Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roaccutan-kokemuksia

Vierailija
31.07.2020 |

Onko muita ketkä tätä syöneet? Millaisella annoksella ja kuinka monta kuuria? Nousiko maksa-arvot/kolestroli? Palasiko akne?

Ja kokemuksia tosiaan vain sellaisilta jotka itse ko. lääkettä syöneet, ei mitään kummin kaiman kuulopuheita tähän :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 20 vuotta sitten. Isoin mahdollinen annos ja varmaan vuoden putkeen. Maksa-arvot Ok eikä kolesterolia liikaa. Ei ole vieläkään palannut akne enkä usko että palaa.

Minulla ei ollut sivuvaikutuksia maksaa seurattiin koko hoidon ajan. Ainoa mikä kaduttaa etten aloittanut aikaisemmin.

Vierailija
2/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostusta en enää muista, niin kauan aikaa, mutta varmaan maksimi.

Maksa-arvot ei nousseet. Kaikki limakalvot oli tosi kuivat, silmät ja iho kuivui huomattavasti. Rasvoja ja silmätippoja kului.

Jossain vaiheessa kuuria alkoi tulla nivelkipuja. Liikunnan jälkeen oli kipeä, eikä muutenkaan kärsinyt olla samassa asennossa pitkään kun alkoi kolottaa.

Akne palasi muutaman vuoden päästä. Olen syönyt useamman Roaccutan-kuurin, ja kärsin edelleen yli nelikymppisenä hormonaalisesta aikuisiän aknesta.

Roaccutan on silti ainoa mistä on ollut jotakin pidempiaikaista apua. Joillekin yksi kuuri tuo ratkaisun, joillekin ei.

Harkitsen usean vuoden kestävää ylläpitokuuria mahdollisimman pienellä annoksella. Tällainenkin vaihtoehto on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä. Ei auttanut. Huulet ja nenä vuosivat jatkuvasti verta. Lopulta akne lähti, kun lopetin naaman pesemisenkin.

Vierailija
4/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nyt toista kertaa, jälleen auttoi ihan kuin taika. Akne puhkesi uudelleen minipillereiden takia, osasinkin odottaa asiaa. Syön samoin kuin ekalla kierroksella - kaksi pilleriä päivässä ja vuoden ajan abouttiarallaa. 

Tosin pienensin nyt itse annostuksen yhteen pilleriin joka päivä/joka toinen päivä, koska en jaksa näitä sivuoireita. Maksa ja kolesteroli ok, mutta molemmat akillesjänteet tulehtuneet, kaikkia niveliä särkee enkä meinaa saada selkää aamulla suoraksi. Aluksi masensi itsetuhoisiin ajatuksiin saakka, mutta tiedostin sen johtuvan kuurista. Mutta ehdottomasti ihan kaikkien sivuoireiden arvoinen lääke

Vierailija
5/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 15v sitten kolme kuuria, viimeisen jälkeen ei enää akne palannut. Annosta en enää muista, aika iso. Maksa-arvot ja kolesteroli ok.

Vierailija
6/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivolisäkehormonit menivät loppuiäksi perseelleen ja joudun loppuiän käyttämään hormonikorvaushoitoa.

Akne kyllä lähti, mutta olisi pienempi haitta.

En suosittele.

Vierailija
7/22 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaksi kuuria yli kymmenen vuotta sitten, kuurien välissä kaksi vuotta. En muista syömäni annoksen kokoa. Kolesteroliarvot nousi pilviin (kokonaiskolesteroli nousi vajaasta viidestä päälle kahdeksaan), mutta palautui nopeasti kuurin lopettamisen jälkeen. Maksa-arvot ei nousseet. Iho kuivui paljon etenkin kasvoista ja nenän limskalvoilta. Päänahan hilseily loppui kokonaan kuurin ajaksi.

Minulla oli keskivaikea akne ennen ensimmäistä kuuria, finnejä oli kasvojen, otsan ja poskien lisäksi myös hartioissa ja yläselässä, jokunen yksittäinen myös kaulassa ja rintalastassa. Kuurin jälkeen koko akne katosi, mutta kaksi vuotta kuurista alkoi tulla takaisin (tosin ei niin pahana kuin ennen ensimmäistä kuuria.) Söin toisen kuurin, ja akne katosi jälleen. Ei ole tullut takaisin sen jälkeen (yli kymmeneen vuoteen.)

Ennen Roaccutan-kuuria olin itse yrittänyt parantaa aknea vuosikausia eri ruokavalioilla (mm. karppaus) sekä erilaisilla voiteilla, mistään ei ollut mitään apua. Menin lopulta ihotautilääkärille, joka määräsi ensin pitkän antibioottikuurin, josta ei myöskään ollut mitään apua. Vasta sen jälkeen sain Roaccutan-kuurin.

Vierailija
8/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuria nyt muutama viikko takana - syön 20mg (1 kapseli) päivässä. Iho kuivuu, ja silmät vähän, ei muita sivuvaikutuksia.

Älkää muuten suostuko isompiin annostuksiin, niillä ei ole kliinisesti todistettua tehoa! En ymmärrä miksi Suomessa useat ihotautilääkärit suosittavat 3-4 kapselia päivässä vaikka lähes kaikki 2000-luvun puolella julkaistu kirjallisuus puoltaa pienempiä annoksia. Pienempien annosten kanssa sivuvaikutusriski pienenee huomattavasti, mutta lääkkeen tehoon ei ole vaikutusta onko annos 20 vai 60mg/päivä. Lähteitä:

https://bpac.org.nz/BPJ/2013/November/acne.aspx

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4009746/

Vierailija
9/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikoinaan kaks 4kk:n kuuria, kuurien välissä varmaan 5 vuotta. Mulla tehos toka lopullisesti, siskolla tokan jälkeen palannu samalle tasolle kuin mulla ekan jälkeen.

En muista annostusta. Joka paikka kuivui, mm. voidetta oli pakko käyttää intiimialueilla, jottei alushousut hangannu paikkoja rikki. Nenä vuos verta yms. Maksa-arvot nous vähän, mutta ihan normaaleissa rajoissa pysyi. Kaikki palas normaaliks, kunhan kuurista oli tarpeeks monta kuukautta, eli ei mitään pysyviä haittoja.

Kannatti ehdottomasti kohdallani, jopa siihen sen aikaiseen hintaan (patentti oli vielä voimassa, kuuri n. 2400 mummonmarkkaa).

Vierailija
10/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 20 vuotta sitten söin puolen vuoden kuurin. Iho parani kyllä näppylöistä ja finneistä, mutta rasvaisuus palasi jonkin ajan kuluttua. Maksa-arvoihin ei ollut vaikutusta, ja pysyvää apua en tosiaan saanut. Ihoni on yhä nelikymppisenä todella rasvainen, huokoset suurentuneet ja niistä tulee talia ihoa painellessa (sebacious filaments). 

Vierailija
11/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta sitten kaksi melko pitkää kuuria, ikää tuolloin jo yli 40 vuotta.  Kärsinyt koko iän rasvoittuvasta, ihomatoja työntävästä ihosta.  Roaccutan lopetti ihon kiiltelyn noin viikon kuluttua käytön aloittamisesta.  Kohdallani ei vaikutusta maksa-arvoihin.  Molempien kuurien jälkeen ihon toiminta palasi valitettavasti ennalleen parissa viikossa.

Vierailija
12/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 20 vuotta sitten söin, en muista enää annostusta, mutta kuuri auttoi. Iho ja hiukset ei rasvoittuneet, huulet oli kuivat. Lääkärin seuranta oli tarkkaa mutta kaikki sujui hyvin. Kuurin jälkeen iho alkoi rasvoittua ja finnit palasivat, mutta ei enää yhtä pahaksi kuin ennen kuuria. Lopullisen avun löysin ihotyypilleni sopivasta puhdistusaineesta.

Vierailija
13/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tehota isoihin finneihin ja kunnon akneen parhaiten. Ei niinkään rasvaisen ihoon.

Vierailija
14/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin aikoinaan kaks 4kk:n kuuria, kuurien välissä varmaan 5 vuotta. Mulla tehos toka lopullisesti, siskolla tokan jälkeen palannu samalle tasolle kuin mulla ekan jälkeen.

En muista annostusta. Joka paikka kuivui, mm. voidetta oli pakko käyttää intiimialueilla, jottei alushousut hangannu paikkoja rikki. Nenä vuos verta yms. Maksa-arvot nous vähän, mutta ihan normaaleissa rajoissa pysyi. Kaikki palas normaaliks, kunhan kuurista oli tarpeeks monta kuukautta, eli ei mitään pysyviä haittoja.

Kannatti ehdottomasti kohdallani, jopa siihen sen aikaiseen hintaan (patentti oli vielä voimassa, kuuri n. 2400 mummonmarkkaa).

Oli muuten kallista aikanaan.

Vierailija
15/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta sitten kaksi melko pitkää kuuria, ikää tuolloin jo yli 40 vuotta.  Kärsinyt koko iän rasvoittuvasta, ihomatoja työntävästä ihosta.  Roaccutan lopetti ihon kiiltelyn noin viikon kuluttua käytön aloittamisesta.  Kohdallani ei vaikutusta maksa-arvoihin.  Molempien kuurien jälkeen ihon toiminta palasi valitettavasti ennalleen parissa viikossa.

Teitkö siitä raportin Fimeaan?

http://koti.utanet.fi/~paula/pihalla/RoAccut.htm

Nykyään tiedetään, ettei lääkärit niitä ilmoituksia tee, vaikka potilas luulee. Ei kai ole mikään pakko?

Vierailija
16/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuria nyt muutama viikko takana - syön 20mg (1 kapseli) päivässä. Iho kuivuu, ja silmät vähän, ei muita sivuvaikutuksia.

Älkää muuten suostuko isompiin annostuksiin, niillä ei ole kliinisesti todistettua tehoa! En ymmärrä miksi Suomessa useat ihotautilääkärit suosittavat 3-4 kapselia päivässä vaikka lähes kaikki 2000-luvun puolella julkaistu kirjallisuus puoltaa pienempiä annoksia. Pienempien annosten kanssa sivuvaikutusriski pienenee huomattavasti, mutta lääkkeen tehoon ei ole vaikutusta onko annos 20 vai 60mg/päivä. Lähteitä:

https://bpac.org.nz/BPJ/2013/November/acne.aspx

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4009746/

Itse kun sain ison kuurin jälkeen pienemmän annostukset niin iha alkoi taas kukkia. Palasin nopeasti ison takasin. Minulla oli selkeä vaikutusv

Vierailija
17/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin puoli vuotta vuonna 2016 pahaan ruusufinniin. Suosittelen lämpimästi. Sen jälkeen oon pärjännyt hyvin. Maksa-arvoja seurattiin, ei nousseet yhtään. Huulet kuivui, mutta minut pelasti eucerin acute lip balm. Oli kuin taika kuiville huulille, muuta huulirasvat eivät auttaneet. Olen tyytyväunen tuohon puolen vuoden kuuriin. Kasvoni omivat aloittaessa aivan kaameassa kunnossa ja nyt hyvät. Kiitän lääkäriä.

Vierailija
18/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönnyt 3 kertaa. Joka kerralla iho on parantunut täysin. Mutta akne on palannut lievänä noin puolen vuoden päästä. Joillakin auttaa lopulliseti (kai), minulle ei. Enää en syö. Hyväksyn että minulle on lievä akne koko loppuelämän (todennäköisesti )

Vierailija
19/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaihoisena päätin kokeilla, vaikka lääke oli kallista ja ihotautilääkäri varoitti ennakkoon että vaikutus saattaa olla tilapäinen.   Se tosiaan oli tilapäinen.   Kuuri aiheutti ihon kuivumista ja hienoista kuoriutumista, mutta eipä ollut näppyjä.  Jonkin ajan kuluttua kuurin loputtua mustapäitä rupesi taas nousemaan ja sitten näppylöitä.  Mutta jonkin aikaa sain tuntea olevani lähes normaali-ihoinen.

Vierailija
20/22 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kuurin kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran jälkeen akne palasi selkään, ei enää kasvoihin.

Toisen kerran jälkeen on pysynyt iho hyvänä, 5 vuotta sitten loppui 2. kuuri.

En muista enää annostuksia tai kestoa. Ei vaikuttanut mulla maksa-arvoihin.

Nämä jäi mieleen:

Huulet rohtui, nenän limakalvot oli rutikuivat. Hiukset pysyivät viikon vastapestyn tuntuisina. Normaalisti en tarvitse vartalon iholle kosteusvoidetta, tuolloin tarvitsin erityisesti selkään. Kuurin jälkeen epämääräistä masennusta ja ahdistusta. Katosi itsekseen noin puolen vuoden kuluessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi