Mun 12v lapseni on erikoinen syöjä
Jos antaa herkkuja, syö ehkä 2 palaa suklaata, joskus syö yhden tuutin jäätelöä tai pienen palan esim marjapiirakkaa. Koskaan ei syö enenpää. On valtavan hoikka. Onko muilla tällaista?
Kommentit (10)
Noin minäkin teen. Mitä outoa tuossa muka on?
Mun veli oli tuollainen lapsena. Ei jaksanut syödä jäätelötuuttia, söi aina jäätelöpuikon. Aina jäi kesken tikkari tai suklaapatukka. Kahvipöydästä otti yleensä keksin, kun sekin saattoi jäädä puoliksi syömättä.
Murrosiässä muuttui sitten täysin. Silloin meni sipsipussi jos toinenkin ja myös karkkia ja limua. Ihme, että pysyi laihana!
Mun 16 v poika ei myöskään pidä makeista herkuista. Suurinta osaa ei vaan syö. Suolaiset herkut kyllä kelpaa.
Samoin minä en pidä oikein mistään makeasta. Äklöttää ja on yksinkertaisesti pahaa.
Höh, toihan on normaalia. Jos syön enemmän herkkuja, tulee äklö olo.
Samanlainen 12-vuotias poika meillä, aina on sanonut pienen määrän makeaa jälkeen ”äklöä”. Yksi karkkipussi kestää monta viikkoa. Pidän hyvänä asiana tätä. Syö hyvin normaalia (terveellistä) ruokaa, on hoikka, muttei mitenkään ylilaiha. Lihaksikas ennemminkin, kun harrastaa urheilua.
Vain av-mammalle voi olla ongelma, ettei lapsi syö HERKKUJA.
Voi kun olisikin. Meillä joutuu tiukasti rajoittamaan ja kaikki menis mitä vaan löytyy. Ei osteta herkkuja kotiin. Vinkuvat kyllä ja joskus kun lomalla/juhlissa tmv on ollut enemmän tarjolla niin ei mitään määrää :((. Vaikeaa pitää tällaisia lapsia normaaleissa painoissa kun oma olo ei sano missään vaiheessa stoppia.
Itse aina säästin lapsena saamani karkit yms. Ei tehnyt mieli. Omat lapset on hirveitä herkkuhiiriä ja joudun olemaan heille tiukkana ettei tule ylimäär.kiloja.
No miten hänen sitten pitäisi syödä herkkuja? Vetää litra jätskiä tai suklaalevy kerralla? Jos syö tavallista ruokaa ihan normaalisti ja saa siitä pääosan tarvitusta energiasta, niin en nyt tiedä, miksi herkkujen ahmimisen pitäisi olla joku tavoite.
Anoreksia?