Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette anna lasten tehdä MITÄÄN rannalla yms

Vierailija
09.07.2013 |

Olen nyt pari viikkoa viettänyt lasten kanssa kesälomaa. On kierretty Helsingin rannat ja kaikki perinteiset kesäpaikat. Tänään taas mm kuutelin rannalla erinäisiä äitejä ja isiä:

- älä kiipeä sille kivelle, se voi olla liukas (kivi 30cm korkea, tyttö n 6v)

-älä istu hiekassa, sulla menee jalat ihan hiekkaisiksi (poika n 8v, jäivät vielä meidän jälkeen eli eivät olleet heti ainakaan lähdössä kuljettamaan hiekkaa jaloista autoon)

- älä roiskuta vettä, täällä on muitakin (ei ollut ketään ainakaan 10m säteellä, äitikin kiekui rannalta ohjeita)

- älkää juosko noin kovaa, voitte kaatua. nyt kyllä lopetatte juoksemisen (ala-aste ikäisiä poikia nurmikolla)

Onko vanhemmat kerta kaikkiaan niin stressaantuneita vai mistä toi johtuu, että mihinkään ei saa kiivetä, ei saa juosta, viskoa kiviä eikä mitään. Asioita siis, joista ei kellekään ole mitään haittaa tai vaaraa.

älä, älä, älä. Ei, ei, ei.

Huoh. itsekin väsyy jo pelkästä kuuntelemisesta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, viime viikolla joku valitti kun lapset saavat tehdä rannalla IHAN KAIKKEA eikä vanhemmat rajoita yhtään ja moitti kun pikkupojat juoksevat rannalla niin hiekka lentää

teki niin tai näin, niin aina väärinpäin :=D

Vierailija
2/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kai se aina menee :)

Itse jotenki ajattelen, että kyllä se lasten kesään kuuluu se kiipeily, vedessä kahlailu ja pienet asfaltti-ihottumat ja laastarit :)

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin erilaiset käsitykset siitä mitä lapset saavat tai voivat tehdä. Viime viikolla oltiin mummulassa ja mentiin uimaan eräälle järvelle, jossa on uimahyppyä varten sellaiset hienot kerrostelineetkin tehty. Meillä oli följyssä kolme poika iältään 12-13 v ja kaikki uimataitoisia ja ihan hyppytaitoisiakin, sekä 7- ja 5-vuotiaat tytöt.

Tytöt jäivät rannalle hiekkaleikkeihin ja pojat menivät hyppimään. Ehtivät olla sellaisen puoli tuntia vedessä kun eteemme huovalle, jossa istuin noin 10 metrin päässä tytöistä ja rantaviivasta, ilmestyi vihainen naisihminen iältään arviolta 50-60-v.

Nainen alkoi huutaa että nyt menette heti vahtimaan noita poikianne. En ensin tajunnut mitä tarkoitti mutta sitten mulla sytytti että pojat, pojat... Kysyin mitä pojat ovat tehneet, ja nainen siihen että eivät mitään, mutta eivät ne siellä voi vahtimatta olla, tiedä mitä keksivät. Sanoin että pojat ovat uima- ja hyppytaitoisia, mutta ei se mennyt perille vaan nainen vain jankutti että ei noin nuoria voi jättää yksin hyppimään. No, siinä näköetäisyydellä ne olivat, maksimissaan 30-40 metrin päässä minkä sanoinkin naiselle ja silloin sain täyslaidallisen siitä, kuinka huono äiti olen kun en piittaa lapsistani ja kuinka halpa ihmishenki on minulle ja muuta "mukavaa". Rouva marssi sitten pois kun sai sanottavansa sanottua, mutta kyllä oli kummallinen välikohtaus.

Vierailija
4/4 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tossa on varmaan yksi syy kysymykseen. Siis mitä nr.4 oli käynyt. Eli jos et kiellä olet huono vanhempi ja päinvastoin. Kyllä oli luksusta omassa nuoruudessani ;) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi