postimyynnin konkarit!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ostajalta, haluaako hän paketin postiin vai postiautomaattiin. Postin sivuilta näet, minkä kokoisen paketin voit automaattiin lähettää. Siellä on pakettien mitat ja hinnat. Jos ostaja haluaa tavallisen postipaketin, senkin hinnan näet Postin sivuilta. Sinulla varmaankin on vaaka, jolla punnitset paketin.

Vierailija
2/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko päällä ja huulipunaa huulissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tuote. Mittaa paketti (mittaa jo ennen myyntiä, niin tiedät minkä verran pyydät ostajalta postikuluista). Maksa koon mukainen hinta postin sivuilla. Vie paketti postiin. Lähetä seurantakoodi ostajalle.

Vierailija
4/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännössä ostetaan postitus jo kotikoneelta? Pitääkö tulostaa jotain vai kuinka se toimii? Entä jos menee väärin?

Vierailija
5/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä ostetaan postitus jo kotikoneelta? Pitääkö tulostaa jotain vai kuinka se toimii? Entä jos menee väärin?

Ei tarvitse tulostaa paitsi XXS-koon paketissa, josta ei ole kysymys. Simppeli prosessi, ostetaan kuin mikä tahansa verkkokauppatuote ja sitten saa koodin, joka kirjoitetaan ihan kynällä paketin päälle. Lisäksi paketin päälle pitää tulla molempien osapuolten nimi, osoite ja puhelinnumero. Eli toriostajalta pitää kysyä nämä tiedot ja lisäksi se, mihin automaattiin hän paketin haluaa.

Vierailija
6/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimessa omaposti sovellus, josta maksan paketit ja seuraan niiden kulkua. Myös itselleni tulevat, kaikki. Ja yritän aina mahduttaa pienimpään ja halvimpaan mahdolliseen pakettiin. Se on kohtuutonta vaatia ostajalta enempää rahaa tuotteen ja halvimmman postikulun lisäksi. Paitsi tietysti jos asiasta on etukäteen sovittu. Kaikki mahdolliset paketointikulut maksan itse, eli kirjekuoret, laatikot tai paperipussit.

Vierailija
7/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.posti.fi/palvelutverkossa/lahettaminen 

Tuolta saa hyvät ohjeet ja voi maksaa sen paketin. Itse suosin pakettiautomaatista lähettämistä, koska postissa saa yleensä jonottaa hyvän aikaa. Muovipussiin suhtaudun kyllä vähän varauksella, riippuen tietysti siitä, millaista tarkoitat. Mieti siis, kestääkö se repeytymättä?

Vierailija
8/16 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrältä ärrälle kulkee myös matkahuollon ärräpaketit, niitä on 3 kokoa, 2 laatikkoa ja 1 pussi. Alle 8e maksaa lähetys, jos vaan saat mahtumaan siihen isompaan.

Vierailija
9/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en tee Tori-kauppaa. Vaikuttaa ihan kamalan hankalalta.

Vierailija
10/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuollossa saa lähetettyä parhaiten vähän isommat paketit. Ei ole hankalaa. Kaikki ohjeet ja hinnat löytyvät netistä ja tietää jo kotona mitä lähettäminen maksaa.

Vierailija
11/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En postitakaan - rahat vain tililleni ja unohdan koko asian...

Vierailija
12/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.posti.fi/palvelutverkossa/lahettaminen 

Tuolta saa hyvät ohjeet ja voi maksaa sen paketin. Itse suosin pakettiautomaatista lähettämistä, koska postissa saa yleensä jonottaa hyvän aikaa. Muovipussiin suhtaudun kyllä vähän varauksella, riippuen tietysti siitä, millaista tarkoitat. Mieti siis, kestääkö se repeytymättä?

Minä olen myös tältä sivulta katsonut aina nuo koot ja niiden mukaan ilmoittanut postikulut. Pakettien ostaminen palvelusta on helppoa ja sivulla annetaan hyvät ohjeet mitä merkitä pakettiin ja minne se viedä. Olen suosinut läheiseen pakettiautomaattiin viemistä, silloin tiedot kirjoitetaan pakettiin itse sivun ohjeiden mukaan.

Pelkkä tavallinen muovikassi voi olla liian heppoinen rikkoutumaan, sitä voisi kai vahvistaa laittamalla pari kassia päällekkäin. Muovikassipaketti ei kyllä välttämättä pysy hyvin mitoissaan. Jos tekee enemmän kauppaa, kannattaa säilyttää itse saamiensa pakettien pahvipakkauksia, paksuja kartonkikirjekuoria ja niitä vahvoja muovipakkauksia joissa vaatteet voi tulla. Mutta olen kyllä hyödyntänyt pakettimateriaaliksi myös muita pahvilaatikoita ja -koteloita, paksuja lahjapaperikasseja ja vahvaa muovia ja laittanut paljon pakkausteippiä.

Vierailija
13/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on puhelimessa omaposti sovellus, josta maksan paketit ja seuraan niiden kulkua. Myös itselleni tulevat, kaikki. Ja yritän aina mahduttaa pienimpään ja halvimpaan mahdolliseen pakettiin. Se on kohtuutonta vaatia ostajalta enempää rahaa tuotteen ja halvimmman postikulun lisäksi. Paitsi tietysti jos asiasta on etukäteen sovittu. Kaikki mahdolliset paketointikulut maksan itse, eli kirjekuoret, laatikot tai paperipussit.

Kannattaa tosiaan tehdä pakettien ostamiset verkkokaupasta kirjautuneena postin palveluun, niin saa omat tietonsa siihen suoraan ja on helpompi seurata pakettien perillemenoa jälkikäteen. Voi käyttää joko mobiilisovellusta tai kirjautua tietokoneen selaimessa postin sivuille.

Vierailija
14/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se ei ole. Ja mitään vaakaa en ole mihinkään koskaan tarvinnut joissain vaatteiden ja kenkien lähetyksessä.

Ennen minäkin ajattelin että onpa vaikeaa ja vaivalloista ja myin pelkästään vain noutona. Pari kertaa sitten postitin ja sen jälkeen se onkin ollut ihan lastenleikkiä

Nopeasti sen oppii jo ihan silmämääräisesti arvioimaan meneekö vaate/lastenvaatepaketti/kengät S-koon vai M-koon kokoiseen pakettiin.

Ja kaikista helpointa on tietysti ärrälähetys kun voit netissä rekisteröidä lähetyksen valmiiksi (ilmaiseksi ja saat vielä paketin hinnasta vähän alennusta jos sen teet), saat koodin, menet ärrälle jossa pakkaat tuotteen ärrällä olevaan pussiin tai pakettiin, menet kassalle, annat koodin jolla myyjä tulostaa lähetystiedot (omasi ja vastaanottajan yhteystiedot), liimaa ne paketin päälle ja maksat. Ei tarvitse itse hommata pakkausmateriaalia tai edes kirjoittaa paketin päälle mitään. Kauhean isoja ei ärräpakettina voi postittaa, mutta pienten lasten haalarit esim menee pussiin. Ja kenkiä olen pakettina lähettänyt.

Vierailija
15/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voithan laittaa, että vain nouto käy. Mutta ei ole postittaminenkaan vaikeaa, kotona voit tehdä kaikki valmiiksi ja kiikuttaa sen paketin postiin/lähikauppaan. Hemmetin kallista se kyllä on mutta ostajahan ne postikulut maksaa.

Vierailija
16/16 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sulla on joku paksumpi pussi Zalando tms. niin sellaiseen ehkä uskaltaisin pakata jonkun vaatteen. Ja postitushinnat menee nykyään paketin koon mukaan ei painon. Esim postin M-koon paketti on max 19x36x60 ja hinta 7,90 painoi se mitä vaan, 35 kiloon asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi