Enpä kyllä tunnista itseäni ylipainoisena tämä lääkärin kommenteista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006588365.html
- En koe hyökkäyksenä ylipainosta puhumista, toki asian voi esittää monella tavalla jos siitä tahtoo puhua.
- Kaikki suvussani eivät ole lihavia, itseni lisäksi tiedän vain yhden. Perinnöllisyyttä en osaa asiaan yhdistää, outo ajatus.
- Tottakai voin asialle paljonkin, mikäli haluan.
- En ole ikinä kärsinyt kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Yksi lääkäri sen kerran halusi tarkistaa. En myöskään ole pettynyt, etten siitä kärsi.
- Mite muut voivat puuttua asiaan joka on omissa käsissä? Mitä he voivat asialle tehdä? On naiivi oletus, ettei ylipainoinen itse tunne terveysongelmia. Tai, no ehkä joku peruskoulun käynyt ei tunne, mutta minä ainakin tunnen, ja varmaan useimmat muutkin.
- Jos vaiva josta kärsin johtuisi ylipainosta, tuon sen itse ensimmäisenä esiin.
- parista kilosta ei ole hankala päästä eroon, vaan helppo
- Lääkärin luulisi tietävän, ettei liikunta ratkaise paino-ongelmaa, vaan syömiset ratkaisevat. Liikunta on mukavaa kyllä, ja hyväksi lihaksille. Laihduttamaan siitä ei ole.
- Itse aina pyydän verenpaineen mittausta, ja kotona on verensokerimittari, tottakai. Kolesteroliakin olen tarkkaillut nuoresta asti, jo vuosia, ennen kuin oli yhtään ylipainoa.
- Lihavuusleikkaus ei ole oikotie, eikä varmaan kovin moni sitä sellaisena pidä. Tätä kirurgitkin korostavat. Vippaskonsti???
- Todellakin myönnän ihan itse, että ylipaino on terveysriski, ihan satavarmasti!
- Laihdutukseen vain tarvitaan se OMA HALU. Lääkärin halu ei riitä.
Kommentit (2)
Onko todellakin monet muut ylipainoiset tuollaisia, millaisen kuvan jutusta saa?
Siis tämäN lääkärin.