Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka päästä irti miehestä

01.08.2020 |

Hei! Haluaisin neuvoja/vertaistukea tms. Olen ollut mieheni kanssa (mies Y) nykyisessä parisuhteessani viisi vuotta. Asumme yhdessä, meillä ei ole lapsia. Reilu vuosi sitten suhteessamme oli ”kylmempi” vaihe, jossa kumpikaan ei osoittanut kiinnostustaan toiselle ja asuimme erillämme hetken. Tällöin tutustuin erääseen toiseen mieheen (mies X). Tapailimme usein, ja ihastuminen olo molemminpuolista. Sisimmässäni kuitenkin tiesin että rakastan mies Y:ta. Palasimmekin siis saman katon alle mieheni Y:n kanssa. Mies X ei kuitenkaan ollut tästä ihmeissään, vaan halusi jatkaa tapailua. En pystynyt tästä kieltäytymään. Tätä jatkui seuraavat puoli vuotta, kokoajan vähenevissä määrin. Tapailu selvisi mies Y:lle niin että X tuli kotiovellemme kertomaan että rakastaa minua ja haluaa olla kanssani. Kerroin että en halua olla hänen kanssaan. Keskustelimme asian läpi oman mieheni Y:n kanssa, hän oli ymmärrettävästi todella pettynyt minuun. Tapahtuneen jälkeen hiljaiseloa mies X:n kanssa kesti ehkä pari viikkoa, kunnes hän aneli että haluaa nähdä minua. Lopulta suostuin tähän, ja olemme nähneet tämänkin jälkeen.
Olen lukuisia kertoja sanonut mies X:lle että en jaksa tätä enää, haluan omaa aikaa ja vihjannut että haluan lopettaa tapailun. Tästä hän suuttuu erittäin paljon, ja painostaa minua sillä että olen joskus sanonut hänelle että haluan olla hänen kanssaan. Hän sanoo että minulla ei ole asiassa mitään hävittävää, ainoastaan hänellä itsellään on. Pelkään että hän kertoo mies Y:lle tapailun jatkuneen yhä.
Tämä ahdistaa minua joka päivä todella paljon. Mies X kyselee joka päivä, milloin näemme. Minulla ei ole enää halua nähdä tätä miestä, näen häntä vain sen takia että en tiedä mitä hän tekee jos kieltäydyn näkemästä, koen pelkoa häntä kohtaan. Hän on hyvin tarkka, tarttuu pienimpiinkin ”väärin” sanomiini asioihin, luonteeltaan hyvin vahva ja hyvä puhumaan, eikä kuuntele mitä muut sanovat. Koen olevani hänen rinnallaan täysin voimaton.
Pelkään kuollakseni että menetän mieheni (Y), vaikka rakastan häntä suunnattomasti, olen saanut tästä johtuen ahdistuskohtauksia ja asia vaikuttaa jokapäiväiseen elämääni. Mieheni on luonteeltaan haavoittuvainen. Haluaisin vain täysin ottaa aikaa omalle parisuhteelleni ja haluaisin rakentaa ja vahvistaa sitä sekä jättää kaiken valehtelun taakse. Tiedän että olen tehnyt virheitä, mutta haluaisin päästä eteenpäin. Minulla ei ole syviä tunteita mies X kohtaan, enkä näe tulevaisuutta hänen kanssaan. Hän ei vaan suostu päästämään minua irti. Auttakaa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut X:lle usein?

2/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä ollut, mutta ei usein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo sinun y parisuhteesi on luottamuksen kannalta niin heikossa hapessa että se tulee menemään nurin joka tapauksessa, jossain vaiheessa. Tästä voit oppia, ettei omalle kumppanille valehdella.

Vierailija
4/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et anna X:lle enää piiruakaan periksi. vaikuttaa stalkkerilta, takertujalta ja vaaralliselta. Mitä syvemmälle joudut siihen suohon, sitä vaikeampi on pyristellä ulos.

Vierailija
5/5 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuo mies Y aikamoinen vihervässykkä? Eikö normaali mies lähtisi tuossa tilanteessa nopeasti karkuun, ei huorien kanssa kannata pesää rakentaa.