Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko ihminen ruokaa todella 5-6 kertaa päivässä vai riittääkö jos syö kerran-kaksi vuorokaudessa?

Vierailija
01.08.2020 |

Mitä haittaa harvemmasta syömisestä siis on? Ystäväni saarnasi minulle, että pahoinpitelen itseäni kun syön niin harvoin. Olimme siis yhdessä mökillä, ja siellä kiinnitti huomiota ruokarytmiini. Syön harvoin, mutta täysrasvaista ruokaa, kasviksia joka päivä. En harrasta kahvileipiä vaan juon kahvini mustana.
Olen normaalipainossa.

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön yli 5 krt päivässä. Pakko kun on nälkä. Ja kahvin kanssa ain kahvileipää.

Miksi alapeukut?

Vierailija
82/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, näitä vastauksia kun lukee vois kuvitella että Suomessa on vain ja ainoastaan hoikkia, terveitä ihmisiä ja lihavuus + elintapasairaudet on pelkkää huhupuhetta. Pistää miettimään, että mitenköhän moni joka vakaasti uskoo syövänsä "vain kerran tai kaksi päivässä" todellisuudessa napostelee pitkin päivää ja iltaa mutta niitä ei vaan lasketa kun ei ole pöydän ääressä lautaselta tapahtuvaa oikeaa ateriasyömistä? Jätski siellä, limu, namu täällä ja vähän siiderii ja vinkkuu ja sitä rataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön yli 5 krt päivässä. Pakko kun on nälkä. Ja kahvin kanssa ain kahvileipää.

No miksi ihmeessä syöt sellaista ruokaa, joka vain nälättää??

Vierailija
84/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen tarvitse 5-6 ateriaa päivässä. Itse syön arkisin 2x/pva ja viikonloppuisin 3x, en ymmärrä miksi pitäisi mupeltaa koko ajan jotain.

Ei terve ihminen mutta minulla sokeriarvot tippuu heti jos en syo joka neljas tunti. Ihan on sairaalassa tutkittu eika mitaan luulosairautta.

Mika ihme teita vaivaa etta pitaa koko ajan arvostella muiden ihmisten tekemisia?

Vierailija
85/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Ihminen ei ole terve jos hänen elimistönsä ei pysty säätelemään verensokeria. Joillakin suomalaisllahan on tämä "kiukkugeeni", jonka johdosta yllättäviä tappojakin tapahtuu.

Minulla on kaveri, joka tulee todella ärtyneeksi, jos syömisestä on yli kolme tuntia! Siksi hänelle pitää aina olla ruokaa tai vähintään leipää kaapissa jos tulee käymään. Liekö joku verensokerijuttu sitten. Itse pystyn olemaan syömättä helposti 20 tuntia.

Ja leipää syömällä vielä pahentaa asiaa.

Vierailija
86/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tavallista kotiruokaa syön.

Vierailija
87/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä juuri :)  Pastaa, perunaa, leipää, puuroa, keinorasvaa.

Vierailija
88/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri pysyy tasaisempana kun syö säännöllisesti vaikkapa 3 h välein. Ja auttaa myös hillitsemään nälkää siten ettei nälkä kerkeä paisua suureksi ja sit tulee hotkittua kaikkea mitä eteensä saa ennenkun pyörtyy.

Tuolla tyylillä juuri verensokeri heittelee. Insuliinit huipussaan koko ajan, jos puputtaa jotain hiilihydraattia.

Oletko kuullut hypoglycemiasta? Ota asioista selvaa ennenkuin kirjoittelet teorioitasi. Kaikki hiilihydraatit ovat kiellettyjen listalla jos karsii hypoglycemiasta.

Vierailija
89/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun olen itse saanut syömiseni päättää, eli koko aikuisikäni, olen syönyt tasan kerran päivässä ja aina saman annoksen. Syön mikrokeiton (yleensä chili-bataatti) ja purkillisen raejuustoa, sekä joko puolikkaan kurkun (pilkottuna) tai pussillisen pikkuporkkanoita. Joskus makeanhimoon saatan ostaa lakkaraejuustopurkin jälkkäriksi. Kahvia juon paljon.

Olen supernirso eikä vaan ole ikinä nälkä, joten miksi kiusata itseä ylimääräisellä syömisellä. Ihan normaalipainoinen olen (167/65) ja elän reipasta elämää.

Oma keho tietää. Kaverisi keho ei ole sun keho, ap, joten älä kuuntele sitä.

Autismin kirjo?

Suhteeni ruokaan on parempi kuin isolla osalla ihmisistä tuntuu olevan, joten ihan sama vaikka haukut mitenkä.

Mistä lähtien autismin kirjo on ollut haukkumista? Usein se selittää äärimmäisen nirsouden ja oudot ruokailutavat. En ymmärrä, mitä syytä siitä on pahastua.

Vierailija
90/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupeltaa, mupeltaa... Miten olisi ihan vaan syödä? Miksi siitä pitää tehdä negatiivinen asia? Eri ihmisille sopii erilaiset ruokailurytmit.

Vierailija
91/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pärjään kun syön aamupalan (esim. kananmuna, rasvakahvi ja pähkinä-siemen-marjasmoothie), lounaan (esim. kalaa, voisulaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia) ja päivällisen (lounaan kaltainen, mutta kalan tilalta kanaa, lihaa tai joskus maksaa tai veriruokaa). Jälkiruuaksi syön yleensä marjoja ja kermavaahtoa tai hyvää juustoa ja palan raakasuklaata. Kupillinen kahvia iltapäivällä. En jaksaisi syödä enempää, eikä ole nälkä. En ymmärrä miksi ihmiset jatkuvasti pupertaa jotain ja sen kahvin kanssa pitää aina syödä jotain. 

Rasvakahvi?

Kuppi kahvia + voita ja kookosöljyä.

Vierailija
92/172 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin usein suututaan, jos en halua laiduntaa jonkun seurassa jopa 0,5-1h välein. Sairasta, varmaan hampaatkin tämmöisellä naposteluilla kunnossa, kun ylläpidetään jatkuvaa happohhyökkäystä yllä! Syön 2-3 kertaa päivässä, annoskoko joskus mietityttänyt, mutta en jaksa eikä ole ruokahlau syödä yleensä vähän väliä.

Vierailija
93/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä on se ihmeruoka joka pitää nälän?

Vierailija
94/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalahullu on vaihtanut taktiikkaa. Ja veikkaampa että moni näistä "syön kerran päivässä ja pärjään sillä" ei laske syöntikerroiksi kaikkea mitä suuhunsa pistää tyyliin "söin yhden leivän ei tätä lasketa"

Vierailija
95/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro laihdutti kymmeniä kiloja siten, että söi vain silloin kun tuli oikea nälkä. Siinä on kokemusperäinen tieto.

Vierailija
96/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki kotona? Kaipaat jotain ihmeruokaa :)

Vierailija
97/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä on se ruoka joka pitää nälän.

Vierailija
98/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia enemmän.

Vierailija
99/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kuin lintu: aina jotain nokkimassa, jollei nuku.

Ennen sanottiin, että syö kuin lintu: kaksi kertaa oman painonsa päivässä.

Vierailija
100/172 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia enemmän.

Syön paljon lihaa.