Meilta veronmaksajilta KELAn kauttako tämä Rosaliina, 27, saa rahansa, "aika kuluu rannoilla ja vuorilla"?
Laos, Vietnam, Malesia, Uusi-Seelanti... Roosaliina Sunikka jakaa Instagram-tilillään roosaliina_ matkakuvia toinen toistaan upeammista kohteista. Seuraajia hänellä on lähes 13 000.
Matkaileva elämäntapa alkoi vuonna 2015, kun tuolloin 23-vuotias Sunikka matkusti pitkälle reissulle Australiaan.
– Koti-Suomi sekä meidän työhön ja opiskeluun orientoitunut yhteiskuntamme eivät tuntunut omalta, sanoo Sunikka.
Koronakriisi pakotti Sunikan pysähtymään, sillä matkailu ei ole onnistunut totuttuun tapaan. Yksi Ranskan-matka kaatui, ja naisella oli vaikeuksia päästä keväällä kotiin Uudesta-Seelannista.
– Lentoni peruuntuivat monta kertaa, hän muistelee.
Eikös toi toonen jatkuva reissaaminen ole kallista ja hyvin saastuttavaa lysti?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä vihervasemmiston esikuvia. Kivoja kuvia, eksoottisia maisemia ja nuori vapaa maailmankansalainen. Aate edellä!
Tosin kohta tämäkin misukka on kolmekymppinen, vailla koulutusta ja tutkintoa saati mitään järkevää työkokemusta. Sitten alkaa huutoparku kun töitä ei löydykään vaan hänen kaltaisensa kosmopoliitti laitetaan työpajalle tai kuntouttavaan työttömyyskorvauksen vastineeksi. Sinä ja minä maksamme tätäkin unelmaa pitkään. Eikä maksaminen lakkaa eläkeiässäkään kun eihän tommoselle mitään eläkettä kartu. Takuueläke, asumistuki ja tt-tuki. Hautaan asti.
Kuinka katkera ja kateellinen voi ihminen olla! Voisitko selventää, miten sinä maksat hänen unelmansa? Mistä sinä tiedät, millä hän itsensä elättää? Mistä sinä tiedät, mitä koulutusta ja tutkintoa ja työkokemusta hän vielä ehtii hankkia? Mikään hänen tekemisistään ei ole millään tavalla sinulta pois, eikä hänen matkailunsa vie sinulta penniäkään. Tee jotain tuolle kateudellesi hyvä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Halpaa ku heinänteko kirjoitti:
Matkat ei maksa jos lentää reittilentoja pelkkä meno johonkin suuntaan niin eri maissa sisäiset lennot on tosi halpoja maailmalla myös junaliput bussit laivat jos pelkkä kansipaikka ilman hyttiä . Kateus on hirveen rumaa katso peiliin miten rumaksi kateus tekee kasvot jopa synkäksi . Monet tiskaa siivoaa reissuilla pientä korvausta vastaan tai jotkut pitää välivuoden opiskelusta ja viettää vuoden ulkomailla ihan vaan omilla kesätyöpalkkarahoilla . Jos ahkeroi töissä 6 kk säästää palkan voi elää sillä 6-12 kk . Ottaen huomioon ulkomailla on halvemmat ruuan hinnat . Grillistä voi saada annoksen 2 eurolla . Jotkut liikkuu ihan polkupyörillä tai asuntovaunulla kokkaa itse ruokansa . Ulkomailla on lämmin vesi läpi vuoden voi uidessa peseytyä . Meillä on jäätikkö talvella. Merestä voi onkia kalaa eipä oo kallista . Käytettyjä asuntovaunuja saa halvalla eniten ehkä itäsuomesta halvimmat Joensuu ..tai ostaa Saksasta.
Et ilmeisesti ymmärrä, että tämä yhteiskunta toimii niin, että tehdään töitä Suomeen ja maksetaan veroja SUOMEEN. Puolen vuoden pätkätöillä silloin tällöin ei kustanneta hyvinvointiyhteiskuntaa eli päiväkoteja, peruskoulua ja terveydenhuoltoa. Nämä tällaiset henkilöt ovat pelkästään kuormasta syöjiä, he maksavat yhteiskunnalle enemmän kuin antavat. Jos vapaamatkustajia on liikaa niin hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Siksi näitä kuuluukin paheksua, koska he vievät tämän yhteiskunnan lapsilta leivän suusta ja hyvinvointiyhteiskunnan palvelut.
Matkustin vuosia ulkomailla. Elin bloggaamisella ja nettiin kirjoittamisella. Maksoin joka ikisestä työstä toiminimen kautta verot Suomeen. Niillä mun maksamilla veroilla on kustannettu paljon sinunkin sosiaaliturvastasi ja terveydenhuollostasi. Minä en ole vienyt yhdeltäkään lapselta leipää suusta.
Voi stna näitä kateellisten kokoontumisia täällä.
Vierailija kirjoitti:
Näistä negatiivisista kommenteista tulee ihan mieleen yläasteajat kun tyttöjen lempiaiheena oli puhua p askaa koulun kauneimmasta tytöstä. Milloin se kaunein tyttö oli itseään täynnä, ei edes kaunis naamasta, tissit ovat kuin lehmällä, peppu laatikon muotoinen jne. Eli keksittiin kyllä ihan kaikkea moitittavaa ennen kaikkea hänen ulkonäöstään.
Jännä että täällä palstalla puolustellaan jatkuvasti ulkoisesti heikompaa ainesta olevia naisia ja vahditaan haukkana, ettei kukaan vaan tule haukutuksi ulkonäöstään, mutta sitten kun joku linkittääkin haukuttavaksi oikeasti hyvännäköisen tytön, niin yhtäkkiä se sääntö onkin taas unohdettu muiden naisten ulkonäön arvostelun vääryydestä.
Hienoja ihmisiä olette...
Luuletko että nämä haukkujat ovat kaikki naisia? Suurin osa näistä on niitä samoja peräkammarin poikia, jotka täällä päivästä toiseen kirjoittavat aloituksia aiheista kuten "ta-so-teo-ria" ja "miksi kilt-ti-mies ei saa pil-lu-a".
Lopettakaa te lapselliset kateuskortin esittäminen..........se on vaan niin last season. Kateudesta ei ole kyse vaan siitä, että tuollaiset vapaamatkustajat ovat loizzzzia yhteiskunnassa. Suomi pyörii verovaroilla. Jos kaikki nuoret alkaisivat vain matkustella ja elellä vapaata elämää, niin Suomen yhteiskunta romahtaisi ja palvelut samoin. Jos haluaa olla vapaa niin siitä vaan elämään mihin vain kakkamajaan Afrikkaan ja keräilemään vaikka kasveja suuhun. Mutta tuollainen käytös, että otetaan vaan rusinat pullasta sitten kun paskatauti yllättää tai muu tauti, niin tullaan äkkiä Suomeen hoitoon. Itse en voi sietää tuollaisia vapaamatkustajia, ei ole pakko olla Suomen kansalainen, voi muuttaa sitten sinne vuorille tai rannoille asumaan, mutta kun tulee joku takapakki niin turha tulla tänne verovaroin kustannettuja asioita vaatimaan, koska ei ole niitä veroja tänne Suomeen maksanutkaan. Nykyajan nuoret tuntuvat olevan kermappperzeita ja todella lapsellisia, onko näille nuorille kerrottu millä tämä Suomen yhteiskunta pyörii millä varoilla vai tippuuko taivaasta rahaa......................
Vierailija kirjoitti:
Eikös se sentti per seuraaja ole se nyrkkisääntö insta yhteistyölle? Eli noilla seuraajilla tulisi 130e per keikka.
Eipä tuo nyt ole mitään joulukuuseen ripustettavaa..
No jaa, mä eläisin tuolla 130 eurolla jossain kaakkois-aasian maassa helposti pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa te lapselliset kateuskortin esittäminen..........se on vaan niin last season. Kateudesta ei ole kyse vaan siitä, että tuollaiset vapaamatkustajat ovat loizzzzia yhteiskunnassa. Suomi pyörii verovaroilla. Jos kaikki nuoret alkaisivat vain matkustella ja elellä vapaata elämää, niin Suomen yhteiskunta romahtaisi ja palvelut samoin. Jos haluaa olla vapaa niin siitä vaan elämään mihin vain kakkamajaan Afrikkaan ja keräilemään vaikka kasveja suuhun. Mutta tuollainen käytös, että otetaan vaan rusinat pullasta sitten kun paskatauti yllättää tai muu tauti, niin tullaan äkkiä Suomeen hoitoon. Itse en voi sietää tuollaisia vapaamatkustajia, ei ole pakko olla Suomen kansalainen, voi muuttaa sitten sinne vuorille tai rannoille asumaan, mutta kun tulee joku takapakki niin turha tulla tänne verovaroin kustannettuja asioita vaatimaan, koska ei ole niitä veroja tänne Suomeen maksanutkaan. Nykyajan nuoret tuntuvat olevan kermappperzeita ja todella lapsellisia, onko näille nuorille kerrottu millä tämä Suomen yhteiskunta pyörii millä varoilla vai tippuuko taivaasta rahaa......................
Eiköhän tuo Rosaliina maksa veronsa Suomeen. Sisällöntuotannolla, sponsoroiduilla instakuvilla ym. hankkii ihan kohtuullsiesti, joten todennäköisesti hän maksaa Suomelle paljon enemmän veroja kuin sinä siellä peräkammarissasi, ja hänestä on huomattavasti enemmän hyötyä suomalaiselle yhteiskunnalle kuin sinun kaltaisestasi katkerasta vauvafoorumin ruikuttajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo Rosaliina maksa veronsa Suomeen. Sisällöntuotannolla, sponsoroiduilla instakuvilla ym. hankkii ihan kohtuullsiesti, joten todennäköisesti hän maksaa Suomelle paljon enemmän veroja kuin sinä siellä peräkammarissasi, ja hänestä on huomattavasti enemmän hyötyä suomalaiselle yhteiskunnalle kuin sinun kaltaisestasi katkerasta vauvafoorumin ruikuttajasta.
Ei hällä ainakaan yritystä ole joka niitä veroja maksaisi...
Tuskin 13.000 seuraajalla kovin suuria summia voi kaupallisesta yhteistyöstä saada. Varmaan taustalla on perintöä tai muuta pappa betalar -tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs m iele nter ve ys häiriöinen siellä ruikuttaa..................minä olen maksanut veroja tähän yhteiskuntaan 30 vuotta, entäpä itse, maksatko veroja Suomeen, vai oletko vapaamatkustaja niinkuin tämä RooooosaLiiina elämäntapamatkustaja.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä vihervasemmiston esikuvia. Kivoja kuvia, eksoottisia maisemia ja nuori vapaa maailmankansalainen. Aate edellä!
Tosin kohta tämäkin misukka on kolmekymppinen, vailla koulutusta ja tutkintoa saati mitään järkevää työkokemusta. Sitten alkaa huutoparku kun töitä ei löydykään vaan hänen kaltaisensa kosmopoliitti laitetaan työpajalle tai kuntouttavaan työttömyyskorvauksen vastineeksi. Sinä ja minä maksamme tätäkin unelmaa pitkään. Eikä maksaminen lakkaa eläkeiässäkään kun eihän tommoselle mitään eläkettä kartu. Takuueläke, asumistuki ja tt-tuki. Hautaan asti.
Mitä ihmeen vihervasemmistoa tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs m iele nter ve ys häiriöinen siellä ruikuttaa..................minä olen maksanut veroja tähän yhteiskuntaan 30 vuotta, entäpä itse, maksatko veroja Suomeen, vai oletko vapaamatkustaja niinkuin tämä RooooosaLiiina elämäntapamatkustaja.
Oletko se mt potilas joka spämmii tänne "onko kannabiksem kukka vaarallista" ketjuja? Ainakin kirjoitusasu on sama.
En usko hetkeäkään että tuon kirjoittelusi takana olisi tervepäinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se sentti per seuraaja ole se nyrkkisääntö insta yhteistyölle? Eli noilla seuraajilla tulisi 130e per keikka.
No jaa, mä eläisin tuolla 130 eurolla jossain kaakkois-aasian maassa helposti pari viikkoa.
toki kadulla nukkuessa ja riisiä syöden.
Mutta onko siinä mitään järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Kateus ei tule koskaan olemaan "so last season", koska se ei ole mikään muotijuttu. Kateutta tulee olemaan koko ihmislajin olemassaolon ajan.
Itkekää lisää saatanan luuserit :D Vähä varmaa vituttas olla joku verommaksaja mamma joka pää punasena vauhkoo perjantaina jossai vauva foorumilla ei helvetti :DDDD Iteki juon teidän vero_rahoilla nyt kaljaa haistakaa pitkä paska kaikki :DD
Vierailija kirjoitti:
Elin itse noin parikymppisenä. Tein muutaman kuukauden Suomessa tehdastöitä ja reissasin sitten niillä rahoilla noin vuoden. Kaakkois-Aasiassa matkailu on älyttömän halpaa, ainoastaan lennot sinne maksaa, mutta niissäkin voi saada jonkun hyvän diilin. Thaimaa, Vietnam, Kambodza, Laos yms maiden väliset siirtymät hoituu junalla ja bussilla.
Euroopan reissulla tein työpätkiä aupairina, siitä ansaitsi taas reissurahaa. Italiassa viihdyin aupairina useamman kuukauden.
Australiassa olen ollut viikunafarmilla ja kahvilassa.
Että älkää suotta huoliko niistä kelan rahoista. Opintolainalla on kyllä tullut matkustelua, mutta senkin joudun itse maksamaan takaisin.
Kenen rahoilla elit ollessasi Suomessa, jos kerran tienasit vain matkarahoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis alle 10€/päivä? Ruoka ja majoitus mukaan lukien?
Oletko yhtään pohtinut, voisiko noin halvalla eläminen olla paikallisten riistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Työhön orientoitunut yhteiskunta mahdollistaa vapaamatkustajat. Kun käy niinkuin tutulleni, nuorelle aikuiselle, että reppureissulla etelässä sai pöpön, jonka hoito sairaalassa vei puoli vuotta, on hyvä tulla työtä tekevien hoidettavaksi.
Se olisi mennyt matkavakuutukseen. Tässä on kyllä kateellisuus kyseessä. Ymmärrän, että kaikki sosiaalipummius halutaan katsoa, mutta jos valitetaan upean ja rohkean reissun jälkeen sairastumisesta, niin voi katsoa covid-peiliin.
Kaikki tekee kaikkea kivaa j jonkun mielestä autoilusta on liian iso riski ja toisen mielestä reissaamisessa.
Itse kannatan lähimatkailua ja ekoilua, silti en ymmärrä miten tuota sairastuneen hoitoa kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis alle 10€/päivä? Ruoka ja majoitus mukaan lukien?
Oletko yhtään pohtinut, voisiko noin halvalla eläminen olla paikallisten riistämistä?
Tuskin on. Paikalliselle katukauppiaalle yksi myyty ruoka-annos on hyväksi ja hostellille mainos. Ihme vänkäämistä.
Et ilmeisesti ymmärrä, että tämä yhteiskunta toimii niin, että tehdään töitä Suomeen ja maksetaan veroja SUOMEEN. Puolen vuoden pätkätöillä silloin tällöin ei kustanneta hyvinvointiyhteiskuntaa eli päiväkoteja, peruskoulua ja terveydenhuoltoa. Nämä tällaiset henkilöt ovat pelkästään kuormasta syöjiä, he maksavat yhteiskunnalle enemmän kuin antavat. Jos vapaamatkustajia on liikaa niin hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Siksi näitä kuuluukin paheksua, koska he vievät tämän yhteiskunnan lapsilta leivän suusta ja hyvinvointiyhteiskunnan palvelut.