Oletteko käyttäneet raskauden aikana
1-olutta tai vastaavia tuotteita? Niissä on kuitenkin 2,7% alkoholia. Tavallaan vähän, mutta onko sekin liikaa?
Kommentit (14)
En käyttänyt. Juhannuksena otin tervetulo-maljan jossa oli vähän alkoholia. Jos kaipaat oluen makua esim ruoan kanssa, niin onhan niitä kaikenlaisia alkoholittomia oluita jotka ovat jo nykyään ihan hyvän makuisia.
Yhden kerran join siiderin joka ei ollut täysin alkoholiton mutta alle tuon 2,5%kuitenkin, tarkkaa prosenttia en muista. Muuten join alkoholitonta olutta ihan sen maun vuoksi, oli oikein himo siihen vaikka oikeaa olutta ei tehnyt mieli yhtään
En käyttänyt, saunan jälkeen otin alkoholittoman oluen. Eipä tarvinnut sen suhteen jossitella.
Mä himosin etikkaa. Ja siinäkin on käymistuotteena alkoholia.
Taisin vajaan desin juoda Fosters Radleria, siinä muistaakseni 2% alkoholia. Halusin maistaa kun sitä niin joka paikassa mainostettiin ja ihan hyvää oli. Alkoholitonta olutta ja siideriä kyllä olen juonut baarissa ja mökillä.
Join tasan kaks lasillista kuoharia raskauden aikana, sillon maistu alkoholi jotenkin hirveen pahalle eikä muutenkaan tullut mieleen mitenkään erityisemmin haluta juoda mutta oli häissä ja kaverin synttäreillä alkumaljoina kuoharit niin kerralla sen lasin vetäs alas.
En oo juonu mutten kyllä tuomitse niitä jotka juovat. Kyllä pienen lasin voi ottaa. Itse en juo normaalistikaan enkä ole nähnyt syytä aloittaa raskauden aikana :)
Kun alkoholitontakin saa niin miksi sen pitäisi sitten olla tuota ykkösolutta? Valitse alkoholiton, ei tartte sitten miettiä. Mä olen ottanut sen linjan etten juo pisaraakaan alkoholia raskausaikana, kun se on semmoinen turhake, jota en muutenkaan käytä joka kuukausi. En ole jäänyt kaipaamaan.
Jos se on nimenomaan ALKOHOLI eikä oluen maku jota kaipaat, eli mietit minkä verran siinä voisi olla alkoholia turvallisesti, niin sinulla on alkoholiongelma. Jos alkoholiton olut tyydyttää olutmielitekosi, niin sitten se oli vaan se maku jota kaipasit, ja hyvä että on alkoholitonta olemassa, sitä voi litkiä sitten jatkossakin.
Eräs kaverini ei mitenkään ymmärrä etten yksinkertaisesti halua juoda nyt raskausaikana. "kyllä sä nyt vähän voit ottaa, ota seuraksi". No, hän onkin alkoholisti, eikä voi ymmärtää että kukaan olisi mistään syystä juomatta paria päivää pidempiä aikoja.
No tsiisus. Totta kai voi juoda ykkösoluen tai Radlerin. Monen ei tee mieli juoda tippakaan varsinkaan raskauden alussa, mutta jos sun tekee mieli juoda ykkösolut niin juo. Sen juotuasi sun veren alkoholipitoisuus on jotain 0,1 promillea hetken ajan. Ja miksi niuhottaa ja juoda tyytymättömänä alkoholiton olut, jos voi juoda täydellisen hyvällä omatunnolla ykkösoluen, jossa on pikkusen aidompi se oluen maku?
Kyllä alkoholittomatkin on osa pärjännyt sokkotesteissä ihan hyvin, mennyt täydestä.
Mä join muutaman kerran puolikkaan Koffin ykkösoluen. Se on gluteeniton, ja keliakian takia en voinut niitä gluteenipitoisia alkoholittomia oluita juoda.
Älkää nyt hyvät ihmiset juoko tippaakaan alkoholia ainakaan raskauden ensimmäisinä kuukausina! Alkoholi on ainoa sikiövaurioita aiheuttava myrkky, joka on sallittu EU:ssa.
Eikö kenelläkään mielipidettä??