Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen naapurin kissalle?

Vierailija
08.07.2013 |

Naapurpintaa kissansa olla vapaana rivarimme pihoilla, ollaan monta kertaa sanottu että pitäis kisaansa kiinni, koska käy kusella yleisellä hiekkalaatikolla sekä meidän takapihan laatikolla. Lisäksi kusee terasseille yms.

Kissa on kolme kertaa viety rankkurille josta naapuri on aina hakenut kissan takaisin Ja valittanut että teemme tahallaan kiusaa hänelle. Vanha naapurin mummo puolustaa kissanaapuria koska kissa on kuulemma niin ihana Eikä siitä ole haittaa, niin hänelle!!

kissa on kussut takapihalla olleisiin lasten vaunuihin, silloin vein rankkurille. Edellisen naapurin taaperoa raapaisi. Ja nyt tuli tosiaan meille sisälle ja kävi meidän lemmikipäälle. Nyt se on kodinhoito huoneessa Ja mietin että veisin naapurikaupunkiin piikille.. Tai toisena vaihtoehtona jos mahdollista veisin sen tuttavaperheen maatilalle.. En vaan jaksa enää ottaa naapurin kanssa yhteen kun se ei korvaa mitään eikä välitä puheista..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap? Tapoitko kissan?

Vierailija
2/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi toisen kissaa tappaa tietenkään (ajattele nyt järkevästi!!) , mutta voit ajaa pois. laita vettä suihkepulloon ja suihkuta naamalle, kissat ei siedä vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ihmettelen sitä kun meillä on aina ollut omia kissoja, eikä ne ole tuhonneet mitään, eivätkä kuseskelleet ympäriinsä. sen kyllä tiedän että lasten hiekkalaatikko on kissoille mieluinen kakkapaikka ja se jos mikä on toki  ikävää.

Vierailija
4/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 23:15"]

Mulla on lapsia ja omia lemmikkejä, eN ala mitää pippureita laittamaan..jos maatilan perhe ei ota sitä niin se menee kissojen taivaisiin, taas on paskantanut hiekkalaatikkoon kun lapsi on leikkinyt siellä.

[/quote]

Kerran sulla on lemmikkejä, miltä tuntuisi jos naapurisi tappaisia SINUN lemmikkisi?!! Juttele sen naapurisi kanssa. ÄLÄ OLE TYPERÄ!

Vierailija
5/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 22:22"]

Naapurpintaa kissansa olla vapaana rivarimme pihoilla, ollaan monta kertaa sanottu että pitäis kisaansa kiinni, koska käy kusella yleisellä hiekkalaatikolla sekä meidän takapihan laatikolla. Lisäksi kusee terasseille yms.

Kissa on kolme kertaa viety rankkurille josta naapuri on aina hakenut kissan takaisin Ja valittanut että teemme tahallaan kiusaa hänelle. Vanha naapurin mummo puolustaa kissanaapuria koska kissa on kuulemma niin ihana Eikä siitä ole haittaa, niin hänelle!!

kissa on kussut takapihalla olleisiin lasten vaunuihin, silloin vein rankkurille. Edellisen naapurin taaperoa raapaisi. Ja nyt tuli tosiaan meille sisälle ja kävi meidän lemmikipäälle. Nyt se on kodinhoito huoneessa Ja mietin että veisin naapurikaupunkiin piikille.. Tai toisena vaihtoehtona jos mahdollista veisin sen tuttavaperheen maatilalle.. En vaan jaksa enää ottaa naapurin kanssa yhteen kun se ei korvaa mitään eikä välitä puheista..

[/quote]

kissat ei pidä sitrushedelmien tuoksusta, voisko sitä käyttää hyväksi jotenkin? suihkutat sitruunavettä kaikkialle??

Vierailija
6/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira!! :)

Vierailija
7/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 23:29"]

No kai sulla sitten on munaa edes tappaa se itse. Tapa se lasten silmien edessä ja totea: "Näin saa tehdä jos ei tykkää jostakin".

[/quote]

siinä on hyvä elämänohje lapsille, eikun nirri poikki jos jostain ei pidä, pätee niin eläimiin kuin ihmisiinkin.

Vierailija
8/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäs hankkia kissa, se pitää toiset kissat poissa.

Vierailija
9/37 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan, mua todella ihmetyttää ihmiset jotka anovat tolle kissalle ymmärrystä ja lisää henkiä.

Ainoa tapa huolehtia omasta kissastaan, on pitää se sisäkissana.

Minä en ikinä päästäisi omaa kissaani juoksentelemaan vapaasti, en ikinä.

Juu, tiedän että ulkokissojen omistajien mielestä kissojen pitää päästä kuljeskelemaan ulkona vapaasti, tai niitten mielenterveys vaarantuu.

Puhutte paskaa.

Kissan. kuten ei koirankaan, ei todellakaan pidä päästä kuljeskelemaan vapaasti.

Eläimen omistajan pitää huolehtia eläimen ulkoilutuksesta, virikkeelllistämisestä ,  mutta eläintä ei saa päästää mihin hyvänsä kuljeskelemaan. Maailma on täynnä vaaroja.

Minä asun maalla, mun entisen kissani ilmeisesti tappoi kettu. Löytyi vaan ketun jäljet ihan meidän terassin vierestä, ikinä ei enää löytynyt mun rakasta kissaani :(

Mun nykyinen kissani on sisäkissa, ollut jo 9v, vaikka miten  asutaan maalla.

Vierailija
10/37 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 23:40"]

Jos totta puhutaan, mua todella ihmetyttää ihmiset jotka anovat tolle kissalle ymmärrystä ja lisää henkiä.

[/quote]

Minäkin olen sisäkissanpidon puolestapuhuja henkeen ja vereen. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, ettei kyseistä kissaa (eikä muitakaan vastaavan tapauksen kissoja) saa missään tapauksessa lähteä tappamaan! Kissa on täysin viaton siihen, että sen idiootti omistaja ei kanna vastuutaan kissasta vaan päästää sen kuljeksimaan vapaasti ja aiheuttamaan tuhoja muille ihmisille. Lisäksi ulkokissakin voi hyvin sopeutua sisäkissaksi, jos vaan omistajalta riittää kärsivällisyyttä. 

Kannatan siis eläinystävällisempiä ja lain mukaisia tapoja. Voi yrittää jutella naapurin kanssa ja pyytää korvausta kissan aiheuttamista vahingoista (jotka tietenkin kuuluisivat omistajan maksettaviksi lain mukaan). Voi ottaa kissaa kiinni ja kuljettaa sitä löytöeläintarhaan, josta kissan omistaja voi noutaa kissansa hoitokuluja (yleensä vähintään pari kymppiä) vastaan. Radikaalein suosittelemani neuvo on kuskata kissa jonnekin kauemmas eri kunnan löytötarhaan.

Jos kissan säännöllisesti viikottain kuljettaa tarhalle niin eiköhän omistaja pikkuhiljaa opi läksynsä. Tulee nimittäin kalliiksi ulkokissanpito siinä vaiheessa ;)

Vierailija
11/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkurille? Really? Suomessa?

Vierailija
12/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se jonkun toisen kaupungin/kunnan löytöeläintaloon, tuskin naapurisi osaa etsiä sieltä. Sitten sanot vaan että oho, on kadonnut.

Tollainen idiootti ei kyllä ota opikseen mistään, kohta sillä on uusi kissa jota saatte taas kuskata löytöeläintaloissa.

Vierailija
13/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie jonnekin kauas pois löytöeläinkotiin. Jos sillä on mikrosiru, ne sen sitte kyllä löytää.

Itse voisin aina kohdalle sattuessa suihkuttaa sen päälle suihkupullolla vettä. Oppii aika nopeasti oleen poissa sellasesta paikasta.

Vierailija
15/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie löytöeläinkotiin. Sieltä omistaja joutuu lunastamaan sen takaisin. Taajama-alueella on järjestyssääntöjen mukaan laitonta pitää eläimiä vapaana.

Vierailija
16/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinne piikille.

Ps. kissalla voi olla korvassa mikrosiru jonka eläinlääkäri sitten tunnistaa. On itse asiassa aika varmasti kun eläinhoitaja on osannut ottaa omistajaan yhteyttä. Saat sitten poliisille kertoa miksi tuhosit naapurin omaisuutta.

Vierailija
17/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan miettinyt, että kissa saattaa karata. Ehkä naapurisi ei tarkoituksella päästä kissaa. Meidän katti ainakin karkailee, jos pienikin mahdollisuus siihen tarjoutuu. Lapsilta tai useammin lasten kavereilta jää välillä ovi hetkeksi auki ja kissa kyllä käytää nämä tilaisuudet tarkoin hyväksi. Voi teitä eläintenvihaajia. Pienisieluisia olette.

Vierailija
18/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaa kiinni ja kuljeta löytöeläintaloon. Kun tarpeeksi montaa kertaa teet niin eiköhän naapuri opi läksynsä. Ei ole nimittäin halpaa lystiä noutaa kissaa tarhalta, vaan siitä saa aina pulittaa useamman kympin hoitokuluja tarhalle.

Vierailija
19/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 22:35"]

Oletteko koskaan miettinyt, että kissa saattaa karata. Ehkä naapurisi ei tarkoituksella päästä kissaa. Meidän katti ainakin karkailee, jos pienikin mahdollisuus siihen tarjoutuu. Lapsilta tai useammin lasten kavereilta jää välillä ovi hetkeksi auki ja kissa kyllä käytää nämä tilaisuudet tarkoin hyväksi. Voi teitä eläintenvihaajia. Pienisieluisia olette.

[/quote]

Jos kissa todella olisi karvannut, niin minä ainakin olisin ikuisesti kiitollinen ihmiselle, joka nappaisi sen turvaan ja veisi löytöeläintaloon, josta minulla on mahdollisuus löytää kissani. Ja koska kiitollisuutta ei ole tullut, nin epäilen, että kyse on ihan ulkokissasta eikä karanneesta sisäkissasta.

Vierailija
20/37 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis johonkin sellaiseen löytykotiin olen sen aina vienyt, eikös se ole sama kuin rankkurille:)    Joka tapauksessa netistä olen katsonut mihin voi löytyeläimet viedä, En tiedä mistä naapuri tietää sen olevan siellä.

mutta jos sillä on joku mikrosiru niin ei sitä voi kyllä piikille viedä:( aaarrgghh. Menee hermo

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi