Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua itkettää, kun kummilapset utelevat jatkuvasti

Vierailija
01.08.2020 |

miksi minulla ei ole miestä tai lapsia. Tai huomauttelevat painostani, että miksi olen niin lihava ja minun pitäisi laihduttaa, niin saisin miehen. Olen 169/74 eli en nyt mitenkään törkeän ylipainoinen, mutta en tykkää että asiasta puhutaan. Joka ikinen kerta kun olen lapsenvahtina tai heillä kylässä, puhe siirtyy jossain vaiheessa lasten tai vanhempien taholta tähän aiheeseen: "Miks sä et oo naimisissa?", "Isi, miks tädillä ei oo miestä?", "Sä oot kyllä paljon lihavampi kuin meidän äiti", "Sun pitäis kyllä laihtua", "ottaisit sinäkin miehen".... Ja vanhemmat vain naureskelevat, että täti on aina ollut isokokoinen ja eikös olisikin kivaa, jos täti synnyttäisi teille serkkuja. Miten saan kummilapset ja heidän vanhempansa ymmärtämään, että en halua joutua kuuntelemaan tuollaista. Minulle tulee paha mieli joka kerta, kun olen tekemisissä heidän kanssaan :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne loukkaavat sinua, älä mene sinne.

Minulle sukulaispoika täräytti täydessä junassa: Miksi sinä olet niin lihava?

Vierailija
4/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuo olla ihan tottakin. Esimerkiksi mun nelivuotias kummipoika aikoo mennä mun kanssa naimisiin eskari-ikäisenä, haha:D

N23

Vierailija
5/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaikuttaa provolta mutta multa on ihan oikeasti tuttavaperheen huonokäytöksinen tenava tullut utelemaan useammin kuin kerran miksei meidän perheessä ole isää tai miksi meillä ei käy vieraita synttäreinä (no ei kai käy kun heidän porukka tulee aina eri aikaan kuin muut)

Vierailija
6/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kyselee tuollaisia? Itse huomasin lapseni ollessa eskari-ikäinen, että yhden kaverin kommentit liittyi usein juuri painoon tai vaikka ihmisten muuhun toimintaan aika ilkeästi. Sitten muut kaverit ja oma ei puhuneet tuollaisia. Kotoa se tulee. Toisten kotona puhutaan ilkeitä ihmisistä selän takana ja lapsi imee sen. Kun tämä lapsi leimasi yhtä hoitoryhmän lasta läskiksi, niin nämä muut katsoi suu auki, koska heidän sanavarastoonsa ja käsitysmaailmaansa ei mennyt vielä 5-6 -vuotiaana sana läski ja että siinä olisi jotain kauhean pahaa. Kouluiässä toki oppii sitten jo kaiken, mutta sen ikäisen pitää osata sitten jo suodattaa asiat ja mitä sieltä suustaan päästää. Itseasiassa jo eskari-ikäisenkin pitäisi osata.

Lyhyesti: hyvikasvatettu lapsi ei nimittele toisia tai kommentoi esimerkiksi painoa. Pienenä se on vanhempien puheesta kiinni ja isompana pitää ymmärtää, miten toisille puhutaan. Yksittäisiä kukkasia voi ihan pieneltä lapselta päästä suusta, mutta yleisesti lastenkaan ei tulisi loukata toisia ihmisiä.

Vierailija
7/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta (kummisetänä) voit ihan suoraan sanoa, että koska et ole saanut lapsia. - Lasten saamiseen kun yleensä tarvitaan kaksi. -Ja kertoa, että et ole velä löytänyt ja kohdannut häntä, jonka kanssa mahdollisesti saattaisit saada lapsia. Riippuen lapsien iästä voit pohtia, että mitenkäs niitä lapsia saadaankaan... Voitaisiinko lähteä vaikka ostoksille ja ostaa lapsi. Vai onkohan haikara eksynyt. - Vanhempien lapsien kanssa voi minusta puhua kumppanin saamisen vaikeudesta ja mahdollsiuuksista.      

Voit myös kertoa että ihmisen ulkomuodon kommentointi on sinusta typerää. Ja kuinka me ihmsiet olemme erilaisia....  

Lapset tai ainakin osa lapsista on usein erinomaisia filosofeja, joiden kanssa on mukava pohtia eri asioita ja tai kuunella mitä lapsi ajattelee ja uskoo tai "tietää" jonkin asian olevan.  

Ainakin itse olen heitä  kuunnellessani saanut monta uutta näkökulmaa. En aina sellaisa, joista olisin pitänyt, saati "heti" ymmäränyt.  Tosinaan olen ollut kuuelvinani lapsen puheessa hänen äiitnsä ta isänsä äänen.

Kummisetä (lapseton)   

Vierailija
8/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suusta kuulee totuuden. Ootko harkinnu jos laihduttaisit?

Vierailija
9/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole lihava!

Vierailija
10/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minultakin siskoni lapset kyselivät pienenä kaikenlaista.

- Mikset ole naimisissa? -> Kaikki ihmiset eivät halua mennä naimisiin ja se on ok. Pitäisi olla todella erityinen mies, jotta viitsisin edes harkita parisuhdetta.

- Miksei ole lapsia. -> En ole vielä halunnut, katsotaan ehkä myöhemmin.

- Läskiksi eivät ole voineet haukkua, mutta kerran kuulin heidän puhuvan jostain lihavasta ihmisestä. -> Ihmisillä on erilaisia keho ja ja on tyhmää ja sivistymätöntä niitä sen perusteella haukkua.

Mikäli siskosi on myös muita ihmisiä haukkuva idiootti, voit sanoa vähän kärkkäämminkin. Oikea junttimainen koulukiusaajien kasvattaja.

Vierailija
11/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedät mitä lasten vanhemmat puhuvat selkäsi takana. Vastaa lasten uteluihin vaan reippaasti takaisin kuten asia on. Et ole löytänyt vielä sopivaa miestä, ihmisiä on eri kokoisia ja muotoisia, haukkuminen on rumaa jne.

Vierailija
12/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen sellainen, kuin olen. Minä päätän itse mitä haluan ja ulkonäköni on sellainen, kuin on. Turhaa on verrata meitä ihmisiä toisiimme."

Vierailija
13/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille et haist.vit.

Vierailija
14/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoahan se lähtee. Varmasti lapsi on kuullut miten vanhemmat puhuu lihavuudesta.

Lapset on uteliaita, ja kun he olivat jutelleet syntymisestä, minun eli tädin vatsaa taputeltiin toiveikkaana: tuleeko sieltä vauva? Leikkikaveria ja ihmeteltävää kaivattiin.

Sen sijaan aikuisten kysymykset on turhia. Omat vanhemmat on jotenkin olleet vahingoniloisia, ja "vanhapiikaa" on todellakin todellakin kohdeltu ilkeämmin. Mutta en ole piika enkä orja, en kuuntele sontaa lapsiltakaan.

AP ota tiukka linja: sinulle ei vittuilla. Muista myös ettei sinun tarvi selitellä yhtään mitään.

Vierailija
15/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tosi kurjaa varmasti. Omat lapseni puhuivat pienenä n. 5-6 v monesti painoon liittyvistä jutuista, nykyään tajuavat että se ei ole sopivaa. Saattoivat sanoa vaikka bussissa "onpa iso nainen" tai sitten piirtää kuvia perheestä ja minä olin kuvissa aina so pallomaha. Tai vaihtoehtoisesti jos kuvassa oli vaikka pupuperhe niin äiti oli pullea. Isänsä eli exäni puhui minusta läskinä niin sieltä varmaan tullut nuo jutut...

Sano kummilasten vanhemmille että et pidä tuosta tavasta puhua. Ja lapsillekin voi sanoa että "tämä on minun oma asiani, en halua puhua siitä", siis paino/miehettömyys/lapsettomuus. 

Vierailija
16/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyselevät ja voit heitä kasvattaa sanomalla esim että muiden painosta ei ole kiva puhua. Voit kertoa erilaisista perhemuodoista ja siitä että sinä olet sinkku ja ehkä et halua lapsia tai jos haluat niin voit ihan suoraan sanoa että sinä yrität ja kyselystä tulee paha mieli. Lapsia pitää opettaa tällaisissa asioissa

Vierailija
17/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoahan se lähtee. Varmasti lapsi on kuullut miten vanhemmat puhuu lihavuudesta.

Lapset on uteliaita, ja kun he olivat jutelleet syntymisestä, minun eli tädin vatsaa taputeltiin toiveikkaana: tuleeko sieltä vauva? Leikkikaveria ja ihmeteltävää kaivattiin.

Sen sijaan aikuisten kysymykset on turhia. Omat vanhemmat on jotenkin olleet vahingoniloisia, ja "vanhapiikaa" on todellakin todellakin kohdeltu ilkeämmin. Mutta en ole piika enkä orja, en kuuntele sontaa lapsiltakaan.

AP ota tiukka linja: sinulle ei vittuilla. Muista myös ettei sinun tarvi selitellä yhtään mitään.

Tuo ei pidä välttämättä paikkaansa, että syy olisi vanhempien. Lapset saavat nimittäin päähänsä milloin mitäkin. Esimerkiksi mun kummipoika kysyi multa kerran, ettenkö voisi muuttaa heidän luokseen asumaan, koska mulla ei ole lapsia, joille laittaa ruokaa. Ja olen täysin varma siitä, että tämä oli täysin hänen oma ideansa:)

N23

Vierailija
18/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Keskutelu on nyt käytävä niiden vanhempien kanssa. Ja ei tarvii olla mikään diplomaattinen lähestyminen. ”Jos ei se seläntakana läskiksi haukkuminen ja lapsettomuuden ihmetteleminen lasten kuullen lopu, tämä ilmainen lastenhoitiapu loppuu tähän.” Ja lapsille annettavia hyviä vastauksia tuossa yllä oli jo useampi, poimi sieltä sopivimmat.

Vierailija
19/19 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei huonoa käytöstä tarvii katsella edes mukuloilta. Välit poikki.

Tai sit sanot, että et halua lapsia, koska elämä on paljon mukavampaa ilman niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan