Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut puolustaa ympärileikkeuksia?

Vierailija
08.07.2013 |

http://yle.fi/uutiset/miehuusriittikausi_alkoi_etela-afrikassa_-_jo_kymmenia_kuolleita/6722464

En voi käsittää miten jotkut puolustavat tuollaista toimintaa ja sanovat että miesten ympärileikkeukset on ihan ok. Feministinen aate taitaa olla syvässä sellaisilla ihmisillä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:24"]

Häh, mitä ihmeen tekemistä ympärileikkausten puolustamisella muka olisi feminismin kanssa? Ei taida oikein aloittajalla yleissivistys päätä pakottaa.

[/quote]

Feminismihän on miesvihamielinen liike. Jos sivistäisit itseäsi vaikka http://en.wikipedia.org/wiki/SCUM_Manifesto tuosta alkaen.

[/quote]

Höpöhöpö, eikä ole. Scum -manifesti on ihan tuttu jo, kiitos vaan, enkä käsitä miten se nyt liittyy aiheeseen. Et kai luule, että tuo on joku feminismin määritelmä? Jos näin, niin sitten olet itse se, jonka kannattaisi sivistää itseään lisää aiheeseen liittyen.

Minulla, kuten varmaan suurimmalla osalla muistakin feministeistä, on isä, veli, poika, puoliso ja useita miespuolisia ystäviä. Minä rakastan miehiä, en suinkaan vihaa. Vihaan ahtaita sukupuolirooleja, jotka vahingoittavat sekä naisia että miehiä. Enkä todellakaan hyväksy lasten ympärileikkauksia uskonnollisista syistä, enkä usko kovin monen muunkaan feministin hyväksyvän (paitsi niiden amerikkalaisten).

Vierailija
2/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:13"]

Mitä luulet ap, moniko tavallinen suomalainen puolustaa uskonnollisi ympärileikkauksia?

[/quote]Ainakin Ben Zyskovits muistaakeni. Ja ilmeisesti moni muukin kun sitä ei ole saatu kiellettyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:53"]

Häh, mitä ihmeen tekemistä ympärileikkausten puolustamisella muka olisi feminismin kanssa? Ei taida oikein aloittajalla yleissivistys päätä pakottaa.

[/quote]

Feminismihän on miesvihamielinen liike. Jos sivistäisit itseäsi vaikka http://en.wikipedia.org/wiki/SCUM_Manifesto tuosta alkaen.

[/quote]

Höpöhöpö, eikä ole. Scum -manifesti on ihan tuttu jo, kiitos vaan, enkä käsitä miten se nyt liittyy aiheeseen. Et kai luule, että tuo on joku feminismin määritelmä? Jos näin, niin sitten olet itse se, jonka kannattaisi sivistää itseään lisää aiheeseen liittyen.

Minulla, kuten varmaan suurimmalla osalla muistakin feministeistä, on isä, veli, poika, puoliso ja useita miespuolisia ystäviä. Minä rakastan miehiä, en suinkaan vihaa. Vihaan ahtaita sukupuolirooleja, jotka vahingoittavat sekä naisia että miehiä. Enkä todellakaan hyväksy lasten ympärileikkauksia uskonnollisista syistä, enkä usko kovin monen muunkaan feministin hyväksyvän (paitsi niiden amerikkalaisten).

[/quote]

Ilmeisesti sinulla on hieman hakusessa mitä feminismi on, ja todellisuudessa kannatat tasa-arvoa. Mutta ei se mitään, on yllättävän yleinen harhaluulo että feministit ajaisivat tasa-arvoa.

Vierailija
4/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että jos olisin juutalainen, hyväksyisin poikien ympärileikkauksen, olisinhan kasvanut siihen...

Vierailija
5/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ilmeisesti sinulla on hieman hakusessa mitä feminismi on, ja todellisuudessa kannatat tasa-arvoa. Mutta ei se mitään, on yllättävän yleinen harhaluulo että feministit ajaisivat tasa-arvoa.

[/quote]

Höpöhöpö taas. Et sä valitettavasti saa feminismin määritelmää muutettua ihan vaan siks, kun oot itse sitä mieltä, että se on jotain ihan muuta kuin sen virallinen määritelmä.

Tasa-arvo sanana ei viittaa mitenkään sukupuolten väliseen tasa-arvoon, toisin kuin feminismi. Tasa-arvo viitannee esim. spesismin vastustamiseen, ja myös muiden eläinten kuin ihmisten tasa-arvoiseen kohteluun ihmisten kanssa. Viittaisko se myös tasa-arvoon kasveille vai ei? Hankala käsite kaikenkaikkiaan, eikä lainkaan yksiselitteinen. Toisin kuin feminismi.

Saan muuten varmaan feministinä määritellä, mitä feminismi minulle merkitsee, ja minkälaista feminismiä kannatan? Vai päätätkö sinä sen puolestani?

Ja yhäkin, mikä selkeästi feministinen taho on sinusta hyväksynyt tai kannattaa ympärileikkauksia uskonnollisista syistä?

Vierailija
6/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höpöhöpö taas. Et sä valitettavasti saa feminismin määritelmää muutettua ihan vaan siks, kun oot itse sitä mieltä, että se on jotain ihan muuta kuin sen virallinen määritelmä.

Tasa-arvo sanana ei viittaa mitenkään sukupuolten väliseen tasa-arvoon, toisin kuin feminismi. Tasa-arvo viitannee esim. spesismin vastustamiseen, ja myös muiden eläinten kuin ihmisten tasa-arvoiseen kohteluun ihmisten kanssa. Viittaisko se myös tasa-arvoon kasveille vai ei? Hankala käsite kaikenkaikkiaan, eikä lainkaan yksiselitteinen. Toisin kuin feminismi.

Saan muuten varmaan feministinä määritellä, mitä feminismi minulle merkitsee, ja minkälaista feminismiä kannatan? Vai päätätkö sinä sen puolestani?

Ja yhäkin, mikä selkeästi feministinen taho on sinusta hyväksynyt tai kannattaa ympärileikkauksia uskonnollisista syistä?

[/quote]

Totta, olisin toki voinut sanoa että tarkoitin nimenomaan sukupuolten tasa-arvoa tällä kertaa, aina en muista että feministeille tämä on uusi ja erikoinen asia.

Feminismi on ihan määritelmällisestikin naisten etujen ajamista. Käytännössä tämä sitten ilmenee miesvihamielisyytenä.

Ja tuskin feministeille se uskonnollisuus on siinä se pointti, kunhan miehet jotenkin kärsivät.

Vierailija
7/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totta, olisin toki voinut sanoa että tarkoitin nimenomaan sukupuolten tasa-arvoa tällä kertaa, aina en muista että feministeille tämä on uusi ja erikoinen asia.

Feminismi on ihan määritelmällisestikin naisten etujen ajamista. Käytännössä tämä sitten ilmenee miesvihamielisyytenä.

Ja tuskin feministeille se uskonnollisuus on siinä se pointti, kunhan miehet jotenkin kärsivät.

[/quote] 

Sä olet tosi harhainen. Miksi naisten etujen ajaminen olisi miesvihamielistä? Mieti nyt ihan oikeasti, onko maailma täynnä sellaisia "feministejä", jotka vihaavat kaikkia miehiä ja miehiksi tulevia niin paljon, että ihan erityisesti kannattavat pienten poikavauvojen silpomista, ihan vaan siksi, että miehet kärsisivät? Kykenetkö ihan vakavissasi uskomaan johonkin tuollaiseen? Tiedätkö paljonkin feministejä, jotka ovat ympärileikkauttaneet omat poikavauvansa aiheuttaakseen näille kärsimystä?

Jotenkin kaikkein huvittavinta on ehkä se, että syytät feminismiä tavasta, joka on peräisin täysin patriarkaalisista ja sovinistisista uskonnoista, joissa naisilla ei ole ollut mitään sananvaltaa. Jep, pakkohan se on sitten olla naisten vika! Kun juutalaisuus ja islam on niin feministisiä uskontoja!

Vierailija
8/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään maailma ei ole, onneksi, täynnä feministejä. Ongelma on silti olemassa.

Ja kyse ei ole siitä että feministit olisivat aloittaneet uskonnolliset silpomistavat vaan siitä että feministit eivät koe tarpeelliseksi ajaa moisten barbaaristen tapojen kieltämistä silloin kun ne kohdistuvat miehiin. Tästä jo näkee että feministit ovat kiinnostuneita vain ja pelkästään naisten asemasta eivätkä tasa-arvosta.

Vierailija
9/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:56"]

Tietenkään maailma ei ole, onneksi, täynnä feministejä. Ongelma on silti olemassa.

Ja kyse ei ole siitä että feministit olisivat aloittaneet uskonnolliset silpomistavat vaan siitä että feministit eivät koe tarpeelliseksi ajaa moisten barbaaristen tapojen kieltämistä silloin kun ne kohdistuvat miehiin. Tästä jo näkee että feministit ovat kiinnostuneita vain ja pelkästään naisten asemasta eivätkä tasa-arvosta.

[/quote]

Siis onko se ongelma oikeasti olemassa, että feministit vihaavat miehiä niin paljon, että haluavat oikein eritysesti aiheuttaa näille kärsimystä, keinolla millä hyvänsä? Väitit nimittäin äskettäin näin, etkä suinkaan niin, että feministit eivät vaan välitä ajaa miesten asioita niin paljoa, että eivät lähde aktiivisesti ajamaan poikien ymärileikkausten kieltoa. Miksi otit juuri feministit silmätikuksi, vaikka on selvästi useita muitakin, ehkäpä yhtenäisempiä ja virallisempia tahoja, jotka eivät aktiivisesti aja ympärileikkausten kieltoa, vaikka syytä olisi. Kuvitteletko oikeasti, että on jotenkin feministien vastuulla, että kyseinen asia kielletään?

Älä kuitenkaan huoli, sekä minä että kaikki muut tuntemani feministit vastustavat kaikkea lasten silpomista. Tosiasia on yhäkin se, että poikien ympärileikkauksia ei ole kielletty koska kyseessä on juutalainen tapa, joka on yleistynyt yhdysvalloissa monin paikoin rutiinitoimenpiteeksi. Kohdista valituksesi sinne suuntaan.

Vierailija
10/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 11:56"]

[/quote]

Siis onko se ongelma oikeasti olemassa, että feministit vihaavat miehiä niin paljon, että haluavat oikein eritysesti aiheuttaa näille kärsimystä, keinolla millä hyvänsä? Väitit nimittäin äskettäin näin, etkä suinkaan niin, että feministit eivät vaan välitä ajaa miesten asioita niin paljoa, että eivät lähde aktiivisesti ajamaan poikien ymärileikkausten kieltoa. Miksi otit juuri feministit silmätikuksi, vaikka on selvästi useita muitakin, ehkäpä yhtenäisempiä ja virallisempia tahoja, jotka eivät aktiivisesti aja ympärileikkausten kieltoa, vaikka syytä olisi. Kuvitteletko oikeasti, että on jotenkin feministien vastuulla, että kyseinen asia kielletään?

Älä kuitenkaan huoli, sekä minä että kaikki muut tuntemani feministit vastustavat kaikkea lasten silpomista. Tosiasia on yhäkin se, että poikien ympärileikkauksia ei ole kielletty koska kyseessä on juutalainen tapa, joka on yleistynyt yhdysvalloissa monin paikoin rutiinitoimenpiteeksi. Kohdista valituksesi sinne suuntaan.

[/quote]

Tietenkin ongelma on oikeasti olemassa, toki nuoret tyttöset voivat kuvitella että feministi ei olisikaan vihaliike ja sen takia sanovat kannattavansa feminismiä. Mutta kaikki korkean profiilin feministit ovat kyllä selkeästi miesvihamielisiä.

Ja feministit olivat vain esimerkki ryhmästä jotka eivät missään nimessä halua kieltää mitään mikä vahingoittaa tai on epäedullista miehille.

Varsinaisesti olisin halunnut keskustella ympärileikkauksista tässä ketjussa, mutta näköjään feministit haluavat torpata koko keskustelun. Mikä sinänsä on tyypillistä viharyhmille, ei haluta missään nimessä antaa kuvaa että vihattu ryhmä olisi jossain suhteessa alakynnessä vaan sen pitää näyttää kaikkivoipalta ja etuoikeutetulta.

Vierailija
11/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt saataisiin naiset edes suunnilleen tasavertaisiksi miesten kanssa. Nainen on, 40 vuotta John Lennonin havainnon jälkeenkin, yhä maailman nekru.

Vierailija
12/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua haluava, mitä sinä teet asian eteen, jotta ympärileikkaukset kielletään?

Vierailija
13/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 12:36"]

Kunhan nyt saataisiin naiset edes suunnilleen tasavertaisiksi miesten kanssa. Nainen on, 40 vuotta John Lennonin havainnon jälkeenkin, yhä maailman nekru.

[/quote]

Menee nyt selkeesti ot:ksi, mutta missä naisella ei olisi samanlaisia mahdollisuuksia mitä miehellä? Jos siis puhutaan suomesta, vaikkapa kehitysmaissa ja muissa paskaläävissä on toki paljonkin tehtävää. Siihen ei vain auta se että suomessa ajetaan naisten etuja.

Vierailija
14/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi ei kuitenkaan vastusta raiskauksia

Vierailija
15/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puolusta uskonnollisin perustein tehtäviä leikkauksia. Sen sijaan en ymmärrä, miten joku kehtaa mesota terveydellisista syistä tehtyjä ympärileikkauksia vastaan. Fanatismia sekin.

Vierailija
16/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä nähnyt kenenkään vastustavan terveydellisestä syystä tehtävää ympärileikkeusta, voisitko antaa esimerkin?

Jollei nyt puhuta jostain kuka vastustaa yleensäkin leikkauksia.

Vierailija
17/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh, ärsyttää ap:n tapa kirjoittaa ympärileikkeus. Se on ympärileikkAus.

Vierailija
18/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulet ap, moniko tavallinen suomalainen puolustaa uskonnollisi ympärileikkauksia?

Vierailija
19/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 09:54"]

En ole kyllä ikinä nähnyt kenenkään vastustavan terveydellisestä syystä tehtävää ympärileikkeusta, voisitko antaa esimerkin?

Jollei nyt puhuta jostain kuka vastustaa yleensäkin leikkauksia.

[/quote] olen useasti törmännyt fanaatikkoihin , joiden mielestä terveydellisin syin tehdy ympärileikkaukset ovat silpomista, jonka jälkeen mieheltä menee kaikki nautinto seksistä ja jos mies itse sanoo toisin niin tämä "valehtelee". Nettissä kun hulluja riittää...

Vierailija
20/23 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 10:13"]

[/quote]

Yllättävän moni silloin kun ne kohdistuvat miehiin.